Amber (M1) @ longeerwork

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Helma_Amber

Amber (M1) @ longeerwork

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-08 20:44

Hallo allemaal,

Vanmiddag maar weer eens gelongeerd. Amber wordt altijd lekker los van longeren. De foto's zijn niet helemaal geweldig, want ik heb ze zelf met mijn telefoon gemaakt tijdens het longeren.
Ondanks dat hij de hele dag in de wei heeft gelopen, was hij in het begin vrij springerig.

Zonder touwtjes warm lopen. Hij zoekt de ontspanning zelf al lekker op.
Afbeelding

Met touwtje
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Verkeerd drafmoment Bloos
Afbeelding

Galop
Afbeelding

Rechtsom
Afbeelding

Afbeelding

Dat was het. Helaas maar één galop foto, maar ik had mn handen helemaal vol Clown

groetjes Helma

MariekeS_

Re: Amber (M1) @ longeerwork

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 21:24

hmmm....het is een heel mooi paardje maar ik vind de touwtjes wel erg strak staan Bloos verder lekker actief van achteren houden en proberen haar zo van voor naar achter te longeren.

Helma_Amber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-08 21:28

MariekeS_ schreef:
hmmm....het is een heel mooi paardje maar ik vind de touwtjes wel erg strak staan Bloos verder lekker actief van achteren houden en proberen haar zo van voor naar achter te longeren.

Bedankt. Touwtjes staan niet strak hoor. Anders had hij wel met zn kin op de borst gelopen, maar hij kan zn neus mooi naar voren doen zoals op de galopfoto Knipoog

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 22:37

Touwtjes staan idd naar mijn idee niet te strak Lachen
Probeer iets meer de achterhand erbij te krijgen want af en toe lijkt 'ie een beetje naar voor te duiken!
Maar wel lekker ontspannen beeld hoor Ja

Helma_Amber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-08 22:41

Bedankt. Klopt, hij loopt niet echt door. Ik was druk met mn camera en daar maakte hij misbruik van Haha! Toen ik mn telefoon weer had opgeruimd, heb ik hem wat meer voorwaarts laten lopen Knipoog

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 22:50

Leuk paardje!

Touwtjes staan helemaal niet strak hoor! Lekker 'los' zo, je paard kan zijn hals mooi op lengte brengen en lekker door zijn rug gaan lopen!

Ik zou er wel wat op letten dat je paardje niet 'wegklapt', als je snapt wat ik bedoel. Zijn hals moet een mooie ronde vorm behouden en vanuit zijn schoft wat omhoog komen. Jouw paardje loopt op een paar foto's naar mijn idee een beetje 'weggeklapt' waardoor er geen vloeiende lijn meer is van de rug-schoft-hals, op zo'n moment komt je paardje ook wat op de voorhand te lopen. Als je dit kan corrigeren en ervoor zorgt dat je paard zijn hals vanuit zijn schoft 'omhoog' houd, dan kan je ze nog beter vanachter naar voor lopen en wordt ze nog losser!

Succes ermee!

Ryanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 08:40

Hee leuke foto's maar waarom zet je er bij M1 daar heb je hierbij vrij weinig aan, ik zou dat er bijzetten als je rij foto's hebt Knipoog

Helma_Amber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-08 18:20

@ zap: ik begrijp wat je bedoelt. Zoals op foto 4 te zien is, dat bedoel je met wegklappen toch?

@ Ryanne_: Ik had het er bij gezet, omdat ik het zelf altijd wel interessant vind om te weten op wat voor niveau een paard loopt als ik longeerfoto's zie Knipoog

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 22:43

Helma_Amber schreef:
@ zap: ik begrijp wat je bedoelt. Zoals op foto 4 te zien is, dat bedoel je met wegklappen toch?

Ja precies! Ook op foto 4 zie je dat! Mijn pony doet dit ook vaak en ik los het op door haar op zo'n moment naar voren te 'drijven' en dan weer wat rustiger. Ze moeten hun hoofd en hals als het ware dragen, en niet maar naar beneden 'gooien'. Veel overgangen aan de longe helpt vaak ook!