bijten tijdens aan teugel lopen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

FistiStomp

bijten tijdens aan teugel lopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-08 19:38

Hoi!

mijn 6-jarige ruin doet lastig wanneer hij aan de teugel loop. telkens als hij aan de teugels loop begint hij in zijn benen te bijten terwijl ik hem niet diep aan dde teugel laat lopen , dus wat zou het probleem kunnen zijn? en hoe los ik dat op ? want telkens als ik mijn paard dan NOG minder aan de teugel laat lopen , loopt hij niet meer aan de teugel. HELP ME!! Vriendjes zijn? Verward

Kimonoo

Re: bijten tijdens aan teugel lopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 20:14

heb je geen foto of filmpje dat je paard aan de teugel loopt?

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 22:58

Wat versta jij onder 'aan de teugel'?
Misschien wel makkelijk dat eerst te weten, voordat er allerlei interpretaties komen.

FistiStomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-08 11:39

wat is versta onder ' aan de teugel' lopen? dat hij naageeft en dat hij zijn hoofd en rug ontspant en dat hij zujin nek iets boller laat staan. ik versta onder ' aan de teugel' zoals alle andere mensen dat doen. hij kan dat wel hoor! maar hij begint gewoon direct te bijten...

patatjemet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 11:40

Ik denk dat wanneer je paard naar beneden duikt(waar het op lijkt) en in zijn benen wilt bijten, jij hem naar voren moet drijven en zijn aandacht niet bij zijn hoofd blijft. Heb je les? Misschien dat je intructeur(trice) er meer van weet en je hierbij kan helpen!

FistiStomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-08 11:43

ja ik neem lessen in een manege. ik had het al eens aan mijn intructeur gevraagt en hij zei zoals jij zei dat ik blijve moet drijven. maar als ik dat doe loopt hij niet meer aan de teugel. dus dat is een probleem... zou hij het misschien nog niet zo goed kunnen om aan de teugel lopen?? want vroeger was hij een manege paard, misschien dat het daar mee iets heeft te maken.

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 11:44

misschien krijgt hij ergens pijn op het moment dat hij op dat punt met z'n hoofd loopt en dat hij dat uit door te gaan bijten.
Laat er eens een sportmassagetherapeut voor paarden naar kijken.
bij http://www.massagehippique.nl en dan bij externe links kun je kijken waar er een bij jou in de buurt zit.
voor meer info kun je me ook wel een pb sturen

FistiStomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-08 11:45

bedankt voor de tips!

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 17:46

FistiStomp schreef:
wat is versta onder ' aan de teugel' lopen? dat hij naageeft en dat hij zijn hoofd en rug ontspant en dat hij zujin nek iets boller laat staan. ik versta onder ' aan de teugel' zoals alle andere mensen dat doen. hij kan dat wel hoor! maar hij begint gewoon direct te bijten...

Hij kan het dus duidelijk NIET! Er is ergens iets mis gegaan in de africhting van deze 6 jarige.
Prive les nemen lijkt mij eigenlijk de beste stap die je kan maken en dan niet van de manege instructeur, want die weet het duidelijk niet op te lossen.
Daarbij kan je paard zijn 'nek' niet boller laten staan...zijn hals misschien wel.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 17:49

waarom zou de instructrice het niet weten nu dan? volgens mij is drijven niet verkeerd.

als ik jouw was zou ik wel terug gaan naar de basis. eerst niet aan de teugel laten rijden, maar voorwaarts. als je paard aan de teugel loopt maar voor de rest helemaal niets wil is niet de bedoeling.

en verder.. een filmpje zou zeker helpen

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 18:54

Ik ben het eens met Evelyne79, eerst eens kijken of er fysiek niets mis aan de hand is. Verder zou ik dat "aan de teugel" nog eerst wat uit je hoofd zetten. Zoals ik nu lees, lijkt het echt wel dat je het een ramp vindt wanneer hij dat niet doet. Probeer hem eerst eens netjes recht te richten, gewoon actief, op een normaal tempo. Laat hem maar eerst wat op z'n eigen benen lopen, lekker ontspannen, maar toch actief. In een volgende fase kan je dan beginnen met overgangen, schijnovergangen, enz om zijn achterhand verder te laten onderkomen.

Want volgens mij loopt je paard toch niet helemaal correct aan de teugel...

Eigenlijk een beetje zoals jolentinus al zei, terug naar de basis. Lachen

FistiStomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-08 16:43

ik heb het geprobeerd om dat tet drijven en dat lukte... zo ga ik verder doen! badankt voor al jullie tips! X3