Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Winx schreef:Als ik er niet op zit, dan mag ik haar wle aanraken ermee, maar vind ze niet leuk en loopt ook liefst weg. Het ging een tijdje beter, maar toen ineens sloeg de knop weer om.
Winx schreef:Mijn tikje is al niet eens een tikje, is gewoon zweepje rustig op de KONT leggen. En dan krijg ik die reactie al heb haar nooit een tik ermee gegeven. Hooguit een keer een tikje omdat ze in de staak ging. Maar dat is alles. Al sinds ik haar heb is ze zo op de zweep. Ook met longeren geen beginnen aan.
)
Dit is een klassiek probleem in de africhting en iedere prof instructeur heeft dit zo opgelost. _Ceres_ schreef:Mijn tip dus: gebruik de zweep alleen achter je kuit (daar is ie immers ook voor bedoeld(!))
Equidea schreef:Misschien beter op het been maken? Duurt wel even, maar heb je veel meer aan dan oplossingen zoeken die je eigenlijk niet nodig hebt.

lailapri schreef:_Ceres_ schreef:Mijn tip dus: gebruik de zweep alleen achter je kuit (daar is ie immers ook voor bedoeld(!))
Dan gebruik ik hem verkeerd, ik gebruik hem namelijk ook boven op de kont om iets meer achterhnd gebruik te vragen, achter me kuit om aan te geven dat die beenhulp toch echt gemeent was, etc etc.

Alleen wanneer jij actief zit! ursulaatje schreef:Winx schreef:Als ik er niet op zit, dan mag ik haar wle aanraken ermee, maar vind ze niet leuk en loopt ook liefst weg. Het ging een tijdje beter, maar toen ineens sloeg de knop weer om.
veel oefenen op de grond, haar ermee aanraken overal.. dus ook op de kont.. dit gewoon oefenen... als het op de grond al niet goed gaat kan dit niet goed gaan op de rug
Dagmar_k schreef:Ik ben ook benieuwd hoe reageert je paardje/pony op de longeerzweep als je hem longeert?