[FILM] Blik op de les :D [FILM]

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

wonderworst_

[FILM] Blik op de les :D [FILM]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-08 13:55

halloo..

op dinsdag heb ik mijn vaste les en doe om de week springen + dressuur.
deze week had ik dressuur en mams meegesleurt naar de manege om mij te filmen..
ik zit deze lessen elke keer op bandit(manege poownie dus) en we boeken echt vooruit gang merk ik..hoewel ik ook wel eens af en toe een beetje een menings verschil heb hoor ! we zijn en samen nog niet over uit wat ENG is .. want egt enge geluiden enzo is niet eng maar een tas langs de bak rand.. DAT IS PAS ENG Vork Koe .. bandit is van 05-05-2000 dus gelukkig net van het meeste puberen af Clown

p.s. mams is niet goed met een camera dus...

eerste filmpje:
schouderbinnen (zijn we op beide handen héél hard aan het oefenen(alleen daar ook veel meningsverschil in Clown en in dit filmpje zie je heel veel de “soort van “ schrikreacties Clown ))
1 http://nl.youtube.com/watch?v=dugpltnz0M8

tweede filmpje:
tempo verkorten- verruimen- verkorten- galopje- en weer tempo verkorten.
2 http://nl.youtube.com/watch?v=4WoaCVfnCo8

derde filmpje:
schouderbinnen- wijken( verloor in de hoek mijn beugel Clown ) - hals strekken en uitstappen. (hier zie je duidlijk dat bij ons beide de vermoeidheid heel erg toe begint te slaan )
3 http://nl.youtube.com/watch?v=O97A3DY8kgY

tips en reacties graag als je er dan toch ben Pling

wonderworst_

Re: [FILM] Blik op de les :D [FILM]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-08 14:53

al 36 keer bekeken maar geen reactie ?? :'(..
alle filmpjes laden snel by the way

putzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 15:05

probeer niet te "zagen" met je handen, ik zie hem op sommige stukken met zijn hoofd heen en weer gaan door het spelen.

en probeer hem met wijken en schouder binnenwaarts ed. meer op te sluiten tussen hand en been. hij gooit nu alleen zijn hoofd naar binnen toe, zodat het voor jou lijkt alsof hij zijwaarts loopt terwijl hij ontzettend aan het smokkelen is.

bij het tweede filmpje zie ik je bij het verruimen ontzettend drijven.

maar voor de rest heb ik niets aan te merken, leuke pony die je daar rijdt en ook en hardstikke ruime bak, wou dat wij zo'n binnenbak hadden

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 15:12

ik heb het eerste en het laatste filmpje zitten kijken maar vind het alles behalve ontspannen. Je hebt je handen helemaal niet stil en je zit niet op je kont.

Ook het paard zie ik veel verzet tonen met zijn staart o.a. waardoor het niet echt leuk is om naar te kijken.

Probeer meer ontspannen te zitten dus Lachen voor de rest leuke pony!

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 15:16

Als die pony zo in protest komt, probeer dan je handen lag te houden en probeer op je kont te blijven zitten en rechtop!
Niet naar voren gaan zitten als ie zo doet!

Ik vind het er ook alles behalve plezierig uitzien helaas...

Mulan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 15:25

Ik zou de 'schouderbinnenwaarts' of dat wat er op dit filmpje voor door moet gaan, even laten rusten als je paard zo in verzet komt.
Probeer hem eerst eens fijn aan het lopen te krijgen, dan kan je daarna 'heel hard gaan oefenen' zoals je schreef.

Ik snap wel dat het wat lastig is omdat het om een manege-pony gaat.
Wat zegt de instructeur ervan?

xxjillxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 15:28

Dat is toch op manege zilverster met lesgever Jaq ofzoiets hihi?
ik ga verder mee met de commentaar van de andere

wonderworst_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-08 16:00

thanks..
ik begrijp het commentaar en thnks voor de tips..
maar het blijft moeilijker met een manege paard ik kan nu pas volgende week weer proberen.. en niet bijv morgen er weer opstappen,,
over het niet fijne beeld..
misschien dat het wat vertekent, maar als het echt heel erg was zou denk ik mijn instructrice er toch ook wel wat van zeggen ??? die rijd zelf ook en ook vele andere opgeleid tot z-niveau,, kom je daar als het zo slecht zou zijn ??. en over dat Pling*D:Dschouder binnen dat zijn we gewoon aan het oefenen en de ene keer gaat het beter dan de andere keer en met ene paard beter dan andere paard.Tong uitsteken drm doen we eerst in stap en dan kan je probere in draf,,, @xxjillxx jup das op zilverster en ja das jacq niet moeilijk te herkennen die stem togh ?:P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 16:24

Als je instructrice er niets van zegt, zou ik persoonlijk op een andere manege gaan lessen...

levine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 16:35

Als je instructrice er niets van zegt zou ik ook even goed nadenken over de les. je pony is super leuk, maar ik vind het er niet echt ontspannen uitzien. ik zou als ik jou was eerst bezig zijn met andere dingen dan met die poging tot schouderbinnewaards. maarja, succes er verder mee.

xxjillxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 16:44

wonderworst_ schreef:
thanks..
ik begrijp het commentaar en thnks voor de tips..
maar het blijft moeilijker met een manege paard ik kan nu pas volgende week weer proberen.. en niet bijv morgen er weer opstappen,,
over het niet fijne beeld..
misschien dat het wat vertekent, maar als het echt heel erg was zou denk ik mijn instructrice er toch ook wel wat van zeggen ??? die rijd zelf ook en ook vele andere opgeleid tot z-niveau,, kom je daar als het zo slecht zou zijn ??. en over dat Pling*D:Dschouder binnen dat zijn we gewoon aan het oefenen en de ene keer gaat het beter dan de andere keer en met ene paard beter dan andere paard.Tong uitsteken drm doen we eerst in stap en dan kan je probere in draf,,, @xxjillxx jup das op zilverster en ja das jacq niet moeilijk te herkennen die stem togh ?:P

haha ja ik herkende het inderdaad aan haar stem, aparte stem, maar kan wel aardig lesgeven?

c_en_u

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 16:45

Ik zou beschaamd zijn met zo'n filmpjes .
denk niet zoveel aan dat hoofd en laat hem wat meer draven dan gaat hij zo ontspannen .

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 17:42

jeutje ik ga met de rest mee vind het er echt niet lekker uitzien hoor

wat is jou instructie trouwens slecht te verstaan

Balko

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 18:07

Mag ik vragen waarom hij aan de teugel moet lopen? want als je nou eerst is probeert hem lekker ontspannen te laten lopen, dan komt dat vanzelf Lachen

Ook ik vind het er overigens niet zo lekker uitzien... En ik zou het schouderbinnenwaards gewoon laten!

wonderworst_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-08 18:07

@ marrianne: ja heel veel mensen hebben moeite in het begin om haar te verstaan haha maar dat went van zelf.Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 18:17

Kan maar 1 ding zeggen, dat ik het er niet fijn uit vind zien. Hij protesteerd inderdaad, maar dat heeft een duidelijke reden. Laat hem eerst ontspannen lopen en ga dan pas bezig met wijken en schouderbinnenwaards.

jillie1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 18:49

Hm, ik zie toch wat zagende handjes.
Heb het even meerdere keren achter elkaar aan gezien.

LoveOdie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 08:57

hoihoi Vork
Je pony probeert zich overal een beetje uit te drukken. Ik zou dus eerst werken aan de ontspanning, de goede aanleuning en het goede rug gebruik. Ook het doorzitten zou ik maar hele kleine stukjes doen, omdat hij zijn rug spant, en dat doorzitten helpt dan niet om zijn rug te kunnen ontspannen.
Veel succes!! Pling

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 10:01

vind de filmpjes niet echt fijn om naar te kijken.
de onstpanning is erg ver te zoek en het paard drukt erg z'n rug weg.
je trekt hem voor in de krul en zet je handen erg vast, terwijl er achter niks veranderd. rij hem van achter naar voren dan komt dat koppie voor vanzelf naar beneden en wordt het geheel een stuk onstpannender omdat ie dan over de rug gaat lopen. ga dan pas wijken etc, ontspannig is de basis van alles.
en dat je intructrise hier niks van zegt wil nog niet zeggen dat het allemaal foutloos is. nog veel om aan te werken (niet dat ik ene top-ruiter ben hoor Knipoog )

Broekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 11:02

marrianne schreef:
jeutje ik ga met de rest mee vind het er echt niet lekker uitzien hoor

wat is jou instructie trouwens slecht te verstaan

Ik dacht letterlijk; Ik versta geen *** van wat die vrouw allemaal zegt! Ik dacht eerst zelfs dat het één of andere buitenlandse taal was hihi
Ik ben zelf nog maar een beginner en heb genoeg om zelf op te letten, ik ga je dus geen commentaar geven (want ik kan het niet veel beter!) Knipoog Vraag de volgende keer aan mams of ze de camera iets stiller kan houden! (das een tip!)

stefaniietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 14:18

Ik vind het op zich niet zo echt ontspannen ....
het is eerder allemaal onzeker ...
Het zag er niet echt uit alsof het echt fun was fzo ..
heel druk en gespannen helaas..
hopelijk gaat het nu al wat beter

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 14:23

snap niet echt dat je deze filmpjes op youtube zet, vind het er echt niet ontspannen uitzien, wel goed dat je om tips vraagt, want je moet duidelijk eerst het paard goed losrijden voordat je oefeningen gaat doen, maarja lijkt me moeilijk als je les hebt..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 16:06

Ga helaas mee met mn voorgangers, ik vind het verwonderlijk dat je intstructrise niets van
je handen zegt, ik klikte door dit storende beeld filmpje 2 meteen weg.
Op filmpje een zit je helemaal inelkaar gebogen en kijkt naar beneden, sorrie ook geen mooi beeld.