Pony wil linkerteugel niet loslaten!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mayaki

Pony wil linkerteugel niet loslaten!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-08 13:23

De titel zegt het al..

Mijn pony heeft opeens bedacht dat hij zijn linkerteugel vast houdt..
Weet iemand hoe ik dit kan oplossen? Of iemand tips?
Ik hoor het graag..!

Alicia2u

Re: Pony wil linkerteugel niet loslaten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 13:43

Zelf loslaten! Je pony kan niet trekken aan de linkerteugel als jij die niet vasthoud. Zoek dus extra contact op de rechterteugel, laat links los en drijf extra met je binnenbeen. Het geeft niet als je pony naar buiten kijkt.
Zoek hierbij hulp van een goede instructeur.

Everon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 13:50

Je zou ook even zijn tanden kunnen laten nakijken, soms hebben ze wat last van scherpe randjes of een wolfskies. Ik ben afgelopen vrijdag ook naar de tandarts geweest met mijn pony omdat hij de hele tijd vast hield en het bleek dat hij inderdaad een wolfskies en wat haken had.

Mayaki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-08 13:51

Oke, bedankt! Ik zal het er even met mijn ouders over hebben.

kristianneb

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 13:20

Nou Anna dat wordt tandarts bellen Tong uitsteken:P
Uni is vast bang voor de tandarts hihi

Mayaki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-08 13:33

Hahaa Tong uitsteken Jaa, vast Knipoog Maar Simone had er ook nog even naar gekeken, en die voelde geen haken O.I.D

Vadalma

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 13:41

Lekker "achtjes" en slangevoltes rijden. En vooral ook bij jezelf te rade gaan of je zelf niet extra vasthoudt in die hand. Ik heb het soms ook wel dat ik merk dat mn paard iets vanstpakt aan één kant. Ik ga dan even stappen, ontspan mezelf en als het goed voelt draaf ik weer aan en ga ik lekker wendingen rijden. Misschien heb je er wat aan.

Mayaki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-08 13:51

Ik houd hem inderdaad ook onbewust wel wat vast, maar ik probeer toch wel zo goed mogelijk de druk op beide teugels te houden, en het meest op de buitenteugel te rijden. Bedankt!

Chocotof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 09:29

Je kunt het ook anders zeggen.
Jou paard houd links niet vast, jou paard wil rechts niet
aannemen.

Dit komt hoogstwaarschijnlijk om je paard scheef is
ga opzoek naar een goede instructeur en los dit
met z'n drieeen op. Lachen

Mayaki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-08 11:30

Chocotof schreef:
Je kunt het ook anders zeggen.
Jou paard houd links niet vast, jou paard wil rechts niet
aannemen.

Dit komt hoogstwaarschijnlijk om je paard scheef is
ga opzoek naar een goede instructeur en los dit
met z'n drieeen op. Lachen

Nee, dat is niet zo.. Want ik ben ook al met hem naar Antoine de Bodt geweest. Hij is wel gebogen [ Dat is élk paard] Maar niet scheef.. Verder bedankt.
IK heb trouwens ook wel een goede instructrice..

Chocotof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 15:34

Dat je ermee naar Antoine de Bodt bent geweest
wil niet zeggen dat hij niet meer scheef is.

Dat rij je er ook niet in een weekje uit...

Mayaki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-08 15:45

Dat snap ik wel, maar volgens Antoine is hij niet scheef.. Sorry! Hij heeft alleen een natuurlijke buiging..

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 15:50

En hoe lang geleden ben jij bij Antoine de Bot geweest?
Je krijgt een paard n.l binnen een heel korte tijd scheef. Zeker als het nog een jong paard is dat je net aan het beleren bent.
En Chocotof heeft helemaal gelijk, een paard dat een kant niet aan neemt is altijd scheef.

Mayaki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-08 15:56

Dat is niet waar, er kan ook iets anders aan de hand zijn hoor? Hij hoeft heus niet perse scheef te zijn.. En hij is niet jong, en net beleerd..

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 16:01

Ook een ouder paard kan je binnen de kortste keren scheef maken. Maar goed ik begrijp al uit je reactie dat de fout niet bij jou ligt. Als je daar echt overtuigd van bent, dan zou ik morgen maar eens een dierenarts laten komen.

bouierenaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 18:03

Heej Anna je hebt al lekker veel commentaar Lachen
Ik denk idd niet dat Uni scheef is want hij loopt opzich verder goed in balans ik denk dat je idd lekker veel voltes enz. moet rijden ookal is hij heel sterk waardoor je last van je armen krijgt Bloos

Chocotof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 18:23

bouierenaat schreef:
Ik denk idd niet dat Uni scheef is want hij loopt opzich verder goed in balans ik denk dat je idd lekker veel voltes enz. moet rijden ookal is hij heel sterk waardoor je last van je armen krijgt Bloos

Een paard dat sterk is op één teugel moet je weer op twéé teugels
zien te krijgen. Dat lukt niet met aan de teugels trekken, paardrijden
is geen krachtsport. Wanneer je spierpijn hebt in je armen van het hangen/trekken
dan doe je het niet goed.

Froemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 18:26

Mijn paard deed ook een tijdje linkerteugel niet loslaten.. en wou ook niet aanspringen in de linkergalop. Ik reed veel achten en veel slangevoltes en veel binnenbeen de linkerhand proberen. Naderhand wou hij wel links loslaten en nu loopt ie op beide teugels heerlijk los en wilt hij lekker nageven, hij wilt ook in de linkergalop springen Lachen Les moet je zeker doen, leer je altijd wel iets van Knipoog

mii_mini

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 20:49

Als je nou eens een keer gaat rijden en de hele tijd met lange teugel alles doet? Als jij niet trekt, trekt hij ook niet...

Succes Pling

Mayaki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-08 15:03

Chocotof schreef:
bouierenaat schreef:

Een paard dat sterk is op één teugel moet je weer op twéé teugels
zien te krijgen. Dat lukt niet met aan de teugels trekken, paardrijden
is geen krachtsport. Wanneer je spierpijn hebt in je armen van het hangen/trekken
dan doe je het niet goed.

Ben ik het mee eens, maar hij hangt zo ontzettend, terwijl ik echt probeer vooral aan mijn buitenteugel te rijden.. Zodra ik de buitenteugel los heb, is er niks aan de hand, maar als ik hem er weer bij pak.. Begint ie weer..

Yvet_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 15:10

Dat probleem heb ik bij mijn pony op het moment ook een beetje. Bij mij is alleen de stijfigheid van de pony het probleem. Ik heb vrij veel in het bos gereden omdat de bak veelste nat is en het rijden daar ook niet veel beter van wordt. Nu het weer wat droger wordt wordt het bij mij beter.. misschien moet je je pony eens gaan longeren.. Eerst zonder bijzet, totdat hij uit zichzelf helemaal gaat zakken en zijn rug goed gebruikt.. Maakt niet uit dat hij gaat zweten.. Ik heb mijn pony na een half uur wel eens kletsnat van het zweet gehad op haar rug, terwijl ze dan niet extreem hard moest werken, maar haar rug gewoon goed gebruikte. Dit is bij mij voornamelijk in de zomer. In de winter heeft ze overal veel moeite mee. Huilen van het lachen En natuurlijk is het rijden van voltes en wendingen ook heel goed.

Is jou pony verder in omgang ook vrij stijf? Dan zou dat namelijk het probleem wel kunnen zijn. Knipoog

Mayaki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-08 15:29

Nou, ik geloof niet echt dat mijn pony stijf is.. IK heb de laatste tijd juist vrij veel in de bak gereden, omdat ik die pas net heb Lachen
Voltes wil hij wel goed maken met stelling enz. Maar met afwenden krijg ikheb soms nog wel een lastig de bocht om..

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 15:31

Toen de tandarts bij mijn pony kwam vroeg hij meteen of ze vasthield op rechts. Ze had scherpe kiezen en een kapotte wang, dat rijden zat dus allemaal in de mond.
Daarnaast laat ik nog een osteopaat komen en dan weet ik zeker dat het bij mijn pony niks lichamelijks meer is (ga ik dan maar vanuit Nagelbijten / Gniffelen )

Mayaki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-08 15:34

Ik zit er idd ook echt sterk over te denken om toch maar eens de tandarts te overwegen.. Ik hoop dat het weer goed komt met je pony Lachen

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 15:37

Everon schreef:
Je zou ook even zijn tanden kunnen laten nakijken, soms hebben ze wat last van scherpe randjes of een wolfskies. Ik ben afgelopen vrijdag ook naar de tandarts geweest met mijn pony omdat hij de hele tijd vast hield en het bleek dat hij inderdaad een wolfskies en wat haken had.

Altijd goed om het na te laten kijken, maar daar hoeft niet perse het probleem te zitten.
Mijn pony (of ik, net hoe je het wil bekijken Knipoog ) heeft hetzelfde probleem. Heb toen ook de tandarts laten komen, wolfskiezen verwijderd en gevijld maar dat lost niks op voor dit probleem.

Links bijna niet los laten en rechts bijna niet aan willen nemen. Oorzaak dat ben ikzelf Bloos mijn rechterteugel laat ik snel te los en links hou ik vast.
Heb les van een goede instructrice die mij hierbij ook helpt, verder moet ik het toch echt helemaal zelf doen Knipoog
Laatst bijgewerkt door Malibu op 31-03-08 15:39, in het totaal 1 keer bewerkt