En sinds die dikke maand is er veel veranderd in positieve zin, ik moest veel meer loslaten (klopt ik hou snel te veel vast), mijn handen meer naar voren plaatsen (en dus teugels korter pakken) en niet de confrontatie aangaan, maar er een beetje 'omheen' rijden. En heel belangrijk, veel meer rust in het rijden brengen. Zonder te overdrijven, V-Power en ik gingen en gaan met sprongen vooruit! Zo konden we geen voltes 10 meter of door een S van hand veranderen rijden zowel in draf/galop niet, want dan ging hij op de helft in de staak...middendraf deed hij totaal niet...contragalop viel hij uit...schouderbinnenwaarts was minimaal...etc. en ophoudingen pakte hij slecht aan.
Nu gaat dat thuis eigenlijk wel allemaal, we komen zelfs al toe aan travers, keertwendingen en galop-stap. Maar bovenal hij is veel losser geworden in zijn lijf (ik ook), hij ontspant veel beter en er is rust in het rijden. De punten in het L2 reden we vrij makkelijk bij elkaar, maar ik wil dat hij goed loopt naar mijn gevoel, dat hij lekker aanvoelt etc. en we hadden zoveel staakmomenten in de proeven nog terug dat ik ook wist dat we veel punten daardoor lieten liggen! Hoewel ik het een moeilijke keuze vond om wel/niet over te stappen naar het M1, besloten we in overleg om toch over te gaan. De selectiewedstrijden van buiten beginnen pas over een dikke maand en met de progressie die we tot nu toe gemaakt hebben...moet het dan zeker lukken en dan hebben we nog een paar proeven om 'te oefenen en uitproberen'.
Iets wat zenuwachtig toch ingeschreven voor het M1...
nog met losrijden

de tweede proef, werd buiten gereden en alleen van die proef dus enkele impressies

schouderbinnenwaarts links *de minste kant*

stappen, hier heb ik hem net teveel op rechts

door een S van hand veranderen *zonder problemen
*
volte 10 m. (jaja ook hier was hij weer braaf)

middendraf --> lang niet ons sterkste punt, maar we haalden er deze proeven een 8, 7, 6 en 6 voor

deze vond ik gewoon even schattig

close-up

hier komt hij al iets hoger in hoofd-hals houding, maar mijn teugels zijn hier te lang

contragalop

afgroeten

We weten dat het nog lang niet perfect is en dat we nog veel werk voor de boeg hebben. Hij mag sowieso hoger in het front komen, maar dat gaan we er nu weer langzaam inrijden.
Ik denk dat we nu een betere, fijnere weg voor onszelf hebben ingeslagen en we zullen zien wat die brengt, voor nu mogen we niet klagen...Voor de 1ste proef hadden we tot mijn verbazing (ja, want we hadden toch nog wat fouten erin) 190 punten en een 4e prijs (met 4-en en ook 8-en op de coupon) vd 25. De 2e proef, die naar mijn gevoel beter ging hadden we ook 190 punten en een 4e prijs.

Zag er goed uit hoor, gefeliciteerd! 
Nee was met een clubgenootje mee, Dion.