V-Power @ M1-debuut 'vooruitgang'

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jaggie

V-Power @ M1-debuut 'vooruitgang'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-08 17:36

Sinds een dikke maand zijn V-Power en ik veranderd van trainer, niet dat ik niet meer tevreden was over het lesgeven, maar ik had het idee dat we echt vastliepen, er niet meer uitkwamen, we op een doodspoor zaten en nee het gevoel was gewoon niet meer fijn. Power liep totaal niet meer, staakte veel, en hoewel hij altijd makkelijk is geweest in proeven, ging zelfs dat steeds minder en minder...daaruit heb ik mijn conclusies getrokken.

En sinds die dikke maand is er veel veranderd in positieve zin, ik moest veel meer loslaten (klopt ik hou snel te veel vast), mijn handen meer naar voren plaatsen (en dus teugels korter pakken) en niet de confrontatie aangaan, maar er een beetje 'omheen' rijden. En heel belangrijk, veel meer rust in het rijden brengen. Zonder te overdrijven, V-Power en ik gingen en gaan met sprongen vooruit! Zo konden we geen voltes 10 meter of door een S van hand veranderen rijden zowel in draf/galop niet, want dan ging hij op de helft in de staak...middendraf deed hij totaal niet...contragalop viel hij uit...schouderbinnenwaarts was minimaal...etc. en ophoudingen pakte hij slecht aan.

Nu gaat dat thuis eigenlijk wel allemaal, we komen zelfs al toe aan travers, keertwendingen en galop-stap. Maar bovenal hij is veel losser geworden in zijn lijf (ik ook), hij ontspant veel beter en er is rust in het rijden. De punten in het L2 reden we vrij makkelijk bij elkaar, maar ik wil dat hij goed loopt naar mijn gevoel, dat hij lekker aanvoelt etc. en we hadden zoveel staakmomenten in de proeven nog terug dat ik ook wist dat we veel punten daardoor lieten liggen! Hoewel ik het een moeilijke keuze vond om wel/niet over te stappen naar het M1, besloten we in overleg om toch over te gaan. De selectiewedstrijden van buiten beginnen pas over een dikke maand en met de progressie die we tot nu toe gemaakt hebben...moet het dan zeker lukken en dan hebben we nog een paar proeven om 'te oefenen en uitproberen'.

Iets wat zenuwachtig toch ingeschreven voor het M1...

nog met losrijden
Afbeelding

de tweede proef, werd buiten gereden en alleen van die proef dus enkele impressies
Afbeelding

Afbeelding

schouderbinnenwaarts links *de minste kant*
Afbeelding

stappen, hier heb ik hem net teveel op rechts
Afbeelding

door een S van hand veranderen *zonder problemen Haha!*
Afbeelding

volte 10 m. (jaja ook hier was hij weer braaf)
Afbeelding

middendraf --> lang niet ons sterkste punt, maar we haalden er deze proeven een 8, 7, 6 en 6 voor
Afbeelding

deze vond ik gewoon even schattig
Afbeelding

close-up
Afbeelding

hier komt hij al iets hoger in hoofd-hals houding, maar mijn teugels zijn hier te lang
Afbeelding

contragalop
Afbeelding

afgroeten
Afbeelding

We weten dat het nog lang niet perfect is en dat we nog veel werk voor de boeg hebben. Hij mag sowieso hoger in het front komen, maar dat gaan we er nu weer langzaam inrijden. Lachen Ik denk dat we nu een betere, fijnere weg voor onszelf hebben ingeslagen en we zullen zien wat die brengt, voor nu mogen we niet klagen...

Voor de 1ste proef hadden we tot mijn verbazing (ja, want we hadden toch nog wat fouten erin) 190 punten en een 4e prijs (met 4-en en ook 8-en op de coupon) vd 25. De 2e proef, die naar mijn gevoel beter ging hadden we ook 190 punten en een 4e prijs.

__PSM__

Re: V-Power @ M1-debuut 'vooruitgang'

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 17:43

zaiet er goed uit Jaggie!! Komt helemaal goed met jullie...

love_u

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 17:45

ziet er netjes uit
gefeliciteerd met je winspunten

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 17:48

Het gaat weer goed zo te zien!
Goede keus gemaakt!
Veel plezier ermee Lachen

iloveiwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 17:48

zier er goed uit

raylaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 17:51

ik vind het er netjes uitzien!!
idd even op je teugels en handen soms letten,
komt wel goed met jullie(vooral als ze in zo'n korte tijd al een stuk vooruit is gegaan)!!

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 18:13

Ziet er netjes uit! Gefeliciteerd met je punten. Mooi dat het nu beter gaat met die andere trainer.

Tinkebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 18:39

Dat is geen verkeerd debuut toch Haha!
Hij ziet er goed uit trouwens! Let er wel op dat je (maar dat weet je zelf ook wel) je teugels korter houdt, dat maakt het hele plaatje een stuk mooier.
Verder vind ik dat ie wel wat meer mag spetteren, hij lijkt het nogal braafjes te lopen maar dat kan ook een vertekend beeld zijn door de foto's natuurlijk Knipoog

whynova

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 19:04

Mooi paard, let alleen op dat je je hakken niet op gaat trekken! Succes

Pasha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 19:04

Heee Meis,
Jeetje wat een verhaal, ik wist helemaal niet dat je een beetje in een dipje zat..
Maar kan me helemaal in je verhaal plaatsen, hahah ik had precies hetzelfde een tijdje terug en heb het ook hetzelfde aangepakt als jou Ja
Maar fijn om te horen dat dit zo goed uit pakt!!
Ik vind het op de foto's er wel goed uit zien, maar voor de M vind ik het er wat.. braafjes uitzien, ik mis de actie en ik had verwacht dat je daardoor ook wat mindere punten zou krijgen, maar wij zien natuurlijk ook alleen een impressie van de foto's.
Maar wat een super debuut dan hey, 2x 190 punten hardstikke netjes!!!
Dat beloofd dan nog veel meer toch Knipoog Succes in het M!!

Nijnteee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 19:11

Ziet er netjes uit & mooi paard Haha!
Gelukkig dat het nu veel beter gaat.
Suc6 nog verder!

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 19:14

Ik heb jullie zien losrijden. *LOL* Zag er goed uit hoor, gefeliciteerd!

sunnymay

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 19:40

He steph! Netjes hoor! En dat brave.. wordt straks vanzelf weer pittiger! Nu is het belangrijk dat hij alles weer braaf doet zonder spanning of paniek.
Dat V-power weer vertrouwen in het rijden heeft.

Let je wel op je beenhouding!? In de stap goed je knie strekken, zodat je je been langer maakt...

En natuurlijk, super gefeliciteerd met je punten!!
Bewijst dat jullie het met gemak kunnen en dat jullie met nieuwe instructie op de goede weg zijn!

monique4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 21:03

Haha gevonden, nogmaals gefeliciteerd met je 2x 4e prijs, ik wist wel dat jullie het konden Ja
Wat lees ik jij zenuwachtig!!
Fijn dat Power zo braaf was, die foutjes komen wel goed, ziet er netjes uit.
Mooi dat je goed vooruitgang boekt bij de nieuwe trainer, op naar het buitenseizoen, dan kom ik je vanaf de zijkant supporteren Haha!

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 21:19

proficiat met je punten, zie je in het buitenseizoen Haha!

retseH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 22:22

Pasha schreef:
Heee Meis,
Jeetje wat een verhaal, ik wist helemaal niet dat je een beetje in een dipje zat..
Maar kan me helemaal in je verhaal plaatsen, hahah ik had precies hetzelfde een tijdje terug en heb het ook hetzelfde aangepakt als jou Ja
Maar fijn om te horen dat dit zo goed uit pakt!!
Ik vind het op de foto's er wel goed uit zien, maar voor de M vind ik het er wat.. braafjes uitzien, ik mis de actie en ik had verwacht dat je daardoor ook wat mindere punten zou krijgen, maar wij zien natuurlijk ook alleen een impressie van de foto's.
Maar wat een super debuut dan hey, 2x 190 punten hardstikke netjes!!!
Dat beloofd dan nog veel meer toch Knipoog Succes in het M!!

Ben het helemaal met Laura eens! Ja

Heel veel succes en jullie komen er wel bovenop, iedereen heeft wel eens een dip en weet ff niet wat ie moet doen, ik ken het Knipoog

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-08 22:42

Bedankt voor alle leuke en bemoedigende reacties! Wat betreft het feit dat het e.a. er nog heel braafjes uitziet, zonder actie, jullie hebben helemaal gelijk en dat is gedeeltelijk ook wel bewust, omdat ik zeker nu eerst weer vertrouwen en rust wil hebben in de ring. Buiten dat moet hij het thuis eerst aanpakken, voordat ik dat in de proef kan uitproberen. Op het moment gaan we gewoon voor een brave, foutloze proef, want aan een actievolle maar bom vol fouten proef heb ik ook niks natuurlijk.

@Saskia, ja mijn beenhouding, vreselijk hè, ik heb het idee dat ik dit vooral met de laarzen aan doe (ik rij normaal met chaps), misschien toch thuis maar eens wat vaker mee oefenen. Maar ik ga er zeker op letten, net zoals op mijn handhouding en de lengte van de teugels.
@Monique, ja normaal heb ik niet zo’n last van zenuwen, en toen ik er eenmaal opzat en het best lekker liep, waren de zenuwen ook zo weer verdwenen hoor Haha!
@Milou123, ik heb ff in je profiel gespiekt en ik heb jou ook gezien, volgende x ff kletsen hoor Knipoog Reed jij (of je zus?) ook mee daar dan?

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 00:37

Ik wist niet dat je op bokt zat dusja. Tong uitsteken Nee was met een clubgenootje mee, Dion. Lachen

Krijtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 07:00

Goed dat jullie overgestapt zijn naar een andere trainer, blij te zien dat het weer goed gaat!
Superdebuut, gefeliciteerd met je punten! OK dan!

Let idd wel op je benen, je draait je hakken vaak richting de buik/omhoog en tenen naar buiten Lachen
Dan ziet het plaatje er nog mooier uit Haha!

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 07:55

Nou het 'commentaar' is allemaal wel gegeven, en dat weet je zelf ook. Knipoog

Verder ziet het er goed uit! Leuke foto's, een mooi debuut. Lachen
En nogmaals gefeliciteerd met je plaats en punten!

_Madelon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 09:43

Wat er allemaal niet kan veranderen in zo'n korte tijd dan eh, met het wisselen van trainer, Laura en Jero ondervinden het op dit moment ook.. Geweldig..

Voor het M ziet het er idd wat braafjes uit, maar ik begrijp je keuze om hem eerst is een keer "braaf" rond te sturen helemaal. Nu gaan spetteren en dan komen de punten voor het M2 volgens mij zo binnen. Lachen

venga

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 09:48

Bij jouw ring (binnen) heb ik dus ook geschreven!
Van jullie dip hebben wij niets gezien in de proef, dus dat gaat zeker de goede kant op!
Jouw middendraf was heel mooi weggereden, en teruggereden en dat laatste pas net voor de hoek. Veel ruiters vielen heel erg terug na X.

jojo23

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 09:48

Super hoor,deze lijn dan maar goed volgen/vasthouden komt het wel goed

horseNL00

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 17:08

Hee da's in Zeeland, toch? Daar heb ik zondag ook de nodige winstpunten opgehaald Haha!
Wel leuke foto's! Keep up the good work Lachen

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-08 18:42

@Milou123, volgende x dan maar beter Knipoog
@Alina, thx voor de tip, hoe meer ik er op gewezen wordt, hoe meer ik mij er aan gaan storen en hoe beter ik er op ga letten.
@Madelon, ach we hebben ook geen haast verder, en blijven zeker nog het hele seizoen in het M1 rijden, dan zien we wel weer verder. Maar ons doel is natuurlijk wel het Z halen Haha!
@Venga, dankjewel Lachen echt leuk om te horen dat er van onze dip niet veel te zien was, maar er zaten toch nog behoorlijke fouten in de eerste proef. Wel leuk om het ‘commentaar’ op de middendraf terug te horen, want die lukt pas sinds 2 weken iets beter en dit was pas de eerste x dat we weer een proef reden sinds die tijd, dus dan het is het altijd maar even afwachten.
@HorseNL00, ja klopt dit was idd in Zeeland. Je maakt me wel nieuwsgierig “de nodige winstpunten”, wat heb je gestart en wat heb je gemaakt dan? (ik neem aan dat je gestart ben met die mooie merrie uit je profiel?!) ps. wat leuk dat jullie ook een RR hebben, hoe oud is die nu?