Andalusiër Brioso onder het zadel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sandyke

Andalusiër Brioso onder het zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-08 23:01

hey,

Vandaag had ik eens de kans om foto's te trekken van mij op Brioso. Ik had namelijk een slachtoffer gevonden voor foto's te trekken. Duivel
Foto's zijn wel niet van al te beste kwaliteit. en sorry voor mijn beenligging soms maar normaal rijd ik met sporen die ik juist die dag vergeten was. foei Bloos

eventjes onze stoere vent uitlaten in de piste
Afbeelding

Nu aan het werk in de buitenpiste, eerst een rustig stapje
Afbeelding

dan een drafje
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

tijd voor een galopje
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

eventjes uitstappen
Afbeelding

nog ff actie.
Afbeelding

en een toertje buiten uitstappen. Pling
Afbeelding

tis toch nogal een ventje éh? Cool

Rixt_

Re: Andalusiër Brioso onder het zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 23:04

Leuk paardje en lijkt me erg fijn om te rijden Lachen

Je benen liggen niet altijd even goed en ik zou je aanraden je sporen thuis te laten totdat je je benen op de goede plaats kunt houden, want met sporen zou ik het erg naar vinden.

ikkiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 23:06

Prachtig paard!
Ik snap alleen je uitleg over je beenligging niet? Sporen hebben toch niets met je beenligging te maken? Als jij je hakken zo optrekt zou ik inderdaad niet met sporen rijden. Drijven doe je met je kuit Knipoog Je beugels mogen wel wat langer, nu zit je erg achterin je zadel.
Je paard loopt in een houdinkje, de hals mag wat langer en er mag wat meer activiteit van achter komen Lachen Verder ziet het er super uit, echt een heel knap paard!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 23:10

Ja, inderdaad, blij dat je je sporen niet om had Tong uitsteken.

Ik vind het wel een prachtig paard!

GinnyBanshee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 23:12

stoer paardje hoor Haha! ziet er goed uit, hij mag wel iets actiever lopen in draf, maar misschien ligt dat aan de fotos Lachen

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 23:14

Je hebt een slechte beenligging omdat je je sporen niet om hebt? Dat begrijp ik niet helemaal.

Vind het wel een hele mooie Andalusier. Je beugels mogen wel een paar gaatjes langer. Ook je hakken uitdrukken, en je handen meer ophijsen. Hij mag wel wat ronder lopen, hij loopt nu een beetje opgekropt.

Succes Lachen.

Sandyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-08 23:25

hey,

ivm mijn beenligging. Normaal rijd ik met een klein spoortje(!!!) zodat hij wat aandachtiger bij het werk is en actiever is en meer zijn achterhand hierdoor gaat gebruiken (soms is hij nogal lui) en zodat hij een goed tempo blijft aanhouden. Maar ik besef dat er nog veel werk is met hem en mij. Ik rijd hem ook nog maar 4maand. Het zadel dat ik nu heb is wel een tamelijk kort zadel en daarom heb ik een ander zadel besteld. Maar je kan altijd veel bijleren, als je het op foto's ziet, zie je pas echt wat je fout doet. Een perfecte houding vraagt jaren en jaren serieuze opleiding, en dan nog. Blijven trainen zal ik doen. Ik zie nu wel waar ik op letten. Bloos

ps= sporen werden aangeraden door mijn paardrijleraar en neem 1x per weer privéles. Dus elke keer een stapje beter zeker.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 23:54

Prachtig paard!
Heb nog een klein puntje: probeer ook zonder sporen op je beengebruik te letten. Jij gebruikt sporen, omdat je zegt dat hij soms nogal lui is. Maar ik denk dat je oorzaak en gevolg een beetje omdraait. Op de foto's zie ik dat je erg veel met je benen doet. Zou het niet kunnen zijn dat hij daar aan 'gewend' is geraakt, dat hoeft niet door jou te komen maar kan ook door de ruiter voor jou erin gereden zijn, en om die reden dus minder goed op je benen reageert?
Geef je bewust geen been, op het moment dat hij wel vooruit gaat? Doe je dat niet, is er voor hem geen reden meer om op het been te reageren, want wat hij ook doet, beendruk ervaart hij toch wel, dus dan kan hij net zo goed een tempo kiezen dat voor hem comfortabel is.

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 12:09

Andalusiers ern lui..........dat gaat niet samen, ik heb nog nooit van een luie anda gehoord, wrs onttrekt hij zich van het werk en gaat in een houdinkje lopen, dat probeerde de mijne ook graag, met veel (prive)les gaat hij zijn achterhand gebruiken en meer dragen.
De jouwe is wrs ook nog jong, hij is heel iel en niet echt bespierd, veel trainen, overgangen terug, balkjes lopen, alles om hem aan het werk te zetten

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 13:18

Erg mooi en stoer paard, je rijdt 'm netjes Lachen

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 16:36

Nikkii_Lisa schreef:
Prachtig paard!
Ik snap alleen je uitleg over je beenligging niet? Sporen hebben toch niets met je beenligging te maken? Als jij je hakken zo optrekt zou ik inderdaad niet met sporen rijden. Drijven doe je met je kuit Knipoog Je beugels mogen wel wat langer, nu zit je erg achterin je zadel.
Je paard loopt in een houdinkje, de hals mag wat langer en er mag wat meer activiteit van achter komen Lachen Verder ziet het er super uit, echt een heel knap paard!

Ga ik helemaal in mee.
Paard is idd echt een pláatje om te zien, wel wat dunnig, nog jong?

_Lunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 17:40

Ik vind het een geweldig paard !
Maar ik vind dat ze erg in de krul loopt n dat het eruit ziet alsof je erg hard met je handen bent en veel met je benen inwerkt zonder reactie.
Anda's lopen vanzelf een beetje in de krul , en het is aan de ruiter om de ontspanning erin te rijden !
Ik heb zelf ook een anda , en ze was vroeger ook liever lui dan moe, wat bleek , allemaal mn eigen schuld ! Ik heb ze toen een week laten rusten en helemaal opnieuw begonnen , en nu heb ik een zalig paard onder mn kont , dat geweldig reageert !
Het is dus allemaal mogelijk n ik zou dus met de spoortjes wachten !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 17:42

Erg mooi paard! Alleen vind ik dat je beugels wel een gaatje langer zouden mogen. Nu heb je een beetje een stoelzit Knipoog

DenisSjje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 17:47

Geweldig paard!!

shadowm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 20:00

ik vind het super lijp paardje Bloos
ik vind het er wel netjes uitzien misschien handig om je beugels iets langer te doen! Knipoog

Sandyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-08 23:30

Ja, hij is nog jong, 6 jaar. Hij is niet altijd lui hoor, er zit genoeg pit achter Haha! maar soms probeert hij toch is van er gemakkelijk van af te komen.

Hij is ook tamelijk groot, hij heeft lange benen vooral en daarom komt hij mss ewa mager over, maar hij is ni te mager hoor, gewoon ewa spieren kweken éh Vingers aflikken Ik ben zelf 1m75 dus hij is niet van de kleinste ze.

Ja op foto valt het erg op dat ik kort rijd, maar mijn zadel is erg rond voorraan. Binnekort heb ik een ander zadel, meer naar een dressuur model, dat zal mijn houding mss ook verbeteren.

inge82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 17:13

Wat een mooi paardje heb je onder je kont!
Tis al vaker gezegd, maar ik zou als ik jou was ook de beugels een paar gaatjes langer doen.
Verder valt het me op dat je je handen in de piano stand houdt en je het vaak het knikje in je ellebogen mist.
Handen rechtop, knikje in je ellebogen, handen dichter naar elkaar toe en iets hoger geeft denk ik een fijner beeld (rechte lijn van ellebogen naar bit).

Succes, maar komt vast goed!

Zoë_Iris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 22:51

ik ga mee met wat er over het algemeen gezegd is, over de beenligging, sporengebruik en je handhouding.
Ik denk dat niet dat je kunt stellen dat er geen luie andalusiërs zijn ieder paard is in mijn ogen anders, maar dat is persoonlijk...
Verder vind ik hem erg leuk en ik adviseer je om lekker veel zitlessen te nemen, in combinatie met je nieuwe zadel gaat dat dan vast goed komen!

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 07:48

Ik denk dat niet dat je kunt stellen dat er geen luie andalusiërs zijn ieder paard is in mijn ogen anders, maar dat is persoonlijk. quote

Verkeerd gedacht, een Andalusier, en zeker een P.R.E is een temperamentvol dier,gebouwd voor actie, kan je wel verzekeren, dat luie anda's niet bestaan, dan zou het voor het ras een slecht exemplaar zijn......
Pas als je er een gereden hebt, merk je het verschil met een ander ras......

xFauve

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 09:28

wauww.
dit is echt een droompaardje Bloos

Pensionnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 09:32

Knap paard! Ziet er netjes uit. En supermooi dekje! Tong uitsteken

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 09:38

Mooi paard heb je onder je kont, waar je naar mijn idee wel wat meer op mag zitten, het lijkt voornamelijk in de galop alsof je, jezelf een beetje omhoog duwt, dus al het ware een beetje gaat staan in de beugels. Vandaar dat ik ook wel mee ga met de anderen dat je beugels best een paar gaatjes langer kunnen. En probeer je tenen naar voren te wijzen, zal ook zeker bevordelijk zijn voor je beenligging.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 09:51

Beugels een gaatje langer en je handen niet vastzetten op de schoft. Verder een super mooi beestje!

Over je beenligging en spoorgebruik is al genoeg commentaar gegeven. Knipoog

vevonia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 09:54

je moet je beugels langer doen..
daardoor kan je daarna ook veel beter in het zadel blijven zitten en plof je er niet in. beter voor je paard en ga je nog mooier van zitten..
een heel ontspannen plaatje..
mooi paard heb je onder je kont Knipoog
veel plezier ermee.
gr.