Te weinig buiging keertwending o.d. achterhand rechts

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mosh

Te weinig buiging keertwending o.d. achterhand rechts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-08 22:28

Ik heb mijn paard nog niet zo heel lang (1,5 maand). Maar zij heeft recent M2 gelopen en ik rijd ook op dit niveau. In het begin was het een beetje zoeken naar de knopjes maar nu heb ik ze vrijwel allemaal gevonden. Alleen de stelling tijdens de keertwending om de achterhand naar rechts is niet juist. Het liefst neemt ze linkerstelling aan. Ik krijg haar wel goed gebogen om mijn rechterbeen, maar dan draait ze om haar as. Als ik helemaal geen stelling aanneem lukt het ook, alleen dit is ook weer niet de bedoeling.. Wie heeft er hier een goede oefening/truc om toch een correct uitgevoerde rechtsomkeert te maken ?

Rana

Re: Te weinig buiging keertwending o.d. achterhand rechts

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 08:12

Als je je binnen been en je buitenteugel er goed bij houd bij deze oefening is dat voldoende paard moet wel recht blijven,als je hem teveel wilt buigen heb je kans dat je paard over zijn buitenschouder wegvalt.
Probeer van uit een volte openen en sluiten de oefening in te gaan dan heb je de buigeing al .
succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 11:23

Stappen op een kleine volte, goed op tempo houden, en letten op je stelling en buiging. Volte steeds iets kleiner gaan rijden, tot je daadwerkelijk steeds een stukje om moet stappen met de voorhand. Eén pas, en dan meteen eruit. Eérst (her?)bevestigen hoe de stelling en buiging moet zijn, wat het pivotbeen is, dat het een voorwaartse oefening is en blijft, en dat het buitenvoorbeen altijd goed voor over moet stappen en niet achterlangs mag kruisen.

Andere goede oefening is om je voltes niet rond maar 8hoekig te rijden, of vanaf de lange zijde vanuit schoudervoor door te sluiten met je zit en buitenteugel, buitenschouder naar binnen tikken, rechtstellen en (bv verruimd) wegstappen op de rechte lijn.

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 11:39

Ik rijd heel veel kleine voltetjes in travers, dan heb je alle tijd en ruimte om hem goed over te laten stappen en je lengtebuiging de behouden.
Die kan je dan verkleinen tot een keertwending.

Keertwending inzetten vanuit schoudervoor kan helpen omdat dan je lengtebuiging bij inzet goed is.

Ik heb nog wel eens dat ik zelf niet goed zit of aangeef en dat daardoor mijn lengtebuiging verloren gaat...

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 11:41

vanuit traver.. eventueel volte (steeds kleiner..)
traver inzetten...
zorgen dat drang voorwaarts aanwezig blijft.. en
gewenste buiging aanwezig blijft...

succes..