). We zijn begonnen met longeren, eerst met pessoa, alleen steekt ie zijn hoofd dan alleen naar voren omdat ie achter er makkelijk onderkomt, hij maakt zich dus niet rond. Hierna zijn we met slof gaan longeren omdat je hem dan wat beter rond kan zetten, 1/2 uur is ie dan heel boos en gaat knalhard en daarna gaat ie wat meer loslaten. Hierna zijn we te paard met slof gaan rijden zodat hij gemotiveerd blijft om rond te lopen ipv knetterhard met een weggedrukte rug en hij had nogal een handje om omhoog te komen als ie het even niet meer wist.Sinds januari zijn we begonnen met het afbouwen met de slof, die is er nu af maar ik heb nu het probleem dat ie de eerste 20 minuten nog steeds zijn kracht tegen me gebruikt om langer te worden, harder te gaan, loopt onder me vandaan en niet rond te hoeven lopen, na 20 minuten met veel been tegen mijn hand aan te blijven rijden geeft ie dan toe en word het een stuk fijner rijden, maar nog niet licht. Hij is 1.80 dus dat vergt redelijk wat kracht.
Wie heeft tips wat ik nog meer kan doen om meer ontspanning te krijgen, ik rijd zonder zweep en sporen omdat ie daar helemaal de zenuwen van krijgt.
Ik heb 2 keer in de week les dus goede begeleiding maar ben benieuwd of er mensen zijn die hier ervaring mee hebben.
Oh ja even ter info, hij is rontgenologisch en klinish 100%, heeft een goed passend zadel en word geregeld gemasseerd door de fysio waar hij ook veel baat bij heeft ivm het stressen. Dus lichamelijk mankeert ie niets. Hij is nogal dominant dus hem even overbluffen lukt niet zo gauw.
Graag alleen tips van dressuurmensen, geen NH of naturals.
). Consequent zijn in de overgangen terug, maar neit vast blijven houden/ je hand vast zetten (hihi, maar warschijnlijk weet je dat al, want als ik 'm een beetje in kan schatten straft ie je daar meteen op af....). Veel figuren, voltes, schouder binnenwaarts, travers (ook op de middellijn), op tijd ontspanning, slangevoltes (laat 'm in de figuren niet van tempo veranderen; ook daarin moet ie z'n takt houden en niet onder werk uit door versnellen of vertragen) etc etc etc en overgangen, overgangen en nog eens overgangen met soepele hand...... (en recht richten!)