Stoere Olga aan het werk

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Vie

Stoere Olga aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-08 17:33

Eindelijk nog eens foto's van mij en Olga. Was alweer even geleden dat ik haar deftig gereden had en er is weer heel wat werk aan de winkel... Sommige van mijn lichaamsdelen lijden af en toe een eigen leven, maar goed, ik ben Anky niet en ben zeker tevreden over vandaag. Lachen

Ben er paar weken geleden weer eens afgelazerd. Zeker gezien ik zo weinig rijd, was het dus weer even zoeken om Olga netjes aan de praat te krijgen. Mijn beugels zijn wat aan de korte kant, maar dan voel ik me net dat beetje veiliger. Clown Verder verliep het vlotjes met stoere Olga.

Brig (Olympia) heeft de foto's gemaakt en heeft zelf ook op Olga gereden: [HAW] Olympia @ work op Olga .

Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding

Vrrroem... Cool
    Afbeelding

Kwijl
    Afbeelding

Nog een rondje zonder zadel.
    Afbeelding
    Afbeelding

Afbeelding

Lovers
    Afbeelding

CM_

Re: Stoere Olga aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 17:34

Wat een ontzettend stoer beest!

Je houding geef je zelf al aan dat die niet zo deftig is.
Misschien een aantal lesjes nemen?>

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-08 17:46

Aantal jaar geleden leste ik fanatiek met Olga en deed ik wedstrijden. Nu hobbel ik mijn rondje en dat is voor mij genoeg. Ik heb geen ambities (meer) met Olga en ben al heel blij als ik één keer in de week aan rijden toe kom. (Wat dus niet altijd zo is.) Heb nu nl. mijn eigen paardje. Lachen

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 17:48

Toch is les voor elke ruiter goed, zeker als je toch zo´n werk hebt aan je houding Knipoog Is ook uit belang voor je paardje.
Leuk paardje verder hoor.

Alleen waarom bij zonder zadel ook meteen zonder cap?
Laatst bijgewerkt door Silence op 24-03-08 17:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 17:49

Wat een stoer paard! Hoe groot is ze?
En rijd je met een springzadel?

xxmiszlizzxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 17:50

Echt een gaaf beest. Alleen je houding is niet zo netjes. Ik snap dat je nu lekker wil hobbelen, maar ook je houding is belangrijk voor t paard. Ik zou toch een paar lesjes nemen, en je beugels langer doen.Veel succes

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-08 18:09

Yorghos: Olga is 1.70m. En er ligt een VZH-zadel op.
Zoals ik al zei, ik ben al heel blij als ik aan één keer per week rijden kom, dus als er iemand tijd over heeft voor mij, geef maar, heel graag zelfs. Clown Haha!

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 18:19

Olga is echt een heel leuk paard, ze maakt altijd een hele gelukkige indruk! Lachen
Leuk dat je haar nog wat kan rijden, jullie passen mooi bij elkaar!

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 18:23

Het is echt een stoer paard!
Als ik jou was zou ik je beugels toch echt een (paar) gaatje langer maken. En misschien geven deze kortere beugels een wat veiliger gevoel, maar als je de beugels bij het stappen iets langer doet dan wen je daar erg snel weer aan.
En lessen zouden inderdaad wel handig zijn. Het is voor jou fijner om je houding te verbeteren en voor je paard ook.
succes ermee Lachen

fleurriee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 18:25

ik vind het er heel leuk uit zien en ik vind olga ook echt een heel leuk paard om te zien!!
lijkt me wel lastig om hem mooi schoon te houden in de winter Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 18:28

Ik had al verwacht dat als er foto's van Brig waren er ook foto's van jou met Olga zouden komen Haha!

Ik vind jullie een mooie combinatie Lachen Olga heeft er plezier in als ik het zo zie en jij ook Lachen Laatste foto is mooi Lovers
Soms lijkt het alleen of je wat kort in de beugels zit Knipoog

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-08 20:31

Bedankt voor de fijne reacties. Lachen

Het gaat er niet om dat ik moet wennen aan lange beugels. Ik voelde me er nu gewoon veiliger bij... Ik ben er pas afgedonderd en Olga reageert heel sterk op mijn angst dus nu was het gewoon beter. Als ik me hier veiliger mee voel, ben ik niet angstig en gaat Olga hier geen misbruik van maken. Volgende keer kunnen ze weer langer, want Olga was super braaf vandaag. Lachen

Over les is nu van mijn kant dit ook wel het laatste wat ik zeg. Lachen Ik heb geen vaste dag dat ik rijd, ik rijd als het uitkomt. Mijn eigen pony gaat nl. voor en als ik tijd heb, neem ik Olga er bij. Soms rijd ik een keer per week, soms rijd ik wéken niet. I.m.o. heeft het NU dus weinig zin om les te nemen. Ik ga me hier dan ook niet verder voor verantwoorden... Lachen

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 20:45

Hee Syl, ik vond het erg gezellig en erg leuk om jullie te zien rijden.. Ollie is voor jou echt een lol met je knol paard en dat heb je maar is bewezen door het me in real life te laten zien *LOL*

Verder, zoals we al zeiden toen we zelf de foto's aan het bekijken waren moet je op je handen letten, maar dit weet je zelf Knipoog

Verder vond ik het een topweekend Lovers

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-08 20:47

Het was zeker een topweekend!
Zeker voor herhaling vatbaar. Ja

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 20:50

Zeker weten *LOL*

En dan weer met camera of bij mij Knipoog

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-08 20:51

Ja, en dan mag ik weer met jouw camera spelen. Schijnheilig
Hopelijk is dan alleen de rijbak droog, dat rijdt net wat lekkerder. Lachen

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 20:53

Keertje van de zomer Ja

En ben benieuwd hoe Ollie dan loopt, nu was het ook net, waardoor je ook voorzichtiger rijd, dat merkte ik ook aan mezelf, je bent toch voorzichtiger Ja

Resi_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 20:54

heey,
leuk paardje zeg!!!!wel een beetje vies Tong uitsteken
mooie foto's trouwens

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-08 20:56

Een beetje? Clown
Olga wil graag doorgaan voor legerpaard. Op cammouflage scoort ze het beste. Vork

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 20:58

Wat zijn jullie toch een leuke combi! Die laatste foto is echt een droomplaatje Lovers

Wel moet je zorgen dat je handhouding in elk geval beter word. Handen voor je, vuisten rechtop en niet je pols inknikken. Die is bij mij namelijk 1 van de redenen dat ik er steeds afdonder Bloos
Als je je handen (schouders, armen en polsen ook meegeteld) niet goed en ontspannen houd bouw je (extra) spanning op bij je paard.

Houd ze ook met langere teugel niet bij je broekzak, beter kun je dan de teugels net wat korter pakken. Op een volte draai je de duim van je binnenhand iets naar binnen toe (maar wel op dezelfde hoogte houden als je buitenhand en niet je binnenhand meer naar je toe dan je buitenhand) en je hand wat van de hals af, kijk waar je heen gaat en zelf recht blijven zitten. Buitenhand houd je tegen de hals en heel ietsje mee naar voren, maar wel contact houden met de mond.

Als je dat steeds tegen jezelf herhaald dan zal dat wel beter gaan, of een vriendin vragen die mee gaat als je gaat rijden en dat o. a. steeds laten herhalen Tong uitsteken

Angeltjuhhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 21:07

Ziet er best netjes uit, als je maar zo weinig rijdt....Wat wel weer een beetje vreemd is dat je als je je niet 100% veilig voelt op haar zonder zadel ook gelijk zonder cap gaat? Rijd zelf ook altijd zonder cap hoor daar niet van, maar het spreekt elkaar een beetje tegen Haha! En bedoel dus ook verder niet dat het van mij niet mag! Ik bedoel ga vooral je gang, mij maakt het niks uit. Nogmaals bedoel alleen dat het elkaar wat tegen spreekt Haha!

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-08 21:29

Bedankt voor de goede raad Ineke, daar heb ik zeker wat aan. Ja

Het was niet de bedoeling zonder cap te gaan rijden, ik heb dan ook één rondje gedaan en verder was het gewoon voor leuke foto's en ja, dat was voor mij zonder cap zodat ik er herkenbaar op sta. Clown

Verder steek ik wel raar in elkaar hoor. Een cap doet mij niet veiliger voelen. Kortere beugels wel. Sterker nog, ik voel me nog veiliger zonder beugels en het veiligst zonder zadel. Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 22:17

Als je met kortere beugels een veiliger gevoel hebt moet je zeker weten zo rijden Lachen We hebben er niets aan als je in de kreukels ligt Knipoog

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 22:31

Lekker ontspannen Lovers
commentaar is al aangegeven, ik vind dat je soms een ietwat strenge binnenhand hebt Knipoog

LouLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 01:00

Leuke foto's Lachen Zeker de laatste is één voor in een kadertje. Olga mag wel eens in de douche Tong uitsteken .
Over het rijden heb ik weinig commentaar, jullie hebben er allebei plezier in en dat is al recreatieruiter het belangrijkste lijkt mij.