Aaron voor het eerst binnen @HAW

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Nancy

Aaron voor het eerst binnen @HAW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-08 17:13

Hallo,

Vandaag hebben Aaron en ik voor het eerst binnengereden,
waar de enge spiegels en springbalkje liggen Duivel

Het ging uit eindelijk ontzettend en verrassend goed! Op het begin was hij wel wat angstig en schrok van zichzelf in de spiegel, maar na een tijdje vond hij t wel prima en liep op zich vrij ontspannen.

Voor het geval dat, heb ik de martingaal toch maar omgedaan.
Op het begin vond hij alles zo eng, dat hij met zijn hoofd heel hoog liep.
Op een paar schrikacties na, ging het verders kei goed.

Het waaide op zich best hard, dus kraakte het dak wel. Gelukkig had Aaron er geen last van. Knipoog

En er stond ontzettend veel spullen aan de zijkant, maar hij reageerde daar nauwelijks op, alleen op het begin Lachen

Ik heb zoo op mijn handen gelet, dat ik ze rechtop moet houden. Op sommige foto's is dit nog steeds niet het geval Verdrietig , maar het is al beter dan de vorige keer.

En dat wil ik jullie graag laten zien.
Eigen commentaar:
-Nog steeds af en toe die handen
-En die benen vliegen soms ook nog steeds alle kanten op
-Soms niet te ver naar achter gaan leunen
-.............

Afbeelding
1. Te diep en handen heb ik best vreemd..

Afbeelding
2. Draf

Afbeelding
3. Draf

Afbeelding
4. Op de volte

Afbeelding
5. Scheef Clown

Afbeelding
6. Aah! Fotograaf, maar daar ga ik niet langs!

Afbeelding
7. En weer verder hobbelen Clown

Afbeelding
8. Draf

Afbeelding
9. Handen

Afbeelding
10. Draf

Afbeelding
11. Van achteren Clown

Afbeelding
12. Ook even oefenen met wijken Knipoog

Afbeelding
13. En klaaarrr!!

Sorry voor de slechte kwaliteit, binnen fotograferen is toch moeilijker dan binnen Knipoog

Graag jullie mening Lachen
Ik hoef niet 10x het zelfde te horen en graag kritiek waar ik iets aan heb.

Groetjes,
Nancy

_Nancy

Re: Aaron voor het eerst binnen @HAW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-08 17:41

Deze wil er ook nog bij doen Lachen

Afbeelding
14.

Afbeelding
15. Zijn lieve hoofdje Lovers

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 17:44

Leuk paardje om te zien.
Wel loopt hij heel erg op de voorhand vind ik.
En ookal schrikt je paardje ergens van...probeer niet op deze manier aan de teugels te trekken/hangen.
Probeer het wat vriendelijker op te lossen Bloos
Succes met het rijden verder, komt vast goed.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-08 18:05

Silence schreef:
Leuk paardje om te zien.
Wel loopt hij heel erg op de voorhand vind ik.
En ookal schrikt je paardje ergens van...probeer niet op deze manier aan de teugels te trekken/hangen.
Probeer het wat vriendelijker op te lossen Bloos
Succes met het rijden verder, komt vast goed.

Hij loopt inderdaad wel eens op de voorhand, ik ben er nog druk mee bezig Knipoog
Overgangen/schijnovergangen enzo.
Maar vandaag was het gewoon puur om het binnen rijden, met spiegels en andere spullen langs de bak.

danamuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 18:09

leuk paardje, loopt ook vrij netjes (helaas veel op de voorhand, maar dat verklaar je zelf ook al) je martingaal heeft in mijn ogen geen nut nu. Als ik de foto bekijk waar hij schrikt, dan hangt hij er nog los aan. Paar gaatjes strakker zou veel verschil geven. Of hang je hem er meer aan voor je eigen idee. Dat heb ik nl wel eens. Voor de zekerheid een martingaal, die ik eigenlijk toch niet nodig heb. als je snapt wat ik bedoel.

annenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 18:15

Leuke paardje, ziet er ook erg ontspanenn rustig uit...
En indd loopt erg op de voorhand, welke oefeningen doe je hiervoor?

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-08 18:18

annenna schreef:
Leuke paardje, ziet er ook erg ontspanenn rustig uit...
En indd loopt erg op de voorhand, welke oefeningen doe je hiervoor?

Dank je Lachen

ik rij vooral overgangen en schijnovergangen, ook om hem beter aan het been te krijgen.
Hij is 1 jaar geleden wel gereden, maar dan puur voor de beweging en dan alleen rondjes hobbelen en klaar.
Hij is daarna 6 maanden naar de wei gegaan en nu rij ik hem.
En, inderaad, als ik de fotos zo nog eens goed bekijk. Loop hij erg op de voorhand.

Heeft iemand anders misschien nog tips en oefeningen voor mij?
Zodat hij meer op de achterhand gaat lopen?

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-08 18:20

danamuts schreef:
leuk paardje, loopt ook vrij netjes (helaas veel op de voorhand, maar dat verklaar je zelf ook al) je martingaal heeft in mijn ogen geen nut nu. Als ik de foto bekijk waar hij schrikt, dan hangt hij er nog los aan. Paar gaatjes strakker zou veel verschil geven. Of hang je hem er meer aan voor je eigen idee. Dat heb ik nl wel eens. Voor de zekerheid een martingaal, die ik eigenlijk toch niet nodig heb. als je snapt wat ik bedoel.

De martingaal is eigenlijk echt overbodig, en moet er echt af!
Het is alleen spannend om ineens zonder iets te rijden, ook al helpt die martingaal niet.
Het is toch wel een hulpteugel..
En de volgende keer dat ik foto's plaats, zien jullie geen martingaal meer! Tong uitsteken
Mag ik niet meer, van mezelf..

babbeloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 19:03

leuk paardje !!
probeer met wijken de voorhand voor te laten gaan en denk om je linkerhand !!
succes ermee

whynova

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 21:24

Ziet er leuk uit alleen zou ik de teugels iets korter nemen. Succes

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 21:59

Een martingaal is (zeker als je hem gebruikt zoals op de foto's) een heel onschuldig hulpmiddel. Hij hangt ook nog eens zo los dat het effect zo ongeveer nul is Knipoog
Ik zou me er niet te druk over maken, als jij je er fijner bij voelt dan geeft het niets als ie er zo bijhangt. Je zult er op deze manier ook niets aan hebben, maar het zal misschien een veilig gevoel geven?

Je pony loopt inderdaad behoorlijk op de voorhand, dat had je gelukkig zelf ook al gemerkt Lachen
Op sommige foto's is het (veel) erger dan op andere foto's. Het valt me op dat het vooral zo is op de foto's waarop je zelf wat te luxe gaat zitten. Een zadel is geen bank waar je lekker in kunt gaan hangen Knipoog
Dus wat minder achterover leunen, je handen op de plaats houden (niet hoger houden en lekker mee achterover laten leunen Knipoog) en netjes rechtop zitten. Dan heeft je pony in elk geval geen aanleiding om daar op te gaan hangen.
En verder inderdaad veel (schijn)overgangen rijden en hem stimuleren in het achterhandgebruik. Dan gaat ie vanzelf achter wat zakken (en meer achterbeengebruik vertonen) en als je hem dan aan de voorkant de ruimte geeft om iets op te richten, dan ben je al een heel eind.
Klinkt simpel he? Haha!
Ik weet ook dat het allemaal niet zo simpel is, het is een lange weg om dit te bereiken. Maar als je er serieus aan werkt en goede begeleiding hebt, dan kun je vast een heel eind komen.
Je hebt in elk geval een mooie sjieke pony en op sommige foto's is te zien dat je zelf ook heel netjes kunt zitten, dus er zijn mogelijkheden Lachen Veel succes samen!

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-08 14:06

Oscar schreef:
Een martingaal is (zeker als je hem gebruikt zoals op de foto's) een heel onschuldig hulpmiddel. Hij hangt ook nog eens zo los dat het effect zo ongeveer nul is Knipoog
Ik zou me er niet te druk over maken, als jij je er fijner bij voelt dan geeft het niets als ie er zo bijhangt. Je zult er op deze manier ook niets aan hebben, maar het zal misschien een veilig gevoel geven?

Je pony loopt inderdaad behoorlijk op de voorhand, dat had je gelukkig zelf ook al gemerkt Lachen
Op sommige foto's is het (veel) erger dan op andere foto's. Het valt me op dat het vooral zo is op de foto's waarop je zelf wat te luxe gaat zitten. Een zadel is geen bank waar je lekker in kunt gaan hangen Knipoog
Dus wat minder achterover leunen, je handen op de plaats houden (niet hoger houden en lekker mee achterover laten leunen Knipoog) en netjes rechtop zitten. Dan heeft je pony in elk geval geen aanleiding om daar op te gaan hangen.
En verder inderdaad veel (schijn)overgangen rijden en hem stimuleren in het achterhandgebruik. Dan gaat ie vanzelf achter wat zakken (en meer achterbeengebruik vertonen) en als je hem dan aan de voorkant de ruimte geeft om iets op te richten, dan ben je al een heel eind.
Klinkt simpel he? Haha!
Ik weet ook dat het allemaal niet zo simpel is, het is een lange weg om dit te bereiken. Maar als je er serieus aan werkt en goede begeleiding hebt, dan kun je vast een heel eind komen.
Je hebt in elk geval een mooie sjieke pony en op sommige foto's is te zien dat je zelf ook heel netjes kunt zitten, dus er zijn mogelijkheden Lachen Veel succes samen!

bedankt voor de tips!
Zal het eens proberen Knipoog

Die martingaal geeft mij zoals jij al zei, een veiliger gevoel.
Dat er toch weer iets extra's aan zit snap je? Knipoog

Mijn houding is ook soms echt niet goed, maar in dit geval. Ging het om het binnenrijden.
Dus heb ik niet echt op mijn houding gelet, alleen op mijn handen dan.

Verder heb ik gewoon geprobeerd Aaron er ontspannen bij de laten lopen.
Morgen ga ik er weer in, en dan ga ik meer van hem vragen en jouw tips in gebruik nemen Lachen