Lady Turiba (v. Havel) @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

karinFTbing

Lady Turiba (v. Havel) @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-08 22:14

Hallo bokkers!

Vandaag is Manon (maantjj) weer eens "lekker" buiten gaan rijden.
Voor het eerst met bontje onder het zadel, omdat ze wat last van haar rug heeft.
Ook heeft Turiba wat last van haar peesaanhechting tussen haar oren en zet ze haar complete voorhand vast.
Hier wordt hard aan gewerkt, maar we zijn er pas sinds dinsdag achter wat er precies aan de hand is.
Het ging opzich best goed, alleen Manon vond dat Tuub wat vervelend met haar mond was.

Nu de foto's maar eens, wat vinden jullie ervan?

1. Losstappen.
Afbeelding
2. Losdraven.
Afbeelding
3. Dit was niet bedoeld als wijken, Tuub loopt bij het afwenden erg makkelijk schuin weg.
Afbeelding
4. Even stilstaan om de beugels op maat te maken.
Afbeelding
5.
Afbeelding
6. Uuuh ja? Ik geloof dat ze de hackney van stal probeert na te doen ofzo?
Afbeelding
7. Galopje.
Afbeelding
8. Even hals strekken tussendoor.
Afbeelding
9. Lachen!! (Always keep on smiling! Tong uitsteken)
Afbeelding
10. Nog even haar leuke koppie!
Afbeelding

Mijn commentaarpunt:
Handen rechtop en bekken kantelen! En verder echt aan die voorhand werken en neerwaarts rijden.

En voor de mensen die ons en Turiba een beetje volgen:
Ze hebben voor het eerst alleen buiten gedraaft (dus buiten de bak!)

Jullie nog tips?

jantjeuh

Re: Lady Turiba (v. Havel) @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 22:21

Heej
ik heb nog wel wat tips..
je handen hoger houden, en je been licht wat te ver naar achteren.
De beugels mogen ook wel een gaatje langer dat zal in het begin wel raar voelen maar je went er aan.
veel plezier er mee

karinFTbing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-08 22:22

Klopt, vind ik dus ook Knipoog
Ze had haar beugels een gaatje korter gedaan, maar dat vind ik dus niet nodig Knipoog

IceEva

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 22:34

Moet zeggen dat ik haar beenhouding zo wel netjes vind. Ja
Zie niet super veel verbertering in vergelijking met de laatste rijfoto's maar jullie weten wat er aan de hand is en zijn daar hard mee bezig dus ben ervan overtuigd dat het goedkomt. Lachen
Ze draaft wel mooi ruim!
Misschien kunnen jullie een proberen om met pessoa te longeren, bij Eva werkte dit erg goed, denk bij Turiba ook. Ja
Edit: Zag dat die andere foto's met Karin was, sorry. Knipoog

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 22:38

ziet er al goed uit!
jullie gaan vooruit, wat goed dat ze vandaag buiten ging! Lachen
af en toe moetje letten op je hakken, dat je ze uitdrukt, maar dat kunnen ook moment opnames zijn,
en je handen af en toe neit zo laag houden Knipoog
(wat heeft ze trouwens gedaan met die peesaanhechting tussen haar oren dan? en gaat dat vanzelf weer over? Bloos)

Manon_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 09:21

Heeee,,
Ik zal zelf eens een reactie plaatsen met mijn eigen commentaar Knipoog
Hakken uitdrukken, handen omhoog en mn ellenbogen in mn zij. Tussen mijn benen houden als in afwend. Hoofd omhoog.

@ xFioon: Turiba is helemaal vastgereden. Haar vorhand wil absoluut niet ontspannen tijdens het rijden en die peesaanhechting is hierdoor heel gevoelig. Door te masseren en haar neerwaarts te rijden moet het wel overgaan, maarja dat kan nog wel een paar maandjes duren als het zo gaat..

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 09:37

Bij rugproblemen zou ik oppassen wat ik allemaal tussen het zadel en de rug stop. Ze maken de kamer kleiner, waardoor het zadel knelt op de schoft. Een te kleine kamer kan er ook voor zorgen dat het paard zich in de voorhand vast gaat zetten.
Mocht je wel een bontje tegen rugklachten willen gerbuiken dan hoort deze direct op de rug te liggen en niet zoals nu voor de sier tussen dekje en zadel. Op die manier komt de werking van het bont niet door.

Verder een leuk paard en veel succes!

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 11:03

Maantjj schreef:
@ xFioon: Turiba is helemaal vastgereden. Haar vorhand wil absoluut niet ontspannen tijdens het rijden en die peesaanhechting is hierdoor heel gevoelig. Door te masseren en haar neerwaarts te rijden moet het wel overgaan, maarja dat kan nog wel een paar maandjes duren als het zo gaat..

oh okee, maar het rijden is niet slecht voor haar nu?
succes in ieder geval ermee Ja

karinFTbing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-08 13:20

En met ons nichtje van 6 die nog nooit op een paard had gezeten tot vandaag liep ze dus zo: (ik schaam me diep Clown)
Afbeelding

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 13:23

mss, niet beledigend bedoeld, maar misschien vraagt zij minder van het paard waardoor deze ontspant
en zit zit ze rustiger
ook heeft paard nu geen zadel, hoe is ze met rijden als jij zelf zonder zadel rijd?

karinFTbing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-08 13:24

Heb ik nog nooit gedaan, maar Manon denkt dat het komt omdat ze daar bitloos was, dus via druk op de neus ipv een bit Knipoog

x_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 13:32

Hee schatjes.
Het ziet er weer een klein beetje beter uit. Straks komt het helemaal goed Knipoog
En ja.. over het bontje.. ik zou het maar helemaal weglaten maar dat is jullie eigen keuze Knipoog

NehnaDagmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 14:10

Ik had dat ook dat mijn pony zonder zadel wel heel makkelijk wilde nageven en met zadel heel moeilijk. Bij haar bleek het zadel ook heel krap, en dat kwam ook vooral omdat ik er een bontje had tussen gestopt.
Heel erg leuk paard, ik hoop dat de problemen snel over zijn!

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 14:40

Een ostheopaat kan niks aan deze problemen doen of eventueel verlichten ? ik zou igg niet gaan rijden als ik weet dat mijn pony een pijnlijke rug heeft en het rustig gaan opbouwen en dus al helemaal niet veel draven en galloperen.. maar meer veel los rijden dus heel veel figuren rijden etc.. en lang en laag rijden zo dat ze haar rug gaat gebruiken en hier in sterker wordt..

karinFTbing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-08 16:02

Ik geloof niet dat een otheo dat kan, als ik het goed mee heb gekregen van Manon. Turiba heeft een zwakke wervel in haar rug zitten, maar de wervels staan voor de rest allemaal goed op een rij.
Een ostheo zou geloof ik wel wat aan die peesaanhechting kunnen doen (masseren), maar als wij het zelf doen kan het ook. Het gaat nu al stukken beter tussen de oortjes pakken dan eerst Knipoog

En het bontje, tja. Het is natuurlijk wel zo dat dat het zadel smaller maakt. Ik weet het niet, maar binnenkort gaan wij wat rondkijken voor een andere instructie, misschien dat die ons ander advies geven Knipoog Maar het is ook weer zo dat een zadel op Tuub makkelijk naar voren schuift, omdat ze gewoon nog erg weinig schouder heeft, daar helpt het toch ook tegen? Is het dan niet juist beter? Want als het zadel wel naar voren blijft schuiven, gaat ze natuurlijk haar schouders weer vastzetten.

Manon_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 17:11

Ik weet niet of een osteopaat er wat aan kan doen..
Tuub heeft gewoon een zwakke/gevoelige plek in haar rug...

Het zadel schuift bij mij nooit naar voren,.. Het ligt ook goed, want er zijn verschillende mensen die ernaar hebben gekeken

karinFTbing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-08 17:12

Bij mij gebeurd ook vooral met opzadelen en het lopen naar de manege, wanneer ze nog niet goed is aangesingeld.
Het schuift niet overdreven ver naar voren, maar net tegen haar schouder aan.