Acradaba: schouder vrij, precies in takt lopen, perfect ??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Meloen

Acradaba: schouder vrij, precies in takt lopen, perfect ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-08 19:58

Ik - en ik neem aan ook vele andere - wil graag wat meer weten over de dressuur.
Sommige termen zal ik misschien wel begrijpen, andere klinken als regelrechte acradaba voor mij.
Schouder goed vrij, precies in takt lopen, goed achterbeen, perfecte aanleuning.. enzovoorts.
Alles wat met de dressuur te maken heeft, waar op gelet moet worden om het totale plaatje neer te zetten.
Wie kan mij eigenlijk het fijne ervan vertellen, aan de hand van duidelijke voorbeelden.

Alvast bedankt.

NB: mocht topic verkeerd geplaatst zijn, dan graag even aangeven/veranderen. Dank.

Latisha

Re: Acradaba: schouder vrij, precies in takt lopen, perfect ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 18:32

hallo,
haha ik weet niet of dit is wat je bedoeld, maar ik weet dat het zadel niet te ver naar voren moet liggen omdat de schouders goed vrij moeten liggen om goed te kunnen bewegen.. er zijn misschien nog andere bedoelingen daarvoor? Precies in takt lopen is denk ik ongeveer hetzelfde als goed regelmatig lopen, zoals de stap een 4 takt heeft, de draf een 2 takt en de galop een 3 takt. Goed achterbeen gebruik is als je paard (of pony) de achterhand goed onder de massa plaatst en actief gebruikt. De perfecte aanleuning verschilt natuurlijk. sommige vinden het perfect als je paard lang en laag loopt, andere vinden het perfect als ze meer opgericht lopen. Nogmaals ik weet niet of dit is wat je bedoeld, en mssn kunnen andere mensen mij verbeteren:D