Raar gedrag bij buitenrit ??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Shanedow

Raar gedrag bij buitenrit ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-08 22:46

Hallo,
weer eens een topicje over de o zo beroemde SHadow Knipoog..

Ik ging laatst alleen met hem de weg uit en dat ging verder helemaal geweldig en supperr..
maar toen kwam het punt dat hij moest omdraaien en weer terug naar huis moest..
ik draaide hem terug en hij begint als een gek te bokken,te stijgeren, te dribbelen en als ene gek achteruit te lopen
(en dan kon hem ook niks schelen wat er achter of voor hem was, waardoor hij tegen bomen en struiken aan reed Clown )
het is dan ook als je hem been geeft dat hij omhoog komt of gaat bokken en als je de teugels strakker neemt raakt hij helemaal in paniek.
dus eigenlijk kan ik niks dan alleen praten of afstappen(springen;) )

toen om de dag even het zelfde stukje gedaan en dit ging precies het zelfde..
de eene keer erg en de andere keer amper..

hebben jullie een verklaring voor dit gedrag of een tip om het te verhelpen..

(ps. ik loop er ook wel naast dus tips om dat te doen is niet nodig)

santos

Re: Raar gedrag bij buitenrit ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 23:52

Ik herken er wel iets in van mijn eng.volbloed. Die had deze kuren wel eens bij erge kou of harde wind, maar ook wel eens zomaar in het bos. Bokken of steigeren deed ie nooit, maar dribbelen, snuiven en vooral achteruitgaan. Richting sloot of bosjes waarvan je weet dat er prikkeldraad tussen staat Tong uitsteken ., maar ook gewoon tegen een boom aan of een stil staande auto Ach gut
Beetje overenthousiast, zeg maar Haha! en inderdaad vaak als ie het idee had, hee, we gaan richting huis. (gebeurde zo ong. 1x per 3 maanden, moest het er even uit, zeg maar Haha! )

HEt enige wat mij hielp, was vooral kalm blijven en hem aanspreken. Doe gewoon jo, stel je niet zo aan, goh, heb je weer wat..... zo van die kreten. met rustige lage stem, diep zitten en los teugeltje. Hij emmerde dan even voort, maar besloot dan toch altijd weer, om toch maar voorwaarts te gaan en tenslotte weer te kalmeren.

Misschien dat het iets met wat hoger bloed te maken heeft??Jouwe heeft toch arabieren bloed in zich??

marcie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 11:47

ik snap het niet zo maar toch:

als je buiten rijd moet je de teugel niet te strak houden, losjes is altijd beter want dan kan hij zich ontspannen, en hij kan om zich heen kijken en ziet meer dingen aankomen,
hij zal wel van iets geschrokken zijn wat hem bijblijft. Bloos

Shanedow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-08 13:38

Marcie:
Teugels heb ik nooit te strak omdat hij zich dan gevangen voelt en helemaal in paniek raakt.
Hij is verder dat ik weet nooit geschrokken op die plek of met buitenrit (altans niet hevig)

Santos:
Ja er zit Arabier en dravers bloed in Haha!..
Praten doe ik altijd omdat het een gevoelig paardje is (dravers kenmerk Knipoog )
bedankt voor de tip Haha!..

Shanedow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-08 13:40

Shanedow schreef:
Hallo,
weer eens een topicje over de o zo beroemde SHadow Knipoog..

Ik ging laatst alleen met hem de weg uit en dat ging verder helemaal geweldig en supperr..
maar toen kwam het punt dat hij moest omdraaien en weer terug naar huis moest..
ik draaide hem terug en hij begint als een gek te bokken,te stijgeren, te dribbelen en als ene gek achteruit te lopen
(en dan kon hem ook niks schelen wat er achter of voor hem was, waardoor hij tegen bomen en struiken aan reed Clown )
het is dan ook als je hem been geeft dat hij omhoog komt of gaat bokken en als je de teugels strakker neemt raakt hij helemaal in paniek. Dat heeft hij altijd wel gehad dat bij strakke teugels hij zich gevangen voelt..
dus eigenlijk kan ik niks dan alleen praten of afstappen(springen Knipoog )

toen om de dag even het zelfde stukje gedaan en dit ging precies het zelfde..
de eene keer erg en de andere keer amper..

hebben jullie een verklaring voor dit gedrag of een tip om het te verhelpen..

(ps. ik loop er ook wel naast dus tips om dat te doen is niet nodig)