Op de voorhand

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sodeletuut

Op de voorhand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-08 22:12

Hoe kan je er voor zorgen dat een paard niet te veel op de voorhand loopt?

Karlijntjee

Re: Op de voorhand

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 22:15

Ik heb geleerd: Figuren rijden, voorwaarts rijden, veel middendraf, gewoon lekker oefeningetjes doen! Tenminste dat heeft bij de mijne geholpen!

maarja niet ieder paard is hetzelfde. Het beste kan je het met je instructrice er over hebben.

Liedje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 22:17

Je moet je paard actief laten lopen, want als hij dit niet doet zet hij zijn meeste gewicht op zijn voorhand. Als je hem drijft móet hij meer zijn achterhand erbij pakken.
En natuurlijk wat iedereen blijft zeggen, voltes rijden figuren rijden.
Denk ook aan de manier van drijven, duw hem naar voren, op zon manier dat hij zijn achterhand moet gaan gebruiken Knipoog

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-08 22:18

OKee bedankt, zal er aan gaan werken Lachen

LGarabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 17:46

Een paard wat op de voorhand loopt heeft vaak moeite met de balans. Een paard heeft van nature 3/5 gewicht op de voorhand. Dus meer van voren als van achteren.paarden die actief lopen kunnen echter ook op de voorhand vallen hoor Wat je kan doen om de achterhand er meer onder te rijden is heel veel wendingen rijden en tempo wisselingen. Ook balkjes draven of kleine in uitjes (kruisjes met 3 meter er tussen) zo leert je paard terug te komen en dus op de achterhand te komen.
hoop je een beetje geholpen te hebben.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 17:54

Bovenstaande tips zijn mij ook geleerd, al ben ik er nog niet de 100 volle procent mee bezig.

chantalvant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 11:07

Ik ben het gedeeltelijk met m'n voorgangers eens... regelmatig middendraf rijden is prima, maar begin met korte stukjes! Anders valt het paard alsnog op de voorhand, omdat dit nog erg moeilijk is. Drie passen wegrijden is in het begin meer dan genoeg. Daarna 3 passen arbeidsdraf en vervolgens weer wegrijden. Alles snel achter elkaar, zodat je de achterhand activeert.
Probeer daarna niet teveel lange lijnen te rijden, maar veel wendingen, voltes etc... En balkjes draven is inderdaad ook een goede oefening!
Succes!