Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Ramarant schreef:dankjewel.. voor een koetsje wil ik nog even niet, dat word miss allemaal te veel van het goede, ik bedoelde beleren voor onder het zadeltje. toch bedankt voor de tips..

Ramarant schreef:Het is een mini shetlander. nog geen 80 cm. Was zowiezo niet van plan om meteen een kleintje erop te zetten, heb nl gehoord dat shetlanders mieters kunnen zijn met rijden. En het is vooral de bedoeling dat hij word bereden in de bak, en niet buiten. Buiten altijd onder begeleiding. Eerst word ie geruind, dan komt de tandarts, zodat het gebit word aangepast voor een bitje.. en dan maar beginnen..bedankt voor de tips..
daar is die als de dood voor..springt liever erover..maar voor de rest is het een heel cool ventje.. Ramarant schreef:Als het lekker weer is ga ik regelmatig met hem naar buiten, hij kan vrijwel alles hebben..behalve waterplasjesdaar is die als de dood voor..springt liever erover..maar voor de rest is het een heel cool ventje..
Komt wel goed met jullie! HOu me maar op de hoogte!
Dorientjee schreef:Ramarant schreef:dankjewel.. voor een koetsje wil ik nog even niet, dat word miss allemaal te veel van het goede, ik bedoelde beleren voor onder het zadeltje. toch bedankt voor de tips..
Ga hem dan ook longeren met hoofdstelletje. na mate de tijd, kan je er een zadeltje opleggen. Leg hem rustig erop, singel hem rustig aan, zodat ie iig strak zit. Ga eventjes stappen. Doe dit niet te lang. Kleine 10 min. Steeds meer opbouwen, steeds verder aansingelen. Ondertussen kan je hem dan langzamer hand wat gaan longeren.
.
), en zo toch zelfstandig leren sturen. (Want hij loopt nu natuurlijk achter ons aan). En wanneer dat lukt gaan we een rustig drafje proberen.

nijnthju schreef:wij doen het zo gewoonj het zadel erop en erop gaan zitten en dan iemand ernaast en weg rijden
) en bij mijne is het idd zo gegaan, maar dat komt omdat ik zéker wist dat max niks zou doen, omdat er bij de vorige eigenaar wel eens een rondje gestapt werd met een klein kindje zonder zadel.
en het meisje werd vastgehouden om zo geen onnodige risico's te nemen