Kwant's Quintus

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ilsemarie

Kwant's Quintus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-08 17:33

Zoo! Weer eens tijd voor een topic.
Gisteren met het vieze weer Quin in de trailer gemikt en een lekker warm en droog in Annen gaan rijden. Ze was her en der wat kijkerig, soms wat onrustig en erg jolig aan het begin. Maar ze liep best lekker Lachen Volgende week weer wedstrijd (B).

Eerst even een vergelijking. Afgelopen juni (toen reed ik haar net) en gister.
Afbeelding
Afbeelding
Dit komt puur door regelmatig rijden Haha! We rijden vrolijk verder en dan gaat er vast nog wel wat aan spekjes af maar ze is ook erg compact, dus maatje 34 zal ze niet worden, maar dat vind ik persoonlijk ook niks. Ze is wat meer een robuust type.

Voor de rest rijd ik quin wisselend, rond de 3 keer per week (zo ongeveer om de dag maar ivm school of het weer/bak kan daar wat verschil in liggen)

Ik moet nog wat meer aan m'n houding werken maar het belangrijkste is dat ik mee ben in de beweging en als quintus lekker loopt ga ik ook netter zitten, dat is aan vandaag wel te zien Lachen

Afbeelding
Na de 6-delige bokserie even lekker de vrolijkheid eruit... Clown

Afbeelding

Afbeelding
Fijn beeld Ja

Afbeelding
wat ronder Lachen

Afbeelding
Lekker actief, binnenhand lijkt raar doordat teugel wat langer was dan de ander.

Afbeelding

Afbeelding
handen wat meer voor Lachen

Afbeelding
Ja

Afbeelding
Contrastelling

Afbeelding
Stukje SB, teugel mag wat korter.

Afbeelding
Uitstappen & klessebessen met Bren79 Haha!

Nog wat FILM voor de liefhebber.

Voor de rest wordt het weer hopelijk gauw beter dan is de buitenbak die ik tot mijn beschikking heb wat beter te rijden en kunnen we weer wat meer aan het werk Lachen We roeien met de riemen die we hebben en ik vind dat quin 't goed doet Ja

talented

Re: Kwant's Quintus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 17:46

Ik zat het filmpje te bekijken waarop hij heel erg gejaagd loopt, jij zelf ver voorover steunt en je het paard heel erg laag laat lopen. Dit zijn drie aspecten die alledrie het lopen op de voorhand bevorderen, wat ook zeer duidelijk zichtbaar is op het filmpje. Op deze wijze komt het paard niet tot dragen. Mag ik misschien weten waarom je dat doet? Nu wordt hij van het achterbeen afgereden waardoor hij zich niet zal verbeteren/versterken. Ik zou een paard als deze juist wachtoefeningen laten doen, bovenin stellen en zelf véél meer terug gaan zitten. Dit is niet aanvallend bedoelt, voordat ik heel bokt weer over mij heen krijg, maar ik was nogal verbaasd over het filmpje!

Angeliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 17:56

Same here. Vind dat je hem een beetje oncontroleerbaar rijdt.
Hij loopt op de voorhand en onder je vandaan. De galop is ook verre van gedragen. (dit is niet aanvallend bedoeld Lachen Want ik denk wel dat je weet waar je mee bezig bent. Alleen ik snap het niet zo, want de foto's geven een ander beeld )

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-08 18:07

Doordat het film die met een fototoestel gemaakt is lijkt het sneller dan het in werkelijkheid is. Daarnaast had ze in het begin nog wat meer de pas erin omdat de bak de laatste dagen onberijdbaar was. Dus snap dat dat er nu wat gejaagd/oncontroleerbaar uitziet, de film versterkt dat.
In de galop zit ik wat verlicht om haar niet in de weg te zitten, zeker gezien ze in het begin de pas er wat meer in had. Ik ga liever even wat verlicht zitten en laat haar even de spanning eruit lopen dan dat ik direct de rem erop zet en koste wat het kost kaarsrecht (en in zo'n situatie zeker dus ook gespannen) er bovenop ga zitten stuiteren.

Foto's zijn van wat later dan de film, toen zat de rust er ook wat meer in. Ze moet nog wel constanter worden, dat valt op foto's minder op dan op film.

Ze moet eerst meer ontspanning vinden haar lichaam meer gebruiken voordat ze met een goede constante bovenin gereden kan worden. Als ik haar nu boveninstel is dat gewoon niet nagevelijk.

zoals bv hier: http://members.home.nl/ilsemarie/20080321/DIMG_8728.jpg
Dat is meer bovenin en meer vanachter, maar ze is nog niet genoeg constant in haar nagevelijkheid en ontspanning om haar daar meer te rijden. Dus gewoon goede momenten meepakken en dan eerst weer wat ronder.

Op de film bij 1.15-1.40 ongeveer loopt ze wel mooi constant, wel nog laag en lang, maar dan is het wel constant. Dat wordt steeds meer en dan kan ze ook meer naar boven.

En bedenk wel dat dit paard B loopt... Nagelbijten / Gniffelen ze mag dan wel 10 zijn maar ze is jaren niet gereden, alles op z'n tijd met bovenin en gedragen lijkt mij Lachen

Zoiets? Lachen

talented

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 18:41

Ilsemarie schreef:
Doordat het film die met een fototoestel gemaakt is lijkt het sneller dan het in werkelijkheid is. Daarnaast had ze in het begin nog wat meer de pas erin omdat de bak de laatste dagen onberijdbaar was. Dus snap dat dat er nu wat gejaagd/oncontroleerbaar uitziet, de film versterkt dat.
In de galop zit ik wat verlicht om haar niet in de weg te zitten, zeker gezien ze in het begin de pas er wat meer in had. Ik ga liever even wat verlicht zitten en laat haar even de spanning eruit lopen dan dat ik direct de rem erop zet en koste wat het kost kaarsrecht (en in zo'n situatie zeker dus ook gespannen) er bovenop ga zitten stuiteren.

Foto's zijn van wat later dan de film, toen zat de rust er ook wat meer in. Ze moet nog wel constanter worden, dat valt op foto's minder op dan op film.

Ze moet eerst meer ontspanning vinden haar lichaam meer gebruiken voordat ze met een goede constante bovenin gereden kan worden. Als ik haar nu boveninstel is dat gewoon niet nagevelijk.

zoals bv hier: http://members.home.nl/ilsemarie/20080321/DIMG_8728.jpg
Dat is meer bovenin en meer vanachter, maar ze is nog niet genoeg constant in haar nagevelijkheid en ontspanning om haar daar meer te rijden. Dus gewoon goede momenten meepakken en dan eerst weer wat ronder.

Op de film bij 1.15-1.40 ongeveer loopt ze wel mooi constant, wel nog laag en lang, maar dan is het wel constant. Dat wordt steeds meer en dan kan ze ook meer naar boven.

En bedenk wel dat dit paard B loopt... Nagelbijten / Gniffelen ze mag dan wel 10 zijn maar ze is jaren niet gereden, alles op z'n tijd met bovenin en gedragen lijkt mij Lachen

Zoiets? Lachen

Ja! Met laag en rond is inderdaad niks mis, maar ik zou bij dit paard niet mezelf voorin het zadel zetten; je brengt dan teveel gewicht op de voorhand.Dit doe je bij een jong paard om de rug te ontlasten, maar bij een paard van tien vind ik dit niet nodig. Je lijkt mij overigens onafhankelijk genoeg te zitten dat je, wanneer je zelf terug blijft zitten, de rug ook niet echt belast. Daarbij zou ik, als hij zo onstuimig is, juist wachtoefeningen gaan doen om toch vanaf de eerste pas al proberen de controle over het paard te krijgen!

Mias

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 18:58

Ziet er goed uit hoor Ilsemarie!

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 19:29

soow, ze is wel veranderd zeg!
je hebt goed werk verricht, zeker als je ziet dat ze er n heeeeeeeele poos is uitgeweest!
Succes wijffie!!!!

_Lunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 17:29

Ik heb ook wel het gevoel dat ze een beetje onder je vandaan loopt ,
En dat ze in plaats van 'omhoog' aangalopeert , verschiet van de hulp , versnelt en dan in galop 'valt' ( Tevens ook nog mijn probleem )
Maar op de fotos vind ik het er dan weer wel heel goed uitzien !

_Inga

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 18:02

Je kunt duidelijk zien dat dat filmpje ook versnelt afspeelt, dit geeft volgens mij echt een verdraaid beeld.

Verder vind ik je heel fijn rijden, Ilsemarie! Vind het toch elke keer weer mooi om foto's van je te zien!!