Feline (Arabische merrie, 6 jaar)@ work!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Appelflapje

Feline (Arabische merrie, 6 jaar)@ work!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-08 20:17

Doei!

Leuk dat je eventjes komt kijken! Vandaag heb ik lekker gereden op Feline. Ze is nog erg onbespierd zoals je kunt zien, maar ik vind het heel erg leuk om eraan te blijven werken met haar. Er zit echt nog wel wat meer in! Lachen

Niet bij elke foto apart commentaar, maar over het algemeen is mijn aandachtspuntje écht de activiteit (minder op de voorhand laten lopen, meer laten dragen) en mijn teugels (contact blijven houden, meer op buitenteugel i.p.v. binnen. Ja)

1.
Afbeelding

2. Hier is ie bijvoorbeeld niet genoeg dragend, ze valt op dr voorhand.
Afbeelding

3. Mist weer een beetje activiteit.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5. Ze treedt netjes onder met dr achterbeentje in galop! Ja
Afbeelding

6.
Afbeelding

7. Iets te laag, moet ietsje meer oprichten. Ja
Afbeelding

8. Lachen
Afbeelding

9. We sluiten af met een érg lekker plaatje! Vingers aflikken
Afbeelding

10. En lekker uitdraven. Lachen
Afbeelding

11. Dóei! Lachen
Afbeelding

Lachen

Redrumfox

Re: Feline (Arabische merrie, 6 jaar)@ work!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 20:23

Je hebt het erover dat ze op de voorhand loopt (waar je gelijk in hebt), maar zolang ze niet correct aan de teugel kan lopen zal dat ook niet zo makkelijk gaan lukken. Waarschijnlijk kan ze het wel, maar heb je de juiste knopjes nog niet gevonden. Zodra je haar iets actiever doorrijdt dan zal ze van voor én van achter veel compacter worden wat resulteert in onderbrenging van de achterhand, meer oprichting en een goede halshouding. Maar dat gaat ook niet van de ene op de andere dag. Lachen

Ik heb trouwens het idee dat je wat evenwicht mist, maar daar kan ik me in vergissen. Ze volgt je hand wel erg goed. Ja

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 20:26

Ziet er lekker ontspannen uit!
Leuke combinatie zijn jullie ook Ja
Als het mooi weer is kom ik is fotos maken! Knipoog

Fritsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 20:30

Ik vind het er ontzettend ontspannen uit zien.
Als ik dit zo zie, kijk ik graag naar iemand die zo rijd.
Veder ga ik helemaal met Redrumfox mee!

Ga zo door!

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 20:36

Op alle foto's op de rechterhand, is te zien dat het bit half uit haar mond vandaan komt. Misschien is je bit te groot?
Verder ziet het er ontspannen uit.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 20:39

Het bit zou ik inderdaad ook even nakijken, heb het idee dat dat te groot is.

Ook zou ik wat gaan werken aan je handen. Dus meer voor je uit dragen en handen rechtop houden.

Leuk paardje, probeer te werken aan evenwicht en balans, denk dat dat nog een beetje mist.

penotty

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 20:43

Leuke foto's ! Haha!
Heb niet echt tips, ziet er eigenlijk wel netjes uit Lachen

Appelflapje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-08 20:48

Het bit is idd wat aan de grote kant. Het is mijn verzorgpaardje, maar ik kan natuurlijk altijd eventjes overleggen met dr baasje. Ja

Ze vind het opgericht lopen nog een stuk moeilijker dan het lang-laag (waarbij ze dus lekker snel gemakkelijk is, dat ze dús snel op de voorhand valt). Ik had vandaag een vriendin (edelweis1) mee, die mij geholpen heeft hoe ik dit het beste kan verbeteren. Ik heb veel tips gehad om activiteit te vergroten. Ja
De oplossing is bij haar idd activiteit, want op het moment dat je haar écht lekker aan het lopen hebt komt het koppie vanzelf! Ja Is ook meer mijn probleem dan die van haar. Scheve mond

Wat bedoelen jullie precies met evenwicht en balans? Van Feline of juist van mij? Lachen

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 22:28

Volgens mij meer van jou Knipoog

Leuk paardje! Ziet er lekker ontspannen uit! Een kleine oefening om haar beter aan je buitenteugel te krijgen is de volte verkleinen en dan goed omduwen voor je binnenbeen en wijkend de volte weer vergroten waarbij je de ontspanning blijft opzoeken met je binnenhand.. desnoods door haar om de paar passen even te belonen met alleen je binnenhand..

Dan krijg je het met je binnenbeen naar je buitenteugel rijden er beter in! Knipoog

heel veel succes!

laura_peetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 23:55

Je handhouding valt erg op; je knikt je pols naar beneden, waardoor je geen fijn contact krijgt; je kunt zo minder goed anticiperen met je hand; dus wat toestaan enz. en je werkt meer in doordat je een soort neerwaartse druk uitoefent. Je hebt je handen ook wat laag; probeer je handen echt rechtop te houden en te dragen.

penotty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 07:27

Tong uitsteken oke bedankt Tong uitsteken

Wat voor een paard is Feline?

GR Pling

diablolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 20:30

ziet er ontspannen uit en erg leuk paardje Knipoog
probeer je teugels wat meer op te pakken en haar goed actief van achter naar voor te rijden dan Knipoog

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 20:36

Een arabier heeft normaal gezien meer moeite met lang en laag dan opgericht lopen. Ben hier dus maar zuinig op Ja
Ook zou ik je teugels wat korter nemen en meer van achteren laten lopen dat zal ze vanzelf meer aanleuning aan gaan nemen...

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 14:47

gezien haar leeftijd, vind ik dat ze het super netjes doet onder het zadel, het belangrijkste is op deze jonge leeftijd dat Feline haar evenwicht goed leert te bewaren met een ruiter op haar rug, en dat gaat haar mijns inziens goed af. Neem lekker de tijd, en het aan de teugel laten lopen, zou ik lekker ff achterwege laten, dit komt wel..durf een wedje te leggen dat ze naar mate je haar meer rijd dit zelf wel gaat opzoeken. Ze is nog jong dus geef haar de tijd Knipoog De laatste 5 foto`s vind ik erg super om naar te kijken Haha!
Probeer alleen voor je uit te kijken terwijl je rijdt Pling ...

Voor de rest vind haar een prachtige verschijning onder het zadel, ze doet me erg denken kwa uitstraling aan mijn oogappeltje Sherif die ik vorig jaar verkocht heb Knipoog