Leo @ work!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Odeale

Leo @ work!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-08 19:48

Gisteren in onze bak wat foto's gemaakt van mij en onze ruin Leopold @ work. Ik rijd met Leo L2 sinds januari. Hebben nu 8 proeven en 7 wp's gereden. Vind zelf dat er nog wel wat te verbeteren valt. Vooral omdat Leo nogal groot is, 1.76 en ik maar 1.70 vind ik het soms moeilijk hem bij elkaar te rijden. Lastigst vind ik hem actief te houden en halthouden en achterwaarts om hem gesloten te houden. Tips en opbouwend commentaar zijn welkom!

En ben op advies intructeur aan het oefenen, omhoog kijken, meer op je kont zitten (laatste is moeilijk omdat hij de neiging heeft mij naar voren te trekken). Clown Haha!

Niet vierkant maar voor wel goed (goed genoeg voor L2, toch??)
Afbeelding

Afbeelding

Hier kan je ook zien, hij heeft zijn mond wat open, hij hangt dan aan de teugels voor mijn gevoel.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En zo trof ik onze poezebeesten, Sjakie en Mimi aan toen ik weer binnen kwam Lovers
Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Odeale op 20-03-08 19:51, in het totaal 1 keer bewerkt

_Tine

Re: Leo @ work!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 19:49

mooi en de poesjes zij super schattig Knipoog

LisaW

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 19:51

Gaaf paardje! Lachen
Volgens mij zit die galop echt heerlijk Haha!
Probeer hem idd goed actief te houden door veel overgangen te rijden zodat hij niet gaat hangen en zijn achterbeen er goed bij komt Lachen
succes nog verder, lieve poesjes trouwens ook!

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 20:02

Je zit netjes rechtop hoor.
Geeft je instructeur geen tips om hem minder te laten hangen? Een ophouding in je buitenhand maken en direct weer loslaten, zodat hij zijn eigen hoofd gaat dragen, werkt dat niet bij hem. Want dat ziet er wel vermoeiend uit.

En wat een leuke poezebeesten. Die ene lijkt op mijn katje, ook met zo'n zwart smoeltje (zie profiel).

lindenhofje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 20:04

Hee, foto's
Ziet er goed uit hoor !!
Inderdaad, meer op je kont zitten.

_sammer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 20:10

ziet er goed uit ! zeker voor een paard dat zo groot is,
maar wat wel opvalt is dat hij hangt aan de teugels en zijn eigen hoofd niet draagt, en dat zal je waarschijnlijk ook wel voelen in je handen. door een knik in je ellebogen te doen en dus je hander hoger te houden, gaat hij zijn nek hoger en ronder dragen zou maar zeggen en dan gebruikt hij goed zjin rug en draagt hij zelf zijn hoofd. Ik hoop dat je er wat aan hebt!
voor de rest heel netjes

Odeale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-08 20:53

ik heb wel eens de tip gekregen om een ophouding te maken met de buitenhand van onze verenigingsinstructeur maar ik heb altijd het idee dat dat onvriendelijk is. Je geeft hem toch als het ware een rukje in zijn mond. Aan de andere kant is dit ook niet fijn voor h Clown em natuurlijk.

Meer een knik in mijn ellebogen ja, dat zie ik. Bovenarmen naast je bovenlijf Dat zie je dan op foto's idd.

Meer op de kont zitten ja, dat hoor ik steeds. Als hij lekker actief is is dat niet moelijk maar als hij wat luier is vind ik dat lastig.

Ik begin in het loswerken altijd met lekker ontspannen en alert reageren dus veel overgangen maar hij vergeet het altijd zo snel als ik niet oppas Clown

Ik heb wat dat betreft 2 totaal verschillende paarden te rijden. Deze is niet van mij, deze is van vriend, mijne is drachtig en die is juist zo fanatiek daar moet je dan weer op heel andere dingen letten. Wel heel leerzaam hoor.

Bedankt voor de tips!!

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 22:24

Een ophouding is wat anders dan een ruk hoor Knipoog.
Gwoon even een kneepje in je hand maken en direct weer los. Meer een kneepje van : Hallo even wakker worden. Belangrijk is direct los te laten.