hoe figuren verbeteren?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

diablolover

hoe figuren verbeteren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-08 17:20

Hey ik heb een vraagje in verband met een aantal figuren.
Heeft er iemand tips om echt recht op de middellijn te komen want dit vind ik echt enorm moeilijk.
En weet er iemand ook hoe je mooi op je letters kunt aankomen wanneer je een diagonaal rijdt?(zodat je niet voor of na de letters aankomt)
Bedankt Knipoog

poes

Re: hoe figuren verbeteren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 17:21

Voor mij is DE truc met de diagonaal: niet naar de letter kijken waar je heen gaat, maar naar een punt 20m achter die letter in het verlengde van je diagonaal, dan kom je beter uit Ja

Middellijn is kwestie van erg netjes leren die korte wending door te gaan.

Shellovic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 17:29

Ik denk dat je dit zelf moet aanvoelen, vooral die diagonaal. Tijdig je paard corrigeren als je denkt dat hij teveel afwijkt. Je merkt dan vanzelf of je teveel/te weinig hebt gedaan.

diablolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-08 17:30

ah dus als je bv een diagonaal maakt van de K naar de M dan moet je eerder richten naar tussen de B en de M?of tussen de C en de M?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 17:34

Neen trek in gedachten je diagonaal verder door, dus alsof je na de M nog verder op je diagonaal zou kunnen rijden, naar daar moet je kijken.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 17:38

Middellijn AC: Niet precies op A wenden, want je rijdt tenslotte geen wending om de achterhand.
Je moet ervan uitgaan dat je voor een wending in feite een kwartvolte rijdt. De kleinste volte die een paard in principe draait met correcte buiging is 6 meter.
Je moet dus 3 meter vóór A de wending inzetten om netjes op de middellijn uit te komen. En natuurlijk meteen kijken naar de C.

Diagonaal; ik gok altijd op een metertje ofzo voor de letter weer op de hoefslag te komen. Daar kijk ik ook heel goed na en dan komt het aardig goed.

Gebroken lijn 10 m: ik kijk naar de letter aan het eind van de diagonaal. De X zie ik door me te oriënteren op de denkbeeldige lijn EB. Als ik die kruis, zit ik op X.
Gebroken lijn 5 m: ik rijd richting de A of de C. Wenden op de denkbeeldige lijn EB. Op die manier zit je keurig 5 m van de hoefslag.

Deniseeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 15:58

Hoi,

Voor op de middelijn te komen moet je je stelling recht naar voren houden. Zorg dat je pony recht blijft kijken.
En om goed op de letters te rijden moet je goed je binnenbeen gebruiken en rijdt goed door de hoeken.
Ik hoop dat het lukt. Succes Pling

Touscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 09:44

Als je direct na een hoek een oefening moet rijden, zorg dan dat je goed de hoek in rijd. Dan kun je mooi bij de letter met een rechtgericht paard met je oefening beginnen.
Als je op de diagonaal rijd probeer dan op een meter voor de letter te richten, dan kom je meestal wel netjes uit.
En om mooi op de A-C lijn te komen moet je idd 2 á 3 meter van te voren al beginnen met je wending.