Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Kingsley2 schreef:Je met echt wat beter schrijven en beter uitleggen wat je bedoeld met naar achter en naar voren. en wat je met kapstokjes bedoeld.
Dan willen we je graag helpen en advies geven.![]()
![]()
(wouw wil) Wal

Kingsley2 schreef:ik zou aan de longeerlijn zit les nemen, ik weet niet of je nu al les rijd anders zou ik dat zeker doen. en anders moet je proberen met doorzitten goed je lijf ontspannen en kijk voor je uit en probeer gewoon goed op je houding te letten als je ontspant in je lijf dat is al het halve werk.
en wat bedoel je dan met je voeten,
. (dat was eigelijk ook de enige
) doorzitten gaat prima. ik heb namelijk ook een paar keer western gedaan en dat ging ook prima. maar tog kwam ik weer in de knoei met mijn houding
. Ik denk dat je met die zin bedoeld dat hij doorslaat aan de longeerlijn. En wat doet je pony dan voor geks als je longeerd.

Kingsley2 schreef:Dan zou ik het samen met iemand doen die concequent is, en je paardje eerst goed aan de longeerlijn leert lopen. En daarna zit les nemen van je instructrice/teur. Heb je eigenlijk wel les want dat is wel heel belangrijk.
Dat de gene die jou les geeft voorlopig alleen naar je houding,handen en voeten kijkt.
en echt met rijden alleen goed op je houding en zit letten en even geen andere dingen doen en net als wat judje zegt probeer eens wat ontspannings oefeningen te doen op je pony.
En let goed op als je iets plaatst dat je eerst je schrijf fouten verbeterd dat leest makkelijker. Ik denk dat je met die zin bedoeld dat hij doorslaat aan de longeerlijn. En wat doet je pony dan voor geks als je longeerd.
nou succes en fijne pasen.
en als ik longeer dan gaat i bokken en dat soort dingen.. 
Mniquee schreef:Met je voeten. moet je bierviltjes tussen je knieen en het zadel rijden en je mag ze er niet uit laten vallen dan moet je je benen wel aan knijpen. dus dan gaan je voeten ook automatisch naar binnen. met je handen begrijp ik niet echt

Mniquee schreef:Met je voeten. moet je bierviltjes tussen je knieen en het zadel rijden en je mag ze er niet uit laten vallen dan moet je je benen wel aan knijpen. dus dan gaan je voeten ook automatisch naar binnen. met je handen begrijp ik niet echt