Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Myrano schreef:Zolang je niet zelfzeker bent raad ik je af om hem zelf te rijden.
Het paard voelt immers ook aan dat je vertouwen ver zoek is, (wat begrijpelijk is)
en dat vertouwen moet de ruiter hem juist kunnen geven.
Hoe kunnen ze een vertrouwensband opbouwen als ze er zelf niet opgaat en met hem aan het werk is? Grondwerk en longeren vind ik bij lange na niet te vergelijken met echt rijden en dat is uiteindelijk toch wel de bedoeling neem ik aan?
Patriciavt schreef:Myrano schreef:Zolang je niet zelfzeker bent raad ik je af om hem zelf te rijden.
Het paard voelt immers ook aan dat je vertouwen ver zoek is, (wat begrijpelijk is)
en dat vertouwen moet de ruiter hem juist kunnen geven.
Hier ben ik het persoonlijk niet mee eensHoe kunnen ze een vertrouwensband opbouwen als ze er zelf niet opgaat en met hem aan het werk is? Grondwerk en longeren vind ik bij lange na niet te vergelijken met echt rijden en dat is uiteindelijk toch wel de bedoeling neem ik aan?
Ik zou zeggen, rijd de komende tijd alleen onder begeleiding, desnoods aan de longe als jou dat meer vertrouwen geeft? Dat er een andere ruiter opzit om hem door te rijden kan heel goed zijn maar ook in je nadeel werken, omdat diegene zo anders rijd dan jij en je paard al zoveel moeite heeft om zich aan te passen. Het kan dus ook verwarrend werken.
Veel uit stal halen/wandelen in je nieuwe omgeving kan misschien ook helpen? Ernaast kun je er niet afvallen en zo kan je je paard toch laten wennen aan omgeving.
Succes ermee, mij staat hetzelfde te wachten