Wimbledon @ Work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mariska_R

Wimbledon @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-08 19:58

Had ik vandaag het goede idee om lekker een half uurtje te rijden,was Wimpie in een dwarse bui,dat was weer even een aantal weekjes geleden dat hij er last van had...we schuiven het op het weer Knipoog
Ach,we hebben allemaal wel eens een dag waarop we ons niet zo lekker voelen...

Ik besloot er niet teveel aan te doen,als hij maar liep...ook dat doorlopen bleek een opgave,en het draven leek meer op een passage met af en toe het kontje in de lucht *LOL*
(Hierbij reden we nog in de buitenbak,het ging hagelen,dus we zijn naar binnen verhuist)

Ik besloot maar wat in tempo te schakelen,dat is zowieso al goed voor hem,maar dat was iets waar hij al helemaal geen zin in had,en dit leidde tot wat miscommunicaties en het aangelopperen bijna op zandhappen.

Pas aan het einde begon hij zijn rust te vinden en lekker te lopen,heb ik toch niet voor niks gereden Haha!

Mijn eigen commentaar..
Weeral mijn handen,ze zijn verbeterd,maar het kan nog netter.
Hakken uitdrukken,al is het veelal een aandrijf-moment,dat heb ik nogal vaak moeten doen vandaag Bloos!ps:
Kijk ik eens niet naar beneden,dan kijk ik wel in de spiegel..foei Mariska Bloos
Ook duikt Wimpie tijdens het verruimen wat te diep...voorheen was dit ''kop in de lucht'',volgende keer moeten we de gulden middenweg pakken Knipoog

Drafje..

Afbeelding

Afbeelding

Pasjes verruimen,hij was het er niet mee eens Haha!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En toen was het alweer de laatste foto *LOL*

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Mariska_R op 19-03-08 20:08, in het totaal 1 keer bewerkt

superlise

Re: Wimbledon @ Work , in een dwarse bui...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 20:00

Ziet er best netjes uit. Maar ik vind het niet vreemd dat jou paardje het niet eens is met de middendraf, moet je zien hoe die spoor zit..

Jolien_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 20:02

Mooi paardje, maar daar ben ik het wel een beetje mee eens. je hebt je spoor als rakketjes rechtop staan, en daarbij trek je dan ook nog eens je hak op...

Maaar ieder paard heeft wel eens een slechte dag,

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 20:03

Je spoor zit er te vaak in. Hij prikt echt op alle foto's in je paardje, behalve de uitstapfoto. Wel leuk ding Knipoog

KiekKiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 20:03

Die spiegel lijdt jou af! Kijk jij erin is je houding bagger, kijk je er niet in, is ie goed...
Leuk paard Lachen

Mariska_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-08 20:06

Ik geef toe, het ziet er op die foto niet vriendelijk uit,maar ik denk dat hij niet de enige is die wel eens wakker geschud moet worden,en het was uiteraard maar 1 krachtige hulp,daarna is het bij mij over.
Mijn instructrice let daar uiteraard wel op,en anders ik wel;)

En helaas moet hij vaak bijgedreven worden,hij is van zichzelf niet voorwaarts..als ik niks doet valt hij stil.
Hoop het voor elkaar te krijgen om hem toch voorwaarts te krijgen,het is zelfs al verminderd.
In het begin deed hij niks voor het been helaas,en moest ik de zweep zelfs vaker gebruiken,en dat doe ik echt niet graag.

De zweep heb ik nu gelukkig in principe al niet meer nodig.

@KiekKiek: Je hebt helemaal gelijk...ik moet echt leren er niet in te kijken...afplakken die dingen Haha!

Riddikulus

Re: Wimbledon @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 21:14

Ik vind dat je echt een super leuk paard hebt. Iedereen heeft zn dag wel eens niet (herkenbaar Knipoog ), dus waarom W. niet?

Ik moet wel meegaan met het algehele commentaar dat het spoortje er niet fijn uitziet. Ik zou zelf toch voor een stokje kiezen. Hij moet voorwaarts gaan op je kuithulp en niet een prikje met een spoortje. Een zweepje is ook ALLEEN als hij het fout doet: een spoor is continu. Snap je?

Mariska_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-08 21:26

Riddikulus schreef:
Ik vind dat je echt een super leuk paard hebt. Iedereen heeft zn dag wel eens niet (herkenbaar Knipoog ), dus waarom W. niet?

Ik moet wel meegaan met het algehele commentaar dat het spoortje er niet fijn uitziet. Ik zou zelf toch voor een stokje kiezen. Hij moet voorwaarts gaan op je kuithulp en niet een prikje met een spoortje. Een zweepje is ook ALLEEN als hij het fout doet: een spoor is continu. Snap je?

Bedankt!
Ik zal er aan gaan werken Pling

Iepke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 23:23

Vind dat je een heel leuk, aansprekend paard hebt! Lachen
Maar wat ik me afvroeg, waarom heb je je sporen zo hoog zitten? Heb je daar een reden voor? Want zo zit je wel heel makkelijk met je spoor erin, misschien zelfs onbewust. Bedoel, zelfs met je hak laag zit je spoor nog heel dicht bij je paard zo, met een minste beweging raak je 'm dan, lijkt me ook niet de bedoeling. Lachen

Mariska_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-08 18:07

Iepke schreef:
Vind dat je een heel leuk, aansprekend paard hebt! Lachen
Maar wat ik me afvroeg, waarom heb je je sporen zo hoog zitten? Heb je daar een reden voor? Want zo zit je wel heel makkelijk met je spoor erin, misschien zelfs onbewust. Bedoel, zelfs met je hak laag zit je spoor nog heel dicht bij je paard zo, met een minste beweging raak je 'm dan, lijkt me ook niet de bedoeling. Lachen

Zo heb ik er ook nog niet over nagedacht,ik heb mijn spoor zo hoog zitten zodat ik een duidelijke hulp kan geven,aangezien ik ook het gevoel (en ik merkte het) dat hij met een lage spoor er niet op reageerde.
Maar zodra ik merk dat hij voorwaarts is heb ik hem laag zitten Lachen