Balko @ Work (Les)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Wat is leuker?

Korte manen
160 (53%)
Lange manen
138 (46%)

Totaal aantal stemmen: 298

Balko

Balko @ Work (Les)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-08 17:37

Balko en ik hebben na een tijdje weer gelest (moest even stoppen met lessen) en zijn begonnen met een hele andere rijstijl, we hadden eerst geoefend met ontspanning en nu gaan we echt aan het werk!
Het begon meteen goed de beugels 3 gaten langer, nou dat rijd dus echt voor geen meter Tong uitsteken maar zal er aan moeten wennen...
Ik moet nou van achter naar voor rijden, voor druk en van achter vooruit werken, af en toe geef ik hem nog te veel ruimte, maar daar gaan we aan werken!

Commentaar mag maar hou 't aardig Knipoog

http://nl.youtube.com/watch?v=uI9sr_atV9U
Dit was helemaal op het begin het eerste drafje, ik ben zelf geneigt naar voren te gaan zitten met aandraven en als ik heel druk bezig ben! Hier zie je ook dat het nog niet helemaal goed gaat Knipoog

http://nl.youtube.com/watch?v=7PUT2UZopD8
Hier was al weer een tijdje later, dat zie je ook wat het gaat al stukken beter! Wel doe ik nog veel met me benen zie ik Tong uitsteken (was wel erg lastig zo lang!)

Van het einde heb ik helaas geen filmpjes maar toen ging het heel erg goed!

Ook hebben we daarna zijn manen getrokken!! jaja, het is erg kort geworden Huilen van het lachen Maarja groeit zo weer aan Tong uitsteken
Hier een voor en na foto!

Afbeelding
Voor stukje was al gedaan als begin Knipoog

Afbeelding

Dat was 'm Knipoog Bedankt voor het kijken en als je er toch bent laat even een berichtje achter Lachen

Refresh

Re: Balko @ Work (Les)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 17:40

Ik heb gekozen voor korte manen maar ik bedoel dan wel iets langer dan dat ze nu zijn.

whynova

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 17:45

Ja ik vind de manen nu wel erggg kort!!

marije85

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 17:45

Dat had ik nou ook. Ik koos ook korte manen, maar dit is wel heel erg kort vind ik.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 17:48

Jeetje, woeps foutje zeker die manen?
Ze zijn wel erg kort geknipt (ziet er niet uit als getrokken)

WiliamLawson

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 17:48

korte manen staat hem goed en dat het wat kort is geeft niet, groeit wel weer aan.. anders blijf je manen trekken Vork

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 17:49

Ik vind lange manen leuker. Lachen
Maar dan wel manen die er goed verzorgt uitzien en geen dode punten hebben aan de onderkant.

Probeer inderdaad in draf niet teveel naar voren te duikelen en iets minder heftig uit je zadel te komen.

Veel plezier nog met deze leuke pony. Knipoog

Balko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-08 17:49

Is getrokken hoor Knipoog en niemand commentaar op rijden??

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 17:50

Lang maar wel uit de knoop en goed verzorgd. (ziet er wat puntig uit op de foto met lange manen)

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 17:50

Dan lees je niet goed, ik heb bijvoorbeeld al iets over je rijden gezegd. Knipoog

Balko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-08 17:53

Ohh ja Tong uitsteken, je zei 't gelijk met mijn bericht dus lette niet goed op Knipoog

Candorlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 17:56

Ik vind de manen nu wel erg kort! Tong uitsteken Ik vind lange manen mooier staan. Ja

whynova

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 17:56

Doe dan maar die lange manen ziet er er zker beter uit. Owja commentaar: Probeer je handen eens stil te houden en niet bij elke pas drijven

Si_monee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 17:58

Oei.. Die zijn wel errug kort Nagelbijten / Gniffelen
Ik zou ze iets langer (hand breedte laten groeien)
De manen moeten eigenlijk altijd handbreedte zijn Knipoog

Balko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-08 17:59

Manen zijn idd wat kort uitgevallen whaha, maar dat wist ik al Knipoog Zelf ben ik wel erg blij dat die manen eraf zijn, staat veel mooier aangezien Balko hele dunne manen heeft wat je niet goed ziet Knipoog Maar ieder zijn eigen smaak Knipoog

Ze zijn ook handbreedte maar spingen op!

Rowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 18:00

Een beetje misdadig wat je hebt gedaan met die manen Nagelbijten / Gniffelen een klein beetje heel erg...

MerelxG_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 18:02

Zoals Blinnii al zegt: Probeer inderdaad in draf niet teveel naar voren te duikelen en iets minder heftig uit je zadel te komen. en op het eind gaat het al beter. ik vind korte manen bij sommige paarden best leuk, maar niet zo kort! ongeveer iets langer dan handbreedte Tong uitsteken

Si_monee: MOETEN is een groot woord als jij het anders mooier vindt mag dat gewoon hoor Knipoog

_Lot_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 18:02

Rowna schreef:
Een beetje misdadig wat je hebt gedaan met die manen Nagelbijten / Gniffelen een klein beetje heel erg...

Haha don't blame the messenger, ik heb het gedaan! Ik doe gewoonlijk alleen de manen van mijn paard die 3 kruinen heeft, waardoor de manen standaard omhoog staan Tong uitsteken. Die van Balko echter niet, ze zijn gewoon handbreedte maar lijken toch erg kort. Maar heb er alle vertrouwen in dat ze binnen no time weer aangegroeid zijn Lachen.

_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 18:03

De manen zijn wel iets te kort vind ik, wat ik wel leuk vind is dat je die voorpluk lang hebt gelaten Haha!

WiliamLawson

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 18:04

Balko schreef:
Manen zijn idd wat kort uitgevallen whaha, maar dat wist ik al Knipoog Zelf ben ik wel erg blij dat die manen eraf zijn, staat veel mooier aangezien Balko hele dunne manen heeft wat je niet goed ziet Knipoog Maar ieder zijn eigen smaak Knipoog

Ze zijn ook handbreedte maar spingen op!

Herkenbaar.. mijn vorige pony had ook dunne manen en hoewel ze meer dan handbreed waren, staken ze altijd overeind Clown

probeer je schouders iets naar achter de houden en te ontspannen, en zoals je instructrice al zegt je handen stil te houden en iets meer te dragen.

Balko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-08 18:10

XClairetje: Ja die gaat er ook absoluut niet af Knipoog

WiliamLawson: Ja, ontspannen vind ik vaak nog wat lastig vooral als ik veel tegelijk moet doen of er nog iemand in de bak is! maar ga ik aan werken en handen en schouders klopt ook helemaal, Op de een of andere manier duik ik naar voren snap ook niet waarom... En dan voelt het alsof ik rechtop zit maar zit ik het niet?

Si_monee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 18:12

Gabberfreak schreef:
Zoals Blinnii al zegt: Probeer inderdaad in draf niet teveel naar voren te duikelen en iets minder heftig uit je zadel te komen. en op het eind gaat het al beter. ik vind korte manen bij sommige paarden best leuk, maar niet zo kort! ongeveer iets langer dan handbreedte Tong uitsteken

Si_monee: MOETEN is een groot woord als jij het anders mooier vindt mag dat gewoon hoor Knipoog

Zo bedoelde ik het niet Tong uitsteken
Als jij je pony's manen kaal wil scheren, tjaa dat moet je zelf weten Knipoog
Maar als je de manen korter wilt knippen is meestal de regel handbreedte Knipoog

Balko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-08 18:13

Si_monee: Wat ik al zei, dat zijn ze ook Knipoog maar omdat ze iets opspringen lijken ze veel korter!!

MerelxG_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 18:16

Si_monee: oo, oke, dacht dat je iets anders bedoel Tong uitsteken

Oonax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 18:17

Het rijden ziet er goed uit. Jullie komen er wel op deze manier. probeer juist niet zo overdreven hoog uit je zadel te komen bij het lichtrijden. Ga rustig mee met de beweging maar overdrijf niet. Kom geen 10 cm uit je zadel Lachen

Voor het mooie zou ik je beugels nog iets langer doen ook.