playboy's chess @ work dubbele longe

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

playboysches

playboy's chess @ work dubbele longe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-08 14:16

bij deze weer is mijn western paardje (al zou je dat niet zeggen, het is zo net een dressuurpaard haha Tong uitsteken )

zaterdag was het zulk lekker weer dat ik maar weer is ging longeren, ik longeer eigenlijk bijna nooit en dit was de 2e keer longeren met dubbele lijnen. Ik vind het nog erg moeilijk en het is ff wennen nu 2 lijnen in je hand te hebben.

mijn pony loopt automatisch al met zijn hoofdje omlaag, op sommige foto's loopt hij ook een beetje opgekropt, maar er is echt genoeg ruimte in de lijnen, dus hij kan gewoon zijn nek naar beneden doen.

de eerste paar foto's zijn in de paddock buiten gemaakt, omdat meneer nogal druk was en buiten vanalles had om te bekijken, zijn we naar de overdekte longeerkraal gegaan.

eerst hebben we de longeerlijnen aan het bit gehad, zo is het ons geleerd door instructeur. ik had hier op bokt al veel gelezen over de lijnen tussen de benen door aan de singel. dit hebben we uiteindelijk gedaan en toen ging het wel al iets beter.

een reactie of tip zou ik erg fijn vinden...!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

in de overdekte longeerkraal
Afbeelding

lijnen anders vastgemaakt
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

beetje rare foto, wat ie hier aan het doen is weet ik ook niet Knipoog
Afbeelding

Afbeelding

ff lekker wild doen en bokken Tong uitsteken
Afbeelding

Afbeelding

Donna_

Re: playboy's chess @ work dubbele longe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 14:27

Leuk! Lachen
Ik vind het knap dat je dat kan met twee lijnen Knipoog.
Enne; slaat niet op het topic, maar de foto's in je profiel doen het niet Bloos

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 14:35

Leuke pony Haha!

Heb er verder geen verstand van, maar vind het knap dat je dit kunt met 2 longeer lijnen Lachen

Hanke_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 14:54

leuke pony hoor Ja

luxe zeg, overdekte longeerkraal!

Ilsuuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 14:57

ja idd erg luxe!!
en hij/zij doet t erg braaf voor de 2e x!!

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 15:36

Probeer niet te veel druk op de buiten lijn te zetten. Verder ziet het er goed uit.

iza

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 15:38

ik heb zo de indruk dat hij heel veel naar buiten kijkt maar ik denk dat het aan mij lig ! xd

playboysches

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-08 15:43

thnx voor de leuke reacties.

ik probeer zo weinig mogelijk aan de buiten lijn te zitten, alleen moet hij af en toe met zijn hoofdje naar buiten lopen en af en toe naar binnen, dit om hem wat leniger te maken in zijn hals.
en met galop vind ik het ook wel best lastig om die achterste slap te houden, hij gaat dan in het begin best wel hard..

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 19:32

ziet er leuk uit,

ik zou alleen je paard niet zo gek laten doen als je hem in de bijzetteugels hebt zitten.. Gooi hem dan eerst even los of longeer hem eerst met een enkele longe,,

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 19:47

ziet er netjes uit, ik weet denk al waarom hij zo bokte/gek deed. kijk eens waar je buitenste lijntje zit. veel pony's vinden dit niet zo prettig Tong uitsteken

playboysches

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-08 11:59

ja ik heb soms nogal ruzie met die buitenste lijn, tijdens het galloperen kruipt ie steeds omhoog. maar dit was niet de reden dat hij zo gek ging doen, hij was gewoon beetje druk.
en hij was los geweest voordat we gingen longeren. maar eerst longeerde ik altijd alleen met enkele lijn en zonder bijzet en kon ie altijd lekker gek doen, nu is het voor hem ook nog ff wennen dat hij nu met longeren ook echt aan het werk wordt gezet, en daar is hij het soms nog niet echt mee eens.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 16:30

Probeer wel in het midden van de kraal te blijven en staan en met je longeerlijn en zweep een driehoek te vormen.
Daarnaast moet je echt zorgen dat je contact houd met de mond en niet de longeerlijn zo los en bungelig laat hangen, zo heeft de dubbele longe weinig nut. De longeerlijnen moeten eigenlijk de teugel vervangen en de zweep je been, in jou geval is dat dus niet zo.

Op de 6e foto heb je overigens je witte longeerlijn niet correct bevestigd.

12sterre34

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 19:23

deniece schreef:
ziet er leuk uit,

ik zou alleen je paard niet zo gek laten doen als je hem in de bijzetteugels hebt zitten.. Gooi hem dan eerst even los of longeer hem eerst met een enkele longe,,

Hier sluit ik me bij aan, laat hem eerst aan de longe uitrazen voor 10 minuten. Dan hoef je daarna ook niet naar binnen omdat hij buiten te gek doet.

playboysches

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-08 19:29

rowo schreef:
Probeer wel in het midden van de kraal te blijven en staan en met je longeerlijn en zweep een driehoek te vormen.
Daarnaast moet je echt zorgen dat je contact houd met de mond en niet de longeerlijn zo los en bungelig laat hangen, zo heeft de dubbele longe weinig nut. De longeerlijnen moeten eigenlijk de teugel vervangen en de zweep je been, in jou geval is dat dus niet zo.

Op de 6e foto heb je overigens je witte longeerlijn niet correct bevestigd.

ja ik kwam gelijk na de foto erachter dat we vergeten waren hem door de longeersingel te doen, dit hebben we daarna gelijk gedaan.

maar ik longeer niet met zweep, alleen met 2 lijnen

ik moet idd wat meer contact proberen te houden, maar dit was de 2e keer met dubbele longe dus ik vond het nog erg moeilijk. hopelijk gaat het als ik het wat vaker doe wat beter.

playboysches

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-08 19:33

12sterre34 schreef:
deniece schreef:
ziet er leuk uit,

Hier sluit ik me bij aan, laat hem eerst aan de longe uitrazen voor 10 minuten. Dan hoef je daarna ook niet naar binnen omdat hij buiten te gek doet.

hij was voor het longeren al los geweest en heeft dus al kunnen uitrazen, maar hij doet altijd wel even wild aan de longe. hij deed het ook alleen ff op het eind voor de rest was hij heel braaf.

verder longeer ik bijna altijd binnen, daar is de bodem het beste vind ik...