), maar nu ben ik het weer langzaam op aan het pakken en klim er zo nu en dan eens op. Roc is in tussentijd gereden door Anita, die hem weer super voor elkaar heeft gekregen We beginnen nu een beetje naar elkaar toe te groeien en heb weer echt plezier met hem. Niks moet, alles mag, en dat is toch heel wat anders dan het dag in dag uit zware trainen wat ik me het vorige jaar heb opgelegd. Het was voor mij ook even wennen, want ik had al ruim 4,5 maand geen rijbaan meer gezien
. Over mijn eigen optoming, in die maanden ben ik ook wat dikker geworden en nu pas ik dus geen van m'n laarzen meer. Ik moest dus noodgedwongen in chaps rijden, wat ik echt afgrijselijk vond
. Ook kon ik nergens in de schuur m'n normale sporen vinden, dus heb ik maar even m'n zwanenhalsen omgehangen. Wat betreft de cap, ik weet het. Als er eentje streng is op met cap rijden ben ik het wel (heb m'n lesje wel geleerd), dat weten de mensen die mij kennen best, maar ik was hem dus echt thuis vergeten
. 't sperriempje van Roc ligt nog ergens verdwaald op een andere stal, dus die moet ik ook even vervangen
. Het is dus niet Roc en mij die het vorig jaar was, geen leuke truucjes die mooi op de foto staan en netjes opgerichte plaatjes. Momenteel ben ik alleen maar ontspannen aan het rijden en alles zo los mogelijk aan het houden. Kortom: gewoon lekker relaxed. Het viel me trouwens ook op dat ik zelf wat te vast hou met m'n rechterhand, ik zit er ook nogal onzeker op. M'n houding lijkt ook hélemaal nergens naar, maar goed, het moet er maar mee door
. 1: Losstappen

2: Close upje, lekker laag

3: Laag ingesteld drafje

4: Nogmaals

5: Galopje, nog wat dieper ingesteld

6: Draf over de hoefslag, ik kijk lekker moeilijk

7: Roc's lekkere bekkie

8: Galopje

9: Roc ziet de fotograaf

10: Fijn drafstukje

11: Fijne galop

12: Stukje verruimen, werd hij erg lang in en blijf voor niet fijn
, over de benen wel mooi 
13: Een al wat meer bergopwaarts galopje op de lange zijde

14: En narijden, even checken of ik m'n binnenhand los kan laten.

15: Uitstappen op het harde

Wees lief
. Heb al een tijd niet gereden en al heel lang niet meer dressuurmatig. Zo over het algemeen wel tevreden over het beeld, lekker los. Dat is nu voor mij even het belangrijkste punt
.
Ziet er goed en inderdaad ontspannen uit.
Maar je kijkt heel veel naar beneden. En ja let wel op je handen.