. Negra is vandaag 230 dagen drachtig, nog 103 tot de uitgerekende datum... Gezien het werken in de bak toch wel erg zwaar voor haar begint te worden gaan we dat nu zo langzaamaan afbouwen. Ze wil nog graag werken, maar die buik begint echt in de weg te zitten tijdens het dressuren. De rechter galop lukt bijna niet meer doordat het veulen rechts ligt en de buiging en stelling worden ook steeds lastiger nu. Ik denk dat we over een week of 2 nog alleen maar wat buitenritjes gaan maken zolang ze zelf nog aangeeft te willen werken. Ze was erg gespannen vandaag tijdens het rijden, dat is wel te zien aan de foto's. Ze dook voor m'n gevoel vaak op de voorhand en krulde zich erg op, daardoor loopt ze op bijna alle foto's te diep. Ow, de foto's staan op willekeurige volgorde. Mijn handen op de goede plaats houden vind ik erg lastig. Ik probeer er wel op te letten, maar vaak dwalen ze weer af i.v.mreuma en ze zo het lekkerst zitten.
1. Hier gelijk even de aanleiding van de spanning. In de paddock stond het paardje waar ze 2 weken geleden nogal door in de hoek gedreven was en wat klappen ontvangen had. Sinds dien vind ze hem heel eng, zeker als hij gaat rennen en bokken wat op deze foto het geval was. (Al heeft het onbedoeld een leuk effect op de manier waarop ze haar achterhand ondertreed
)
2. Neus er meer uit en kont moet er meer onder.

3. Het is moeilijk te zien, maar we deden een poging tot een pasje wijken.

4. Nogmaals een pasje wijken. 'T valt me gelijk op hoe beschamend scheef ik daarbij zit
.
5. Wat ze hier nou met dat achterbeen doet??

6. Te diep...

7. Ze loopt wat te diep, maar verder wel een heel mooi gesloten draf. (en ik zit er zo waar netjes op met m'n handen op de plek waar ze horen
best een beetje trots op mezelf
)
8. Wiiihiii
!! mooi plaatje!!
9. Even bijkomen...

10. Fijn beeld vind ik.

11. Wat een achterbeengebruik heeft dat paard toch
(en dat met die dikke buik van d'r
)
12. Te streng op m'n binnenhand
.
Voor de liefhebber nog een filmpje (Ik vind mezelf wat onrustig in m'n been, ga ik aan werken
) We doen een poging enkele passen te verruimen.http://www.youtube.com/watch?v=PNKPQ3qlPcA&eurl=http://suzanne-negra.hyves.nl/
Nou dat was het weer. Heb je nog op of aanmerkingen, dan hoor ik dat graag.
Groetjes,
Suzanne, Negra en veulen-in-de-maak
. Verder vind ik haar achterhand wat zwak in draf, maar dat is natuurlijk wel logisch als ze zolang drachtig is
ik zat te kijken, ik denk dat paard is wel dik, gelukkig wel even het verhaaltje daarna gelezen
.