E. Djarada (NRPS, L1) @ Privéles!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Tamara

E. Djarada (NRPS, L1) @ Privéles!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-08 20:55

Hallo bokkers! Doei!

Vandaag weer les van Paulien van Spanje gehad en het ging wel lekker! In de galop was ze erg rennerig, dat zie je ook wel op sommige foto's. Maar voor de rest ging het wel lekker Lachen

Afbeelding
1.
Afbeelding
2. Hier zie je dus dat ze erg rennerig was..
Afbeelding
3. Apart galopmoment.
Afbeelding
4.
Afbeelding
5. Middendraf

Aan mijn beenhouding moet wel aan worden gewerkt zie ik op de foto's, daar ga ik dan ook wat aan doen Lachen En mijn teugels moet ik soms wat korter pakken.

vonnie1

Re: E. Djarada (NRPS, L1) @ Privéles!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 21:08

Wat een mooie pony! Jou pony lijkt best veel op de mijne Haha! .
De foto's geven mij niet echt een duidelijke indruk van hoe het rijden ging.
Jammer dat ze zo rennerig was.
Wat me wel erg opvalt is de ligging van je zadel, volgens mij schuift hij naar voren en ligt ie erg op de schouder.
Veel plezier en succes met rijden verder.

A_n_n_e_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 21:11

en zadel viel me ook al op ja!..kan mischien komen omdat je shabrak zo naar achter glijd,,dat het lijkt dat je zadel te veel naar voren licht.. Probeer alleen je tenen niet zo naar buiten te draaien..want nu zit je met die sporen in zn buik..terwijl je juist eerst met je kuit en dan als extra de spoor..dus moetn je tenen wel recht naar voren wijzen Knipoog
verder ziet er goed uit
edit: zie net pas dat je het er zelf al onder had gezet van je tenen..!

Midasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 21:13

Ziet er leuk uit maar mag ik vragen waarom je sporen gebruikt, want je geeft aan dat ze rennerig is maar op het zelfde moment pik je met de spoortjes.

Maar goed erg mooie pony hoor Knipoog

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-08 21:16

Alle dekjes schuiven bij mijn zadel naar achter, het zadel zit wel goed Lachen Ik gebruik de spoortjes omdat ze in de overgangen een tikkeltje meer nodig heeft. Ze was vandaag alleen met galop rennerig en normaal is dat niet zo. In de draf en stap moest ik juist heel erg vooruit drijven. En m'n tenen zijn echt heel erg ja, ik schrok er zelf van toen ik de foto's zag Bloos Maar bedankt iedereen!

vonnie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 21:20

Dan is je pony dus niet goed aan het been en zou je eigenlijk niet met sporen moeten rijden maar je pony moeten leren op je been te reageren.
Je zadel ligt duidelijk te ver naar voren (eigenlijk op alle fotos) en zit je te veel voorop de pony.
Hierdoor zal de pony ook zeker niet ontspannen kunnen lopen...
Je zadel moet achter de schouder liggen, dat ligt ie niet.

Midasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 21:27

_Tamara schreef:
Alle dekjes schuiven bij mijn zadel naar achter, het zadel zit wel goed Lachen Ik gebruik de spoortjes omdat ze in de overgangen een tikkeltje meer nodig heeft. Ze was vandaag alleen met galop rennerig en normaal is dat niet zo. In de draf en stap moest ik juist heel erg vooruit drijven. En m'n tenen zijn echt heel erg ja, ik schrok er zelf van toen ik de foto's zag Bloos Maar bedankt iedereen!

Als je er van leert is het goed je hoeft niet te schrikken hoor zag er niet afschuwelijk uit. Knipoog

l0esjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 10:41

Leuke foto's Tamara! Je zou nog wat meer aandacht aan houding en zit kunnen besteden, je benen dus iets meer uitdrukken, been meer aanleggen en tenen naar binnen.
Veel succes nog Lachen

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-08 13:44

@ vonnie1, het zadel ligt wel goed. Hij is op maat gemaakt door een zadelmaker, de rug is vrij en ik kan een hand tussen het zadel doen. Het zadel drukt dus nergens op Lachen

Dankjewel Loes!

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-08 13:47

Ik ben trouwens heel blij dat er geen commentaar meer staat dat ze op de voorhand loopt! Lachen Ben daar heel druk mee aan 't oefenen geweest.

Donna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 14:05

Ik vind wel dat het vreselijk lijkt alsof je alleen maar aan die teugel aan het sjorren bent. Je houdt ze in verhouding vrij kort, en je handen erg hoog. Dit laatste is niet zo erg, als je het paard maar ruimte geeft.

En voor die terugval in de overgangen, juist heel veel overgangen gaan rijden... De combinatie van je teen afsteken en je spoor ziet er een beetje akelig uit. Net alsof je 'm er heel hard in prikt, maar dat is niet zo gezien de reactie van het paard en het feit dat je les hebt Knipoog
Dat zadel viel mij ook al op, als je de schouder van het paard voelt lopen, moet het zadel daarachter liggen, en dat is duidelijk niet het geval.

Je hebt wel een supermooi paardje onder je kont zitten hoor Haha! Met veel lessen gaat het vast lukken Lachen

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 14:07

mooi paardje. Lachen
Eigenlijk heb ik niet meer commentaar dan er al gegeven is.

Donna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 14:08

Ik heb eventjes in je profiel gespiekt, en ik vind de tweede foto van haar, waar je een wedstrijd rijdt, er stukken ontspannener uitzien! Lachen

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-08 14:13

Oké dankjulliewel!

Blue9

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 14:15

Ik vind het er niet zo lekker uitzien, heel gespannen.. En ik snap dat je sporen gebruikt als een paard rennerig is.. In je profiel staan inderdaad betere!

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-08 14:19

Ze was alleen in de galop rennerig, dat had ik voor het rijden niet zien aankomen..

Bolzak23

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 17:55

Citaat:
het zadel ligt wel goed. Hij is op maat gemaakt door een zadelmaker

Waar gehakt wordt vallen spaanders Tong uitsteken .. Zadelmaker kan best eens iets niet helemaal zo doen alst moet, en ook in de loop van de tijd als je pony groeit en bespiering ontwikkeld kan je zadel anders gaan liggen.
Op de fotos ziet het er niet goed uit..misschien drukt ie niet op de rug, maar zo te zien wél op de schouder.

(nb dit is een tip, geen commentaar Pling )

Met rijden zou ik de spoortjes wat lager laten zodat je niet in de verleiding komt (of ze er per ongeluk inprikt)

Succes met rijden en je hebt les dus komt vast allemaal heulemaal goud Haha!

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-08 18:57

Dankjewel! Ik had de sporen pas hoger gedaan omdat ze anders heel erg gingen schuiven, ze zaten onder dat knobbeltje op mijn schoenen. Ik zat pas al te twijfelen of ik ze naar beneden moest doen maar dat doe ik maar Ja