Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
CleovG schreef:Mijn benen, althans, mijn voeten zijn ook niet helemaal stil, maar ik weet wel zeker dat ik niet iedere pas met mijn spoor been geef, anders zou ik daar wel plekken van zien.
Ik denk dat het ook bijna onmogelijk is om je benen helemaal stil te krijgen én er aan te blijven rijden. Dit geld voor mij in ieder geval.
CleovG schreef:Daar ben ik het zeker mee eens.
Je paard hoort gewoon aan je been te zijn, en natuurlijk kan het gebeuren dat je hem moet corrigeren, maar dat is wat anders dan dat geprik als constante hulp te hebben.
sammy1 schreef:netjes ik heb ook met licht rijden dat ze meegaan,
maar dat stoort me ook niet zo heel erg,
maar dat contstante drijven,
mij lijkt dat echt niet goed voor de gevoeligheid van je paard.
Ninx schreef:Ik kan mijn benen nagenoeg stil houden.... en dat is met name gekomen na een paar goede zitlessen.
Daarbij maak je je paard 'dood voor het been' wanneer je constant impulsen geeft.
Mensen die niet met prikkers kunnen rijden, moeten de prikkers niet dragen.
Ik draag ze zelf overigens nooit meer.
CleovG schreef:Ninx schreef:Ik kan mijn benen nagenoeg stil houden.... en dat is met name gekomen na een paar goede zitlessen.
Daarbij maak je je paard 'dood voor het been' wanneer je constant impulsen geeft.
Mensen die niet met prikkers kunnen rijden, moeten de prikkers niet dragen.
Ik draag ze zelf overigens nooit meer.
Ach, ik kan mijn benen ook doodstil houden, maar dan kan ik verder niks meer qua rijden. Ik bedoel, paardrijden is rijden, je bent constant bezig met corrigeren, aanvullen en noem maar op, een stuk maar dan alleen maar netjes zitten.
En já ik heb genoeg zitlessen gehad, zéfs van ulrike thiel.
Ninx schreef:ps: bij manege's wordt daar trouwens ook niet echt op gelet, laat staan dat het gecorrigeerd wordt. Ik heb het met mijn eigen paard destijds bij de rijvereniging moeten afleren.... Nu praten we wel over 'way baack in the days'.
sammy1 schreef:hallo,
wat mij opvalt is dat heel veel ruiters blijven kloppen met de benen,
ik geef bij mijn paard alleen maar wat druk als die terug valt,
vooral mensen die sporen om hebben valt me dat heel erg op,
niet alleen in de b maar ook in het z,
ligt dat nu aan mij of zien dat meedere mensen??
Maar ik denk persoonlijk dat het ook aan de manier ligt waarop die personen het rijden geleerd hebben.
Nogmaals sorry voor mijn agressieve toon. 
Lara_Silver schreef:Ik heb altijd geleerd dat om de pas schoppen taboe was en helaas heb ik dat niet geleerd op de manege. Daar zouden ze eens een spoedcursus -hoe weerhoudt ik mezelf ervan mijn paard om de pas in de buik te zitten- moeten geven, daar zouden veel paarden heel blij van worden..
edit: typfoutje
Miss_Malfoy schreef:Lara_Silver schreef:Ik heb altijd geleerd dat om de pas schoppen taboe was en helaas heb ik dat niet geleerd op de manege. Daar zouden ze eens een spoedcursus -hoe weerhoudt ik mezelf ervan mijn paard om de pas in de buik te zitten- moeten geven, daar zouden veel paarden heel blij van worden..
edit: typfoutje
ONGELOFELIJK!
Is er alweer een die het flikt!
Lara_Silver mag ik vragen of je ook enig bewijs hebt voor deze conclusie?
Rara waarom ben ik al drie jaar van maneges afgestapt? Lara_Silver schreef:Uit 8 jaar manege ervaring op 4 verschillende maneges en een pensionstal, genoeg bewijs?Rara waarom ben ik al drie jaar van maneges afgestapt?
Miss_Malfoy schreef:Lara_Silver schreef:Uit 8 jaar manege ervaring op 4 verschillende maneges en een pensionstal, genoeg bewijs?Rara waarom ben ik al drie jaar van maneges afgestapt?
Dan zoek je ze wel uit...
Of tref ik het nu zo goed met mijn manege?![]()
(Krijg toch behoeft om er een topic over te starten, want ik vraag me serieus af of het echt zo erg is...)
Lara_Silver schreef:Is mogenlijk. Het is gewoon waar dat op manege's nog altijd veel te weinig aan de basis gewerkt wordt. Leren sturen, lichtrijden, remmen en drijven leer je wel maar de rest komt er mondjesmaat bij terwijl het er -bij wijze van- in het begin al ingestampt moet worden...