Doorzitten

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

annelieke7

Doorzitten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-08 12:58

De titel zegt het eigenlijk al...
Maar in draf lukt het doorzitten wel aardig als ik goed ontspannen ben.
Maar in galop dan ga ik me spannen en dan kan ik egt niet doorzitten, ik probeer dan mee te bewegen.
Terwijl het op andere pony's wel lukt.
En de pony waar ik het niet op kan daar zit de schoft lager dan de kont dus ze loopt schuin af zegmaar Vork .
En ze gaat omdat ik niet goed kan doorzitten extra hard galopperen en de hoeken afsnijden.
Ik probeer dan naar binnen te drukken maar dat negeert ze Boos! , en ik geef ook steeds kleine ophoudingkjes maar ze vindt het veel ste leuk dat galopperen Clown . Ik krijg wel les.
Heeft iemand tips?

Nano05

Re: Doorzitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 15:31

Ontspant ze haar rug tijdens het galoperen? Waarschijnlijk niet, daarom kan je niet doorzitten op haar. Maar als jij niet ontspant zal zij ook nooit gaan ontspannen. Wat zegt je lesgever erover?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 15:37

Probeer toch te ontspannen en je billen een beetje in het zadel te duwen.

J_anita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 15:42

Wat mij onwijs heeft geholpen is op de lange zijde in galop gewoon een paar passen met je ogen dicht galoperen...klinkt gek maar het heeft echt geholpen. Je kan het altijd proberen Knipoog
En zorg er eerst voor, voordat je gaat galoperen dat jullie allebei lekker ontspannen zijn.

igor001

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 18:46

overleg is met je instructeur Lachen misschien kunnen jullie alleen op de gallop gaan trainen. Bijv. eerst even goed longeren en daarna erop in gallop en eventjes zonder stijgbeugels, daar creeer je ook echt een goede zit mee. probeer anders voltes te galloperen eerst zodat ze wat sneller "moe" wordt en wat rustiger is.

nasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 21:50

Zonder beugels rijden is inderdaad een goed idee.. vooral eerst aan de longeerlijn. Probeer eens als ze harder gaat rustig een volte in te rijden en die een beetje te sluiten en als ze dan weer wat terug komt in het tempo, de volte weer wat groter maken.

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 09:11

Het kan ook zijn dat het steeds harder galoperen te maken heeft met 'vluchten'.
Zoals gezegd, paarden, die niet over hun rug lopen zitten minder lekker door, ook in galop. Het kan zijn dus dat het paardje ergens last van heeft in galop en daardoor dus steeds harder gaat galoperen. Het kan ook zijn dat ze het gewoon erg lastig vindt om goed te galoperen (ze is overbouwd schrijf je) en daarom zo hard gaat.

Als je met je instructrice de oorzaak van haar spanning en jou spanning kan vinden, zouden jullie daar ook de oplossingen bij kunnen bedenken.

xShellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 09:12

Misschien een keer zitles nemen
maar op de ene pony gaat het makkelijker dan op de andere pony Ja

Lise81

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 09:15

annelieke7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-08 12:34

Ja dat klopt ik dacht dat die niet goed geplaatsd was dus had ik een nieuwe gemaakt sorry.