Ook de achterhand is los 'bestuurbaar' waardoor je daar erg leuke oefeningen mee kunt bedenken. Met wat meer buiging/stelling zou het zelfs echt gymnastiseren worden.
http://nl.youtube.com/watch?v=wuuCfo-uX2U
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Wendy schreef:Ziet er weer leuk uit
@putzy: het is idd gefilmd in De Lutte...
natje93 schreef:wou gaaf.. ik ben er ook mee bezig. Maar ze snapt het nog niet zo goed

.

Myukii schreef:Wel leuk om te zien is dat shanna bij sideways away (dus 'weglopen') veel meer stelling aanneemt dan bij sideway towards. Om het helemáál perfect te maken zou ik away denk ik dus nog iets 'rechter' uitvoeren, zeg maar.

kaatje89 schreef:Wow wat gaaf!
Zijn er ook mensen die hierin lesgeven??
Voor je 'zijwaarts naar je toe' kunt, ben je echter wel een tijdje bezig hoor. De gevorderde oefeningen zijn ook geen doel op zich, maar een resultaat van de goede band die je met je paard opbouwt. callippo schreef:Het zijwaarts naar je toe kun je aanleren vanuit 'achterhand naar je toe'. En dat is weer het makkelijkst te leren vanaf een verhoging (ton of hek). Kleine stapjes belonen en de oefening langzaamaan steeds wat moeilijker maken, dat is het 'geheim' achter alle spectaculaire eindresultaten.