Tor @ Spingwork

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lord_Ik

Tor @ Spingwork

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-08 22:21

Ik & K. hebben vandaag voor de tweede keer sinds minstens 3 jaar (hij wordt pas een jaar opnieuw bereden) echt met Tor onder zadel gesprongen. Voor mij (voor K. ook) was het de eerste keer sinds lange tijd dat ik weer iets meer dan een huppeltje sprong al was het niet veel meer. Aan mijn houding kan dus nog heeeel wat verbeterd worden en ook Tor weigerde of sprong er 3/4 af.
Tips en commentaar zijn natuurlijk welkom.

eigen commentaar (voor mezelf):
Benen vastbinden aan de singel (= naar voor houden dus Clown)
Voeten niet zo ver in de beugels
Mee zijn met de sprong Clown
Niet naar beneden kijken
Niet te snel weer in het zadel gaan zitten

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Enkele foto's van K.&Tor

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

[commentaar per foto wordt later nog toegevoegd]

onley

Re: Tor @ Spingwork

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 22:24

ik zou me diep schamen
je pony vind er duidelijk geen bal
aan en tilt daarom zijn voeten niet op
en dan niet te spreken over je houding je werkt alleen maar tegen in plaats van mee te zitten
ik zou er verder niet meer mee springen hoor

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 22:26

waarom spring je al zo hoog ??

Het paard komt niet uit. en doe aub peeskappen om dat lijkt me wel iets fijner voor het paard als je gaat springen.

Verder lijkt het me een leuk paardje

Serafina80

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 22:27

Wat ik me dan afvraag...waarom gaan jullie gelijk zo hoog? Als het pas weer de tweede keer is sinds tijden? misschien kun je eerst oefenen met balkjes en lage sprongen zodat je ook veel beter op je houding kunt letten..misschien krijgt je pony er dan ook de lol weer in! Ik bedoel het niet aanvallend hoor!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 22:28

Het ziet er uit alsof zowel ruiters als paard nog erg bezig zijn de balans te zoeken.

Probeer het eens met je beugels een stuk korter. Verder je knieen goed aansluiten en zo proberen meer contact met je paard te houden en niet teveel achter te blijven in de sprong Lachen.

De andere ruiter kan misschien weer beter juist wachten tot het paard springt zodat ze hem niet hindert door te ver naar voor te zitten.

Een beetje van elkaar overnemen dus eigenlijk Haha!.

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 22:30

ik vind dit ook geen fijn beeld,
je paard heeft er duidelijk moeite mee,
je zit teveel in de weg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 22:30

onley schreef:
ik zou me diep schamen
je pony vind er duidelijk geen bal
aan en tilt daarom zijn voeten niet op
en dan niet te spreken over je houding je werkt alleen maar tegen in plaats van mee te zitten
ik zou er verder niet meer mee springen hoor

idd ! helemaal mee eens!

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 22:31

waarom gaan jullie gelijk zo hoog?? Bloos
hij tilt zijn benen niet echt netjes op.. (mijn mening)
niet negatief bedoeld hoor Knipoog
alleen vind het niet echt heel erg slim..

Lord_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-08 22:31

het is niet echt 'zo hoog',, zeker in het begin niet (we zijn begonnen met de boomstamhindernis op 1 blokje) ,, maar we zijn wat omhoog gegaan omdat hij het bij de lage de moeite niet vond z'n voeten op te heffen en er dus niet over sprong maar over draafde Tong uitsteken
De boomstamhindernis op 3 blokjes hebben we slechts 2x gesprongen omdat dat duidelijk nog te moeilijk voor hem was.
(Hij heeft wel al vaker aan de longe gesprongen overigens)

Peeskappen heeft hij niet,, maar als we regelmatiger met hem gaan springen gaat er wel over aanschaf gedacht worden.

Hij heeft er wel lol in hoor, maar vindt het idd niet echt makkelijk.
Laatst bijgewerkt door Lord_Ik op 16-03-08 22:32, in het totaal 1 keer bewerkt

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 22:31

Wat leuk om voor de afwisseling weer eens wat anders te doen.
Helaas is jouw (jullie) houding inderdaad niet erg goed te noemen.
Ik zou de beugels minstens 2 gaten korter doen, dan is het al makkelijker om je benen op de plek te houden.
Probeer niet te gaan staan boven de sprong, maar kom rustig met je lijf en handen een stukje uit het zadel en naar voren.
Wellicht is het een idee om je houding te oefenen op een (laag) kruisje met een drafbalk ervoor, dan klopt de afstand altijd, is voor de pony ook makkelijker, want nu zaten jullie er een aantal keren niet helemaal goed bij.
De pony heeft best een hele mooie techniek (foto 9, ondanks de balk), maar op dit moment zijn jullie nog een beetje de storende factor Knipoog
succes met oefenen

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 22:32

Ik zou ten eerste even bescherming om doen, gezien de hindernissen natuurlijk zijn (geen problemen mee verder) maar dan kunnen er dus wel uitsteeksels aan zitten, en gezien je op genoeg foto's ziet dat hij ze eraf stoot is dat misschien wel zo eerlijk voor je paardje Knipoog

ten 2e zou ik eerst aan mijn eigen houding werken voordat je de hoogte in gaat Knipoog

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 22:34

Neem iig een paar lessen om een beetje op gang te komen en te voorkomen dat door deze foutjes het springen de pony niet tegen gaat staan.
Jullie schroeven de hindernissen ook te snel op terwijl de lagere hindernissen nog niet lekker gaan.
Zoek een stukje begeleiding en ga dan pas verder.
Succes!!!

ps: de reden dat hij het niet makkelijk vind, ligt voor een groot deel aan jullie houding. Geeft niks, kun je gewoon leren. Maar ik zou niet zelf blijven doormodderen.

Lord_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-08 22:37

Van de lagere gesprongen hindernissen zijn er weinig foto's maar er is vooraf vaker laag gesprongen trouwens, even bij te vermelden.
Ik weet dat het voor een groot deel aan mij ligt,, daarom ook dat ik foto's laat nemen gezien ik geen les heb,, kan ik mijn eigen fouten zien.

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 22:38

maar daar leer je niet ALTIJD van.. je moet op het moment zelf je dingen verbeteren.. niet achteraf..
je hindert je pony, en dat is vervelend..

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 22:39

Lord_Ik schreef:
Van de lagere gesprongen hindernissen zijn er weinig foto's maar er is vooraf vaker laag gesprongen trouwens, even bij te vermelden.
Ik weet dat het voor een groot deel aan mij ligt,, daarom ook dat ik foto's laat nemen gezien ik geen les heb,, kan ik mijn eigen fouten zien.

Dat is een goede eerste stap denk ik....
Kan niemand je eens een paar lessen geven zodat je weer lekker verder kunt oefenen?
Dan kun je op het moment zelf goede adviezen krijgen, en belast je je pony zo weinig mogelijk.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 22:41

Lord_Ik schreef:

Geeft verder ook niet Knipoog we bedoelen het niet rot Knipoog

maar probeer eerst je eigen houding geheel onder controle te krijgen (zover dat je je pony niet hinderd Knipoog )
Het diertje heeft er zichtbaar problemen mee Knipoog en heeft ook al een tijd niet meer gesprongen , vandaag ons advies om eerst rustig op te bouwen en ervoor te zorgen dat jijzelf goed zit Lachen zo houd je het plezier voor jou EN je pony erin Haha!!

Miss_Maya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 22:41

Ik zou toch maar instructie nemen want hier komen problemen van.
Jullie houding is echt niet goed , je moet eens zien waar je met je voeten komt .. Dit is echt niet bevorderlijk voor het paardje.
En zolang je de techniek laag niet doorhebt moet je niet hoger proberen want dat maakt toch niks uit.

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 22:44

smurffie schreef:
Lord_Ik schreef:

Geeft verder ook niet Knipoog we bedoelen het niet rot Knipoog

maar probeer eerst je eigen houding geheel onder controle te krijgen (zover dat je je pony niet hinderd Knipoog )
Het diertje heeft er zichtbaar problemen mee Knipoog en heeft ook al een tijd niet meer gesprongen , vandaag ons advies om eerst rustig op te bouwen en ervoor te zorgen dat jijzelf goed zit Lachen zo houd je het plezier voor jou EN je pony erin Haha!!

idd Knipoog bedoel het ook niet rot hoor Knipoog

ansj17

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 22:44

Apple schreef:
Het ziet er uit alsof zowel ruiters als paard nog erg bezig zijn de balans te zoeken.

Probeer het eens met je beugels een stuk korter. Verder je knieen goed aansluiten en zo proberen meer contact met je paard te houden en niet teveel achter te blijven in de sprong Lachen.

De andere ruiter kan misschien weer beter juist wachten tot het paard springt zodat ze hem niet hindert door te ver naar voor te zitten.

Een beetje van elkaar overnemen dus eigenlijk Haha!.

Hier sluit ik me helemaal bij aan.
Op deze manier ben je niet mooi in balans en het zou waarschijnlijk al een stuk schelen als je je beugels wat korter doet.
Die andere ruiter zit te ver naar voren waardoor het voor het paard zwaarder is om te springen.
Ojaa... waarom draagt die andere ruiter geen cap?

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 00:17

Eerst en vooral denk ik dat jullie een goede houdingles kunnen gebruiken.

Ik vind het wel een goede actie dat je foto's hebt laten nemen om te zien hoe je het doet, daar leer je veel van maar ik denk dat een goede instructeur bij jullie zeker op zijn plaats is.

Ik krijg er wel de kriebels van om te zien dat jullie zo hoog springen terwijl jullie houding op niets trekt. Ik ken zelf niet veel van springen maar zelfs ik zie dat jullie het paard te veel in de weg zitten.

Begin met balkjes en bouw zo rustig aan op met behulp van een instructeur.

Heel veel succes en weet dat een slechte houding hebben zeker geen schande is want aan een slechte houding kan je werken (gelukkig). Spring alleen in het begin niet te hoog, je hebt alle tijd om te oefenen en je hoeft je niet te haasten.

yorin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 10:55

Sorry hard gezegt maar het ziet er niet uit.. neem les of ga lekker dresuur rijden meid het is duidelijk dat dit beestje het springen niet leuk vind... succes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 10:58

Ga eerst eens lekker dressuren en aan je houding werken voor je gaat springen, en neem les. Ik heb voor deze foto's eerlijk gezegt geen goed woord over. Vind het er zelfs gevaarlijk uit zien aangezien je je voeten niet eens normaal in de beugels kunt houden.... Je pony kan ook zeker niet lekker springen met jullie erop.

mandy13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 16:18

Hallo,

je pony vind het volgens mij erg moeilijk te schatten hoe hoog en ver weg de sprong is. Mischien is het een tip om een balk op de grond te leggen (zonder hindernis) en daar over heen te galloperen, als dat goed gaat na een paar keer rijden, 2 balken en dan proberen zo verzamelt mogelijk naar de tweede balk te rijden. Als je pony en jij dat goed onder de knie hebben dan kunnen jullie weer oefenen met springen Haha! Je pony beheerst duidelijk de techniek niet dus als je het heel langzaam doet en hem de kans geeft te ontwikkelen zal het zeker beter gaan Haha! Heel veel suc6 ermee!

Groetjes Mandy

Lord_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-08 21:09

Je bedoeld dat deze vaker gesprongen zou mogen worden? Clown
http://img379.imageshack.us/img379/6635/p1000686yt8.jpg

die is tevoren een paar keer gesprongen maar K. slaagde er niet in om 'm geconcentreerd en gecontroleerd over de balkjes te krijgen waardoor het daar een puinhoop werd en gezien K. lichtelijk geïrriteerd begon te geraken heb ik eerst de hindernis daar maar weggedaan en later de balkjes maar helemaal.
Ik weet dat hij moeite heeft met goed uitkomen,, maar ik heb eigenlijk geen idee hoever 1 drafbalk voor de sprong hoort te liggen,, dus voor een iets hogere leg ik er liever geen.

Ik bekijk de foto's ook tussendoor hoor en ik ben op zoek naar voor mij betaalbare maar toch goede les.

Nu ik de foto's vergroot bekijk zie ik ook dat mijn eigenlijke houding af en toe wel goed is maar m'n knieën halverwege m'n zadel terecht komen doordat m'n beugels te lang zijn en zo dus ook halverwege z'n buik. Voor mijn gevoel zit ik kort omdat ik tegenwoordig op hem bijna altijd zonder zadel rij en krijg ik het gevoel dat ik bij kortere beugels het zadel uit gewipt ga worden maar ik zie ook wel dat ze eigenlijk te lang zitten dus de volgende keer springen gaan ze korter.
(op foto 11 bv. had ik erop gelet m'n benen niet naar achter te steken maar daar zitten ze toch,, leg ik ze echter nog meer naar voor dan kan ik met geen mogelijkheid in ook maar iets dat lijkt op balans uit m'n zadel komen. Volgens mij gaat dit beter zijn met kortere beugels.)

K. draagt geen cap omdat ze hem vergeten was,, ze vindt het niet nodig om voor de 'dressuur' de wij rijden een cap te dragen en gaat het springen ook niet laten omdat ze hem niet bij heeft Verdrietig niet dat ik het daar zo mee eens ben maar kom.

Bedankt voor de reacties iedereen!!
Laatst bijgewerkt door Lord_Ik op 17-03-08 21:23, in het totaal 1 keer bewerkt

love_nadesh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 21:19

Ik heb eerder een topic van jou gezien dat je een paard ging slaan om iets dat je alemaal boze reacties kreeg, & nu krijg je weer van die rare reacties vind je het gek?
Ik niet hoor is dit trouwens het zelfde paard als van het andere topic & wat dacht je van een cap met springen ik ben eerlijk heb zelf ook nooit een cap op maar als het om springen gaat heb ik altijd een cap op Duivel .
Je paard heeft er helemaal geen lol in & vind je het niet gevaarlijk met zon zware boomstam Ach gut ?
Gebruk de volgende x een gewone balk & gebruik pees beschermers je kunt ze voor nix krijgen op internet tweedehands ofniet je paard zal zich dan wel minder pijn doen als die de stam raakt Vork .
Probeer eerst rustig op te bouwen met het springen meteen superhoog is ook niet altijd even goed.
En probeer wat relaxter mee te komen vind het springen er gespannen uit zien.
Vind het er ook schaamtelijk uitzien vandaar mijn verhaal.