Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
maar je moet eerst natuurlijk oefenen in stap en kijken met sturen en kleine overgangen om steviger te gaan zitten
ik ben het nu ook aan het doen
(van dikke pony ,, 1. 49 meter naar paard van 1.75 )) 

Het liefst hobbelde ik nog gewoon op shetlanders rond
Ik rij over het algemeen onze ponies, maar als ik dan eens op onze WPN'er stap dan heb ik echt het gevoel dat ik op een kameel zit
terwijl hij superlekkere gangen heeft. 'k Heb alleen altijd even een omschakelmomentje nodig.

Wat hier al gezegd is is ook wat ik je zou aanraden: kilometers maken en wachten tot het went... als ik jou was zou ik voorlopig wel in de bak blijven en misschien een zitles aan de longe boeken. O, en niet vergeten dat je een stuk hoger zit als je afstijgt he

) en een andere keer heb ik het idee dat ze al zo bewegen dat ik ze veel te veel laat sloffen. ("Kom maar, dat kan best actiever!" En ik dacht: nog actiever? Het zwaait nu al alle kanten op!)
(Maar ik heb al wel gemerkt dat ik het niet om en om moet doen - want dan raakt mijn lichaam in de knoop.)
Ben van een trakehner merrie van 1.80m overgestapt op een haflinger van 1.45m. Ik ben eerst van mijn trakehner op m'n bwp merrie overgestapt en daarna op mijn engels volbloed. Die zijn telkens wat kleiner en uiteindelijk ben ik op m'n haflinger opgestapt. Het is wennen en het duurt wel even, maar eens je het op een groot paard gewend bent wil je niets anders
Tenzij je net als mij toch iets meer voelt voor pony's
.