Zazoe maakt knap! wedstrijddebuut

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jaggie

Zazoe maakt knap! wedstrijddebuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-08 14:29

Zazoe is een 4 jarige merrie v. Rousseau, ik heb haar nu zo'n 1,5 maand (en ze is ong. 2,5 maand zadelmak). Ze is ontzettend braaf met rijden en pakt het werk allemaal lekker en makkelijk op. In principe staat ze 'gewoon' te koop, omdat ik haar gekocht heb om klaar te maken en door te verkopen, maar na vandaag ga ik dat al bijna jammer vinden. Ik kreeg de mogelijkheid om haar op een oefenwedstrijd te starten, in de klasse B. Zonder verwachtingen gingen we er naar toe, kijken hoe ze op zo'n nieuwe omgeving reageert. Met losrijden liep ze al direct prima, totaal niet gespannen en eigenlijk was ik toen al tevreden. In de ring was het eerste rondje even spannend, want witte hekjes zijn natuurlijk vreemd, maar daarna liep ze zonder moeite de ring door OK dan! . De proef zelf verliep zeer ontspannen, lekker voorwaarts en kon het fijn afwerken. Door onervarenheid slopen er wel nog wat foutjes in de proef (1 x aangalopperen waar het niet moest, en verkeerde galop aangesprongen), maar ik was uitermate tevreden over ons debuut!

En wij niet alleen...want met 196 punten (ondanks 2 x een 4 voor die onnodige fouten) wisten we al direct de eerste prijs te winnen. (van de 25) De jury kwam nog even naar me toe en zei nog dat het er allemaal zo ontspannen en makkelijk uit zag, dat ze een zeer aansprekend paard was en dat we een veelbelovende combinatie waren.Nou dat is helemaal mooi Pling

Zolang ze niet verkocht is, start ik haar vanaf april, officieel in de klasse L1.

in het wit, met losrijden
Afbeelding

even kijken naar de hekjes
Afbeelding

drafje
Afbeelding

volte
Afbeelding

naar het halsstrekken toe, dit pakt ze nu steeds beter aan, ze mag nog iets lager, maar ze houdt haar hoofd wel mooi stil!
Afbeelding

middenstap (mag iets meer dalen met de hals)
Afbeelding

net aangedraafd
Afbeelding

galop rechts
Afbeelding

op de volte, voor het aangalopperen
Afbeelding

galop links
Afbeelding

in stap de A-C lijn op
Afbeelding

en afgroeten, haha dat koppie
Afbeelding

Zo, en wat vinden jullie van haar?

marrianne

Re: Zazoe maakt knap! wedstrijddebuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 16:08

ziet er netjes uit, zeker voor zo'n korte periode onder het zadel!
ik vind haar nog wel wat iellig maar dat gaat vast helemaal goed komen
gefeliciteerd met je punten

Pasha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 16:57

Jeetje steph wat ziet het er goed uit!!
Heel verschil met de vorige fotos
En wat een punten meteen Super!!
Jullie zijn idd een leuke combinatie Haha! Geniet er nog maar van Knipoog

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 17:25

Zo, die is vooruit gegaan zeg, Steph! Lachen Ziet er goed uit!
Leuk dat commentaar ook van de jury! Ga zo door! Lachen

Western_4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 17:30

Leuk paardje!
Maar toch wat OPBOUWEND commentaar Knipoog
Je moet meer naar voren kijken, ja hnden meer rechtop, en je tenen naar binnen...
Sorry dat het zo veel is maar ik hoop dat je er iets aan hebt!

Veel plezier nog!

monique4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 21:47

Aaaaaah Zazoe Lovers Steph nogmaals van harte gefeliciteerd met je 1e plaats Go jij! Go jij! wat is ze toch superbraaf, vind het knap van jullie allebei, eerste keer en het dan zo goed doen.
Idd jammer om te verkopen, heb ik al vaker gezegd Tong uitsteken startkaart aanvragen en gaan met de banaan.
Mooi compliment van de jury.
Aandachtpunten: kijk eens vriendelijker Haha! (grapje) nee, ik vind het er goed uitzien, al mooi ontspannen.

Deleted

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 21:52

Ik vind het er erg netjes uitzien meis. En vooral omdat ze pas 2,5 maanden zadelmak is (ong) echt netjes! Ik zou zeggen ga zo door, en denk nog goed na over de verkoop, want ik vind jullie een prachtige combi (L)

LotusT

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 22:12

Ziet er goed uit! Je zit er erg netjes op! Pling

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 22:21

Wat een leuk paardje, je zit er ook leuk op, qua plaatje Lachen
Is dit een merrie-Zazoe? Wij hebben een ruintje dat Zazoe heet op de manege *LOL*

Selena87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 22:54

Stephanie gefeliciteerd!
Ziet er heel netjes uit!! Ondanks ze nog zo groen is

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-08 09:20

@Marrianne, ja klopt ze is ook nog wat ielig, maar ze wordt stevig (bij)gevoerd met maisvlokken, en gewoon basisbrok en veel hooi en natuurlijk dadelijk ook genoeg gras. En met de training erbij komen er natuurlijk ook vanzelf spieren bij, waardoor ze ook weer voller wordt. (ze is al stukken vooruit gegaan tov 1,5 maand geleden). Maar volgens mij houdt ze ons een beetje voor de gek en wilt ze nog eerst een paar cm groeien, voordat ze uiteen gaat.
@Western_4, ik sta altijd open voor feedback, mijn handen is een bekend probleem en daar werk ik al heel hard aan, ik had bijv. de teugels ook elke x te lang en dat is nu niet meer. Dat ik omlaag kijkt klopt, maar dat effect wordt wel ook nog versterkt doordat mijn cap wat laag zit, echt vet irritant.
@Monique, jaa ben ook superrr blij met d'r, maar dat weet je Haha!
@Ciaraaa, dankjewel, maar ach naast haar heb ik nog een erg leuk paardje (gelukkig).
@Hitime, ja dit is een merrie-Zazoe Lachen

Suzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 13:10

Ziet er goed uit Stephanie, weer wat concurrentie erbij in het L1 van de zomer :p
Gefeliciteerd met je eerste prijs !

Eva_Arno

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 15:35

Ziet er goed uit, gefeliciteerd!
Was bijna je concurent geweest met mijn 4 jarige merrie, Clown maar wij boekte te laat, en het zat al vol.
Was Arien niet toevallig je jury? (ben de achternaam even kwijt )
wat langere vrouw, bruin haar..
Zij heeft iig mijn pony Arno en Leonne altijd les gegeven (geloof dat je die combinatie nog wel van vroeger kent? )
Laatst bijgewerkt door Eva_Arno op 17-03-08 15:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Rieta_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 15:37

Heyy daar is ze Tong uitsteken hahaha Super jah dat het goed ging! Jullie horen van me..

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 18:03

Zo te zien stuur je haar netjes rond! Vind haar inderdaad ook nog wel heel arm bespierd. Zou haar nog een beetje de kans geven om bij te komen, voordat je weer start, maar goed dat is je eigen keus.

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 18:05

Knap hoor, gefelicteerd met je prijs!
Het is echt een mooi paard Ja

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 19:49

Stephanie, ik vind 't er heel goed uitzien! Lachen Super dat je meteen een eerste prijs hebt binnengehaald met haar. Leuk dat je ook officieel gaat starten, 't ziet er echt netjes uit voor dat je haar nog maar zo kort hebt & ze nog maar zo kort onder 't zadel is.

Succes met de verkoop & anders met de wedstrijden rijden Knipoog

sunnymay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 20:21

Hi Steph! Wat gaaf zeg, meteen zulke hoge punten rijden, echt iets voor jou! Haha!
Weet niet of het aan je zadel ligt, of dat je soms je knieen wat optrekt, maar schouders/heup /hak liggen soms niet echt op één lijn. Net als of je soms onderuit zit ipv alles netjes op één lijn. Kan me niet voorstellen dat dat jou rijhouding is!
Ziet er netjes uit voor deze korte periode dat je haar rijdt zeg! En dat hals strekken, daar mag je trots op zijn hoor! Niet te kieskeurig Haha! pas 2,5 maand onder het zadel!!
De mijne begint dat nu pas op te pakken en is een maandje verder dan de jouwe!
Ondanks dat iele, heeft ze wel erg mooie fijne beentjes!

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-08 20:59

@Suzy, ga jij dan nog niet over naar het L2?
@Eva, he leuk dat je ook een 4-jarige hebt, wat voor ene? (of heb k die al gezien?). Uhm ik had als jury mevr. Esselaar, bedoelde je die? Ja ik ken de combinatie van Leonne/Arno nog wel, hoewel ik er niet meer tegen gereden heb.
@sjaantje, jawel we doen het ook rustig aan Lachen mijn startkaart moet nog aangevraagd worden, en meestal is de KNHS niet zo snel, dit was meer om te oefenen en om eens te kijken hoe ze reageert enzo, een overwinning had ik niet direct verwacht.
@Saskia, hmm ik weet niet waardoor mijn houding zo lijkt, het kan wel zijn dat het door mijn laarzen komt is weer ff wennen als ik ze een tijdje niet aan heb gehad. Ik heb ook echt veel geoefend met halsstrekken en het is pas de laatste week dat het beter gaat (meestal komt ze direct omhoog en ze gaat naar mijn zin nog niet laag genoeg).

sunnymay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 18:36

jaggie schreef:
@Saskia, hmm ik weet niet waardoor mijn houding zo lijkt, het kan wel zijn dat het door mijn laarzen komt is weer ff wennen als ik ze een tijdje niet aan heb gehad. Ik heb ook echt veel geoefend met halsstrekken en het is pas de laatste week dat het beter gaat (meestal komt ze direct omhoog en ze gaat naar mijn zin nog niet laag genoeg).

Vandaag op het einde weer met de mijne geoefend het halsstrekken, maar ze wil lang nog niet zo verzakken als die van jou hoor! Het plaatje oogt best aardig laag/rond. Hoe laag wil je? Officieel is halsstrekken toch terhoogte van paard z'n knieen? Of wil je haar laten zandschuiven? Haha!

Waventy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 00:21

Dacht, verrek die bak kennen we. EN ja hoor, trayout van het Hingen Knipoog.
Ben er ook geweest in de L1 en 4de geworden..

Gefeliciteerd met je punten, van onze manege waren de no 2 en 3 Knipoog

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-08 18:22

haha Saskia, nee ze hoeft niet te zandschuiven en ze moet idd tot kniehoogte, op deze foto oogt het genoeg, maar ik heb ook nog andere foto's van het halsstrekken en daar zie je goed dat ze nog niet laag genoeg komt/blijft, dit stond er ook als commentaar op mijn coupon.
@Wjerdo, ja de studenten hadden het netjes georganiseerd daar in Echt, nog proficiat met je 4e prijs in het L1, ik neem aan dat je dat ook van de zomer gaat starten?
Uhm ik weet zo eigenlijk niet meer wie num 2 en 3 waren eigenlijk, heb geen totale uitslag gezien Knipoog

Sharon89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 18:28

ik vind het een erg mooi paardje!! Haha!
Als ik jou was zou ik haar zelf houden! Lachen

Krijtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 11:55

Wat een superdebuut inderdaad Steph!
Ziet er prima uit! OK dan!
Gefeliciteerd met je wp en prijs!