Fries Aise @ Work in Eurostar.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kathyY

Fries Aise @ Work in Eurostar.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-08 22:38

Hallo Haha! ,

Vandaag weer even gereden met Aise.
Het ging best wel goed maar niet helemaal naar mijn zin.
Ik rij Aise sinds eind november/2007 dressuurmatig dus er moet nog een hoop aan gebeuren maar we zitten op de goede weg. In de lessen gaat het ook super! Hij doet echt z'n best en we komen er wel. Haha!
Ik moet hem af en toe iets lager instellen, iets meer lengte geven maar mijn vader was hout aan het zagen en dat was natuurlijk allemaal veel intressanter. Clown

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

11. Braaf paard. Pling
Afbeelding

Dat was het weer. Doei, doei

Kirrr

Re: Fries Aise @ Work in Eurostar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 22:40

Leuk paard, maar ik vind dat je je handen wel wat dichter bijmekaar mag houden en soms lijkt het dat je ze vastzet.

Si_monee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 22:41

Kathy Haha!
Het rijden ziet er netjes uit! Ja
Het gaat steeds beter met jullie! Ik vind dat Aise ook steeds meer body krijgt,
Hij wordt steeds knapper! Je set staat natuurlijk geweldig!
Nog wat oefenen en jullie komen er zeker! Knipoog

Chantal22

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 22:42

Mooi foto's, leuke combinatie en het setje staat super!!
Op sommige foto's lijkt het of je je binnenhand wat vast houdt, verder toppie!!

tinka__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 23:09

Rijden ziet er leuk uit.. En het setje is echt super! Lachen
Let wel op je handen. Vooral linksom *in ieder geval zo lijkt het op de fotos* zet je je binnenhand wat vast.

kathyY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-08 23:18

Bedankt voor de reacties.
Tinka__; Linksom is zijn moeilijke kant dus ik pak hem daar nog wel eens te vast. Helemaal niet slim van mij maar ik zal er nog vaker, nog beter opletten. Lachen
Ik ben trouwens ook helemaal blij met mijn nieuwe dekje. Haha!

tinka__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 23:27

Snap ik je dekje is echt super!.. die wil ik ook haha..
Maa rik ken het probleem hoor!.. Ik heb ook de neiging zo te zitten met mijn handen zoals jou zit. Ga dan juist meer 'trekken' aan die kant. terwijl het meestal juist het tegenovergestelde effect geeft. Succes nog met je knapperd!

cruesli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 23:46

Leuk paard en leuk setje Haha!

Inderdaad letten op je handen, die heb je wel erg breed soms en vanaf de foto lijkt het of je ze wat vast zet.

Proudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 23:49

Leuke combi.. Haha!
Zou alleen het bandje van je cap wat strakker doen wil je er iets aan hebben Vork

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 23:52

Je mag voor het mooie je handen iets hoger en meer bij elkaar houden. Vooral je linkerhand lijkt een eigen leven. Probeer tijdens het rijden steeds te denken 'naar voren' zodat je je meer bewust wordt van het loslaten. Uiteindelijk zal je paard daar losser van worden. Verder moet ik zeggen dat je zit en je beenligging erg mooi zijn, vooral zo houden!

Riootje; mijn capbandje zit ook nooit strak. Daar word ik persoonlijk helemaal iebel van!

Proudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 23:54

maaikemuis schreef:
Je mag voor het mooie je handen iets hoger en meer bij elkaar houden. Vooral je linkerhand lijkt een eigen leven. Probeer tijdens het rijden steeds te denken 'naar voren' zodat je je meer bewust wordt van het loslaten. Uiteindelijk zal je paard daar losser van worden. Verder moet ik zeggen dat je zit en je beenligging erg mooi zijn, vooral zo houden!

Riootje; mijn capbandje zit ook nooit strak. Daar word ik persoonlijk helemaal iebel van!

Nee mijne ook niet hoor..maar heb het idee dat ie hier wel heel erg los zit..vandaar.

xladytjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 09:37

Leuk setje;)
misschien handen meer bijelkaar houden?

arian_wolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 10:15

Ziet er netjes uit. Probeer je handen bij elkaar te houden. Nu lijkt het net of je ze vastzet.

RosijnenMix_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 10:25

wat héb Jé Eén Mooi Paardje,
Hoé Oud Is Hij/zij? Tong uitsteken

RosijnenMix_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 10:26

Kirr__ schreef:
Leuk paard, maar ik vind dat je je handen wel wat dichter bijmekaar mag houden en soms lijkt het dat je ze vastzet.

Van waar Haal Je Die coole Letters??,,,
Groetjes RosijnenMix_

WildChild

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 10:46

RosijnenMix_ schreef:
wat héb Jé Eén Mooi Paardje,
Hoé Oud Is Hij/zij? Tong uitsteken

Hey, gezien je berichtenaantal neem ik aan dat je nieuw bent op bokt? In de regels staat dat het de bedoeling is om zo goed mogelijk Nederlands te praten op het forum en geen onnodige hoofdletters en leestekens gebruikt.

@ TS: Wat een mooi paard zeg, wat is zijn afstamming? Het lijkt alsof hij aardig aan de maat is. Het setje staat je paard ook super. Wat al genoemd is, en wat mij ook opviel, zijn je handen. Probeer ze iets hoger en iets dichter bij elkaar te houden. Je paard kruipt ook een aantal keer achter de loodlijn, probeer dit te verhelpen door zijn neusje eruit te rijden. Houd je paard bezig en rijd veel overgangen, dat is goed voor zijn alertheid, buiging en ook vooral voor de achterhand van je paard. Dit is namelijk nog best een bekend verschijnsel, dat Friezen vaak hun achterhand 'vergeten'. Veel overgangen en tempowisselingen rijden kan hierbij helpen. Zijn galop ziet er overigens super uit, zeker voor een Fries! Mag ik trouwens vragen wat voor zadel jij hebt?

JENNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 10:59

Ten eerste, jij bent gezegend met zo'n mooie Fries onder je kont!

Jullie zijn op de goede weg, maar een aantal kleine dingen kunnen verbeterd worden, en dan ziet het er meteen een stuk beter uit!

Probeer je handen iets dichter bij elkaar te houden, maar niet veel hoger. Ik heb het idee dat je je ellebogen vastzet in je zij, en dat daarom je handen zover uit elkaar zijn. Probeer je ellebogen meer te ontspannen, dan zul je zien dat je je linkerhand, zoals je zegt, ook minder vast zet.

Ik heb inderdaad ook het idee dat hij een beetje vastzit op de linkerhand. Als jij jouw handen zover uit elkaar zet dan werkt dit enorm tegen! Je mag je linkerhand er wel bijhouden, maar dan moet je hem ook even loslaten. Dus los-vast-los-vast, in combinatie met jouw beenwerk. Rijd hem wat voorwaartser, en houd hem soms even tegen, overgangen en figuren rijden is heel belangrijk om hem losser te maken. Houd hem bezig, en dan zul je zien dat hij zich ook minder aantrekt van jouw vader die dan hout aan het zagen is.

Nogmaals, ik vind het er goed uitzien, je zit er verder heel goed op en Aise loopt ook heel netjes. Soms iets achter de loodlijn, maar over het algemeen heb je het neusje er wel mooi uit. Ik vind het een heel fijn beeld. Zoals ik al zei: Jullie zijn op de goede weg!

_Gargamel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 11:03

ziet er goed uit zeg! Haha!
ik vind dat setje echt heeeeel mooi staan echt super! Pling
ook een heel mooi paardje!

Elise

kathyY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-08 11:17

Bedankt voor de leuke reacties! Haha!

RosijnenMix_ ; Aise is van 2000 dus dit jaar 8.

WildChild; Hij is een afstamming van Thomas X Hearke. Aise is overgens maar 1.65m maar hij oogt gewoon heel erg groot. Lachen Mijn zadel is een KN, zit erg lekker. Knipoog

JENNx; Heel erg bedankt voor je reactie. In de les krijg ik precies dezelfde opdrachten en om er vervolgens thuis weer mee te oefenen. Ik moet zeggen dat hij al wel heel erg vooruit is gegaan en hij het allemaal heel erg goed oppakt. Hij krult zich ook wel makkelijk op dus ik rij hem er zo veel mogelijk uit maar soms weet ik niet wanneer dat hij nu precies goed loopt zeg maar. Lachen

Ik moet ook nog veel oefenen hoor. Ik zelf heb 4 jaar op mijn haflingerpony gereden dus dat is ook nog al een verschil & Aise doet het nu pas 4 maanden dressuurmatig onder het zadel maar ik zal nog extra op mijn handen letten. Ik weet wel dat ik mijn linkerhand, rechts valt het wel mee, meer moet ontspannen maarja af en toe wil ik het nog wel eens vergeten. Bloos

Simba_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 11:20

Leuke fries !
Over je handen maak ik me eerlijk gezegd niet zo druk. Je kunt namelijk op de foto's zien dat hij af en toe iets sterk wordt. Door je handen dan wat verder uit elkaar te zetten vergroot je de inwerking op het bit iets. Als hij dan echt nageeft en los is kun je je handen netjes naast elkaar zetten Lachen

Stein

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 11:27

Wat een leuke fries,zeg! (en een leuk setje Knipoog )
Ben het eens over wat er gezegd word over je handen, behalve hetgene wat Simba_ zegt. Ik zou proberen de binnenkant juist losser (wel contact maar geen druk) te laten en hem op de buitenkant te rijden, wel zonder dat hij stelling naar buiten neemt. Dit in het idee dat wanneer hij niets heeft om aan de binnenkant vast te pakken, hij ook niets vast zal pakken.

Stein

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 11:28

Owja, nog iets. Ik vind de voorpluk over de frontriem mooier! Clown

annemijn1010

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 11:30

Heey Kathy:D

Je setje is echt super super mooi!!!
De foto's zijn echt heel mooi!!! Je rijd echt heel leuk en goed en mooi op die lieve Aise!!!!!!(L)

xXx Annemijn(K)

asje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 11:45

wat een super gaaaf setje, staat echt goed!!! lekker fries'je' hoor

Peet_Paneel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 11:48

je zit verder netjes, maar probeer je handen boven de manenkam te houden en met een vuistbreedte ertussen.