Doorzitten

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

annelieke7

Doorzitten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-08 19:38

De titel zegt het al...
In draf lukt hem me redelijk maar in galop niet, en dan gaat de ponny ook nog hoeken afsnijden...
Ik probeer extreem mee te bewegen en dat lukt wel maar egt zitten lukt niet.

horsefreak1

Re: Doorzitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 19:43

hoi,
kan je hem niet veel laten voltigen zodat hij op jou moet letten.
(dus meer laten werken figuren rijden,)
heb je ook minder kans dat hij gaat afsnijden.
dan wordt je zit denk ook al stuk beter,
blijf achterover zitten (rechtop) en hakken zo ver naar beneden proberen te houden.
en blijven oefenen dan moet het lukken.

3lsk3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 19:57

Probeer anders een paar keer (aan de longe) zonder beugels of zadel te galopperen, zo kun je je volledig op je zit concentreren. En als je paard de hoek niet door wil, goed met je binnen been drijven!

Lise81

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 20:40

Zelf extreem mee bewegen zorgt er misschien juist voor dat je drijft met je zit, dat is niet heel handig - want dan werk je ook het paard tegen.
Misschien heb je wat aan de tips in deze topics, staat namelijk volgens mij wel veel handige dingen tussen Knipoog
[RT-P] Doorzitten oefenen op een bommetje, tips gevraagt!
[RT-P] Doorzitten, verschrikkelijk
[RT-P] Groot probleem: doorzitten.
[RT-P] doorzitten.
[RT-P] Oefeningen doorzitten
[RT-P] stuiteren
[RT-P] Ontspannen

Hoeken afsnijden komt vaak doordat het paard nooit er door heen gestuurd wordt maar er óf niks gebeurd (paard gaat toch de hoek wel om) of juist ingedrukt wordt. Rij elke hoek als 1/4 volte. Gaat het niet goed, maak dan in de hoek een hele volte en probeer het zo steeds weer. Hoeken zijn erg moeilijk. Het is zo'n kort moment van twee richtingsveranderingen van recht naar volte naar weer recht. Daarom gaan ze vaak niet goed.

Succes alvast met oefenen!

antjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 15:54

juist niet extreem mee bewegen.
gewoon onstspannen zitten, benen laten hangen en mee zijn in de beweging

Aniek93

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 18:14

als je het doorzitten niet lukt in de galop, ry eens zonder zadel, dan weet je hoe de pony's galop is, als het dan nog niet lukt zal ik eens de verlichte zit proberen

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 13:25

Probeer goed mee te gaan in de beweging van je pony. Ik weet dat dat lastig is, daarom laat ik mijn leerlingen wanneer ze moeite hebben met doorzitten vaak hun ogen dicht doen. Ze worden dan niet afgeleid en kunnen daardoor zeer goed voelen hoe de pony onder zich beweegt. Voor het vertrouwen laat ik ze dat altijd eerst in stap doen, dan in draf en als laatste pas in de galop. Doe ditl liever niet alleen maar met iemand in de bak, zodat er geen ongelukken gebeuren en deze persoon op de grond ook eventueel je wat aanwijzingen kan geven wat betreft je houding. Durf je dit niet los, vraag dan aan iemand of ze je aan de longe willen houden. Succes!

Corinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 14:22

Misschien kunnen ze op je manege of ponyclub of waar je ook les een zitles krijgen. Daar leer je ook heel veel van.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 08:39

Kijk even in de andere topics. Bij deze een slotje hier.