Witte andalusier elvis terug aan het werk!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

AiraLove

Witte andalusier elvis terug aan het werk!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-08 19:24

vandaag hadden ik en stef super veel zin om met elvis bezig te zijn,en ben maar zeker we zijn er lang genoeg mee bezig geweest meneer had 2weken op de weide gestaan en zag er namelijk niet wit uit..
toch nog een beetje proberder gekregen en een paar meter verder gingen we naar de binnenpiste,het is voor mij wel heel lang geleden dat ik nog gereden heb , maar het ging goed,mijn stijgebeugels waren wat lang,maar daar had ik geen problemen mee,want was aan het steunen op mijn knieen en soms steek ik mijn tippen dan wel eens naar buiten!,
nou hier de foto's ik kan wel tegen wat commentaar maar hou het vriendelijk =)

(1)Net uit de weide (elvis denkt:We gaan toch niet rijden hé Nors opkijken )
Afbeelding
(2) gepoetst
Afbeelding
(3) instappen ( we hadden al wel ingestapt op weg naar de binnenpiste is zo'n 10min van thuis af )
Afbeelding
(4) Wijken
Afbeelding
(5) Draven ( is uit een filmpje gehaald )
Afbeelding
Afbeelding
(6) Samen op de foto!
Afbeelding
(7) stefanie er op,
Afbeelding
(8) Ik en elvis,in galop
Afbeelding
(9)Goed gewerkt,en bezweet en ook moe!
Afbeelding
(10)Doeii!
Afbeelding

Sorry voor de slechte kwaliteit,maar ik denk dat ik niet genoeg licht had met mijn camera soms trekt hij goed en soms niet, hopelijk vonden jullie het de moeiten,ik ga proberen om de volgende x betere foto's te maken! Doei, doei

yorin

Re: Witte andalusier elvis terug aan het werk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 19:30

eerlijk gezegt vind ik het er niet heel erg vriendelijk uit zien.. en welk bit gebruik je? ik kan het net niet goed zien of is het een stang haha.. maar goed.. ik zou meer toe werken naar de ontspanning en toch proberen om op een normaal trensje te gaan rijden.. Ook moet je je paardje niet contentu vast houden.. geef der ook eens de ruimte in de hals.. want als de ontspanning er niet is vind ik dat je ook geen oefeningen zoals wijken kunt doen.. veel succes.. hoop dat de volgende foto's iets duidelijker en vriendelijker zijn

lisjolienbob

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 19:34

Waarom draag je sporen? Je hebt je hak niet netjes uitgedrukt en gebruikt ze constant! Verder ziet je hand er ook niet vriendelijk uit en ben ik het helemaal eens met yorin over de ontspanning:
Voorwaarts, neerwaarts en dan pas ZIJWAARTS...

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 19:34

yorin schreef:
eerlijk gezegt vind ik het er niet heel erg vriendelijk uit zien.. en welk bit gebruik je? ik kan het net niet goed zien of is het een stang haha.. maar goed.. ik zou meer toe werken naar de ontspanning en toch proberen om op een normaal trensje te gaan rijden.. Ook moet je je paardje niet contentu vast houden.. geef der ook eens de ruimte in de hals.. want als de ontspanning er niet is vind ik dat je ook geen oefeningen zoals wijken kunt doen.. veel succes.. hoop dat de volgende foto's iets duidelijker en vriendelijker zijn

Hier ben ik wel mee eens.

Nog even wat tips over het wijken: Ga niet wijken als je paard met zijn neus tussen de wolken loopt. Dat heeft totaal niet zoveel zin, want je paard drukt zich dan alleen maar weg.

Ik vind het wel een mooi paard *LOL*

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 19:58

Allereerst die pelham uit de mond en een dubbelgebroken trensje erin. Beugels gaatje korter, zodat je je hielen niet hoeft op te trekken.
Jammer dat er helemaal geen ontspanning te zien is. Je paard drukt zijn rug helemaal weg.
Hopelijk kan je daar met begeleiding aan gaan werken...
veel succes daarmee.

Maks_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 20:06

Ik ben het met de rest eens, eigenlijk is bijna alles al gezegt het wijken heeft inderdaad niet veel zin zo. Les je met hem? Dat is misschien wel een goed idee, ik vind het zoiezo altijd heel goed om te lessen, iemand kijkt naar je ziet dingen die jij niet ziet en je kunt altijd wat bij leren!
Succes met je paardje het is een leuk beestje en ik denk dat als je er even voor gaat je zo bij de ontspanning bent!

tiffiepiffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 20:08

Jemig wat een spanning! Krijg je wel les? Sporen eraf, vriendelijker bit erin en alleen maar basis werk!!!!

LucianoS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 20:11

ben het met de rest eens..pelham eruit....sperriem heb je naar mijn idee niet goed kan je net zo goed aflaten...sporen af en eerst basis werk doen.

AiraLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-08 20:12

Kijk he,ik ben het hier zo beu aan het worden,elvis is m'n verzorgpaard ja , en ter herhaling ik heb lang niet meer gereden en hij was idd niet ontspannen omdat hij bang had van een reclame bordje,maar daarna liep het prima de foto's zien er misschien wel wat spannend uit,maar dat zijn ze niet,trouwens voor hem is het ook twee weken geleden hij had er veel zin in , maar telksens x als ik een topic plaats moet ik alles naar me toegesmeten horen,dat bit daar is hij zo mee opgeleid,sporen met het zelfde,en die heb ik eigelijk niet veel gebruikt , want hij luisterd op stem,dat jullie comentaar geven oké,maar doe dat dan om me wat te leren en me niet afteblaffen,ik begin er stilaan aan te denken om gewoon niets meer op bokt te zetten,als jullie altijd zo moeten doen,en ohja, als ik straks het filmpje op youtube heb gezet zet ik het hier bij, ik heb meer los gereden als iets anders,niet iedereen kan het zelfde als jullie hé,& ik ben ziek geweest der voren dus alles moet terug aankomen

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 20:17

Maar als mensen het elke keer zeggen zou het je dan niet aan het denken zetten, ik zou ook gewoon bit want in jou fase heb je geen verfijning nodig.
Zoek ontspanning maar richt ook op, en begin dan te werken. Sporen uit reageert hij niet op benen tikje

Ik vind als commentaar terugkomt je er over na moet denken en niet wegschuiven. Want jij wilt toch het beste voor je paardje hoop ik? En daar hoort veranderingen bij

Carantona

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 20:17

op het eerste oog ?
ik vindt het er vreselijk uitzien maar ook denk ik dat je nog niet veel hebt gereden zo te zien
ga op een goede manier bij de basis beginnen dus dat bit eruit, fatsoenlijk op les en met rust beginnen
ik heb zelf 2 andalusiers en weet dat ze SUPERGEVOELIG zijn dus kwel je paardje niet met dat bit waar hij is mee opgeleid want dat ben jij volgens mij niet

leer met hem samenwerken want dit ras is super nobel voor de mens dat moet je dus koesteren
heel veel wijsheid toegewenst door mij en neem de adviezen op als goedbedoelde raad !

AiraLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-08 20:20

He luister jij wel?
Ik zeg net dat hij zo opgefoed is , ik wil jullie wel allemaal is zien rijden alsof dat dat het beste van ze allemaal is hé,maar ja , kan iemand dit topic sluiten,ik zet geen stap meer op bokt;-)

Carantona

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 20:21

OPgefoed !!!!
waar heb je het over ?
ik zie als eerste hoe het diertje kijkt en hoe nat bezweet hij is

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 20:26

Beetje jammer dat je alle goedbedoelde commentaar naast je neerlegt...

Ik weet dat hier in België heel vaak gereden wordt op die manier. Ja "op die manier", gewoon met hoofd in de lucht en een veel te sterk bit erin.
Ook al is het je verzorgpaard "maar". Dan kun je nog vragen een ander bit te mogen gebruiken. Mag het niet, haal dan dat tussenstukje tussen bovenste en onderste ring eraf en maak je teugels vast aan het bovenste, zodat je geen hefboomwerking meer hebt.
Een paard kan gerust opgeleid zijn met die sporen. Maar daarom hoef je ze nog niet te dragen Knipoog
Op de meeste foto's trek je je hielen op, waardoor je er steeds in prikt.

Wat ik ook nog vreemd vind, is dat je 10min over straat gaat wandelen naar de piste zonder je cap op.
Mijn paard is ook heel braaf in het verkeer. Maar ALS er wat gebeurt, dan ben je niet verzekerd zonder cap op.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 20:30

je bent wel verzekerd zonder cap

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 20:30

(al mogen ze dat wel veranderen van mij)

Mucchio

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 20:31

Het ziet er gespannen uit. Probeer hem wat meer ruimte te geven. Rijd je ook veel overgangen ? En wat voor bit heb je erin ? Wat ik onzin is dat hij zo is opgevoed volgens jou , want als je paard zo is opgevoed ben je aardig slecht bezig Knipoog

Carantona

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 20:32

(1)Net uit de weide (elvis denkt:We gaan toch niet rijden hé )

Zou jij dat ook niet denken na al die goede adviezen van mensen die er verstand van hebben ?

neem het op als advies en niet als kritiek
misschien ben je nog te jong ofzo om het te snappen maar je zegt zelf dat je goed tegen kritiek kunt,
doe er dan iets goeds mee en verknal het paardje niet met martelwerktuigen

Besje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 20:33

IMO: als ge geen commentaar wilt, moet ge niets plaatsen... de mensen hier zien enkel maar momentopnames en die zien er inderdaad niet echt ontspannen uit... voor de rest ben ik het grotendeels eens met de rest.
en ik versta ook dat je paard ermee opgeleerd is, maar dat wil niet zeggen dat je er geen ander bit kan insteken en dat je je sporen moet aandoen. Dat is keuze van de ruiter.
en als ik het goed heb begrepen is het jouw verzorgpaard, ik zou het gewoon eens voorstellen aan de eigenaar om een ander bit te proberen.
en als laatste: als je er allebei even tussenuit geweest bent, doe het dan rustig aan en doe een paar basisoefeningen, bouw rustig terug op... je hebt alle tijd van de wereld eens jij en je paard terug aan het werk gewend zijn.
ik bedoel hier niets slecht mee, dus schiet mij niet af....

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 20:33

Wees er maar zeker van dat je verzekering er veel aan zal doen om het op jou af te schuiven. Dan is er heel snel "nalatigheid" van jouw kant. Want dan heb jij niet alle veiligheidsmaatregelen getroffen.

Maar ach, als je zonder cap op de baan valt, zal je al geen last meer hebben van de verzekeringsmaatschappij. Dat is dan alleen nog jouw ouders die geld krijgen....

fliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 20:35

AiraLove schreef:
Kijk he,ik ben het hier zo beu aan het worden,elvis is m'n verzorgpaard ja , en ter herhaling ik heb lang niet meer gereden en hij was idd niet ontspannen omdat hij bang had van een reclame bordje,maar daarna liep het prima de foto's zien er misschien wel wat spannend uit,maar dat zijn ze niet,trouwens voor hem is het ook twee weken geleden hij had er veel zin in , maar telksens x als ik een topic plaats moet ik alles naar me toegesmeten horen,dat bit daar is hij zo mee opgeleid,sporen met het zelfde,en die heb ik eigelijk niet veel gebruikt , want hij luisterd op stem,dat jullie comentaar geven oké,maar doe dat dan om me wat te leren en me niet afteblaffen,ik begin er stilaan aan te denken om gewoon niets meer op bokt te zetten,als jullie altijd zo moeten doen,en ohja, als ik straks het filmpje op youtube heb gezet zet ik het hier bij, ik heb meer los gereden als iets anders,niet iedereen kan het zelfde als jullie hé,& ik ben ziek geweest der voren dus alles moet terug aankomen

Gestoord je plaatst toch een topic om de ongezouten mening van anderen te horen?

Ik sluit mij volledig bij anderen die reeds gereageerd hebben aan, maar speciaal voor jou zal ik het kort nog even herhalen:
Wat ik zie is een paard dat erg gespannen loopt. M.i. komt dit door jou gespannen houding, het gebruik van een pelhambit en het geprik van de sporen.
Andalusiers zijn zeer gevoelige paarden en die help je met deze rijmethode niet om fijngevoelig op de hulpen te reageren (geen enkel paard vermoed ik overigens...)

O en als je geen stap meer zet op bokt, is jammer. Wat ik nog meer betreur is dat je waarschijnlijk (gedwongen?) zo verder gaat met rijden.

Rijan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 20:35

ik vind dat je uit elke foto ook iets positiefs moet halen !
en niet allen het negatieve want dat doet de jury ook !!!
ik vind het een leuk paardje hij ziet er goed uit !! Knipoog
je haken mag je wat meer uit drukken op en andere foto vind ik je best goed recht op zitten
Laatst bijgewerkt door Rijan_ op 15-03-08 20:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 20:36

AiraLove schreef:
He luister jij wel?
Ik zeg net dat hij zo opgefoed is , ik wil jullie wel allemaal is zien rijden alsof dat dat het beste van ze allemaal is hé,maar ja , kan iemand dit topic sluiten,ik zet geen stap meer op bokt;-)

Het is allemaal goedbedoeld hoor; alleen wordt het een beetje zwaar uitgedrukt maar dat moet je gewoon met een korreltje zout nemen. Lachen Als jij geen advies aan wilt nemen zal je nooit een topruiter kunnen worden, sterker nog: dan zal je nooit ver in het leven kunnen komen. Je kunt het namelijk niet alleen, echt niet..

Ik vind daarentegen wel dat jullie vrij fel reageren: op een normale toon komt het veel vriendelijker aan en het heeft een beter effect: nu wíl de TS er niet naar luisteren maar als je het op een normale manier zou brengen dan zou ze dat waarschijnlijk wel willen.

Het argument dat wij ook niet allemaal perfect rijden is niet van toepassing: niemand rijdt perfect. Als je er zo over denkt, dan moet je hier geen HAW topics openen want dan zou je dus geen reacties mogen krijgen. Ook geen positieve reacties, want ja.. wij hebben er allemaal totaal geen verstand van en kunnen niet rijden dus wij kunnen niet zien of een paard goed loopt. Dromen

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 20:40

Zo fel vind ik mensen niet reageren, ik heb het normaal uitgedrukt en ts neemt er ook geen info uit, ik snap echt niet waarom mensen eigenlijk geen commentaar willen, je kunt er toch alleen uit leren.
Haw is om commentaar te geven, dan plaats je gewoon geen fotos alleen is het wel spijtig ten nadelen van het paardje

Rijan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 20:41

Redrumfox Ben het helemaal met je eens ik had het in me hoofd en u/jij typte het Clown Haha!