Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
itm schreef:Als iemand hem vast houdt blijft hij inderdaad wel staan, maar hij moet natuurlijk ook blijven staan als ik alleen ben(wat toch wel vaak het geval is)
itm schreef:Ik probeer er alles aan te doen om hem niet als een idioot te laten galloperen, maar krijg hem niet terug en als ik hem enigzins iets terug heb wil hij graag bokken.
itm schreef:Krijg hem uiteindelijk ook wel rustig. (Hij heeft me er ook nog niet vanaf gegooid), maar is wel vervelend altijd meer eerst dat "gevecht"aan te moeten gaan, voordat je lekker kunt gaan rijden.
, ik ga in ieder geval de volgende keer met de helper erbij de long proberen. 
itm schreef:Ik heb een open stal en hij staat daarom de hele dag en nacht in de wei. Energie moet hij eigenlijk wel kwijt zijn zou je zeggen, ik ga in ieder geval de volgende keer met de helper erbij de long proberen.
Bij andere dingen blijft hij wel netjes stil staan. Op het moment dat ik de teugels op maat maak dan begint hij moeilijk te doen. Moment dat ik de teugels weer los laat en gewoon normaal vast pak is hij meteen weer rustig en staat weer stil. In de normale omgang met hem loopt hij ook altijd braaf achter me aan en als ik stil staat staat hij ook meteen stil. Het vertrouwen is er wel.

InekeH87 schreef:inderdaad eerst het zadel laten controleren en dan de tandarts erbij. Voor het rijden even longeren wil ook helpen. Is er een mogelijkheid dat je (met helper) een keer buiten de bak opstapt en dan rustig de bak in laat stappen zo creer je een nieuwe situatie waarover hij na moet denken en daar anders op gaat reageren. Dit moet je dus niet alleen proberen.