Tegen de hand komen bij overgang

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Blackpower

Tegen de hand komen bij overgang

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-08 08:30

Hallo,
Ik mag sinds kort op een 3 jarige merrie rijden, ze is wordt dit jaar 4. In mei moet ze bevallen van haar veulen.
Ze heeft deze winter bij de jonge paarden gesprongen en kon dat heel goed, maar nu ze drachtig is mag ze niet meer springen, dus rij ik dressuur met haar. Ze komt naar ontspanning als ik dat vraag en is heel gehoorzaam, maar als ik een overgang rij van draf-stap of van draf-halt dan komt ze tegen de hand, ik heb al verschillende oplossingen geprobeert zoals eerst heel erg verkorten maar dan lukt het nog niet!
Hebben julie een oplossing?

Grtjes!

CM_

Re: Tegen de hand komen bij overgang

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 08:33

Voldoende been erbij geven !!

En begin met oefenen van stap-halt, de stap steeds zo vertragen, tot ze tegen de hand komt, en dan weer doorstappen. Pas de overgang maken als ze rond in dr hals blijft en dan natuurlijk belonen.
\

Blackpower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-08 08:35

Ok, bedankt ik zal het proberen!

_Cares_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 15:59

Je moet inderdaad voldoende been erbij houden dat is altijd belangrijk!
Wat je ook is moet proberen want ik heb namelijk hetzelfde probleem met mijn eigen paard is dat als je een overgang van de draf naar de stap wilt rijden ga je gewoon zwaar zitten in je zadel en maar je eerst een halve ophouding (knijp je zacht in de teugel) en vervolgens een Hele ophouding (houd je de teugels een seconde of 5 dichtgeknepen. als dat niet werkt geef je ze een losser teugeltje en ga je alleen zwaar zitten en probeer je het met je stem bij mij werkt het erg goed en mijn paard gaat met sprongen vooruit!