middengalop verbeteren

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

barlie

middengalop verbeteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-08 11:47

Momenteel rij ik met mijn paardje L2. Tijdens de proeven krijg ik regelmatig een 5 voor de middengalop. Iemand tips om de middengalop te verbeteren?

Alvast bedankt.

Marchador

Re: middengalop verbeteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 11:55

Ik denk dat je wat meer informatie moet geven.
Wat gaat er niet goed aan de middelgalop?
Is het de overgang van arbeidsgalop naar de middelgalop of het terugnemen?
Of iets anders wellicht?

frisiangirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 11:56

Laat je paard eens lekker gallopperen op een lange zandweg....En dan terugnemen,weer laten lopen...Zo werk je aan alles en is nog leuk ook!

barlie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-08 12:01

Marchador schreef:
Ik denk dat je wat meer informatie moet geven.
Wat gaat er niet goed aan de middelgalop?
Is het de overgang van arbeidsgalop naar de middelgalop of het terugnemen?
Of iets anders wellicht?

Hij vertrekt wel. Maar te weinig. Op de protocol staat meestal moet meer. Het terugnemen gaat redelijk.

Rebtor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 12:02

Is het nog steeds zo dat je in de L proeven een volte moet rijden met midden gallop?

zo ja,

Wat de jury vaak wil zien is dat je hem echt goed zichtbaar weg rijd, let er dus op dat je de volte in een rustige, maar voorwaardse gallop inrijd en laat een duidelijke versnelling zien op de volte (bijvoorbeeld als je de tweede helft van de volte in rijd.) Vaak rijden mensen al te snel de volte in waardoor er slechts een klein verschil tussen de arbeidsgallop en de middengallop zit.

Om dat te doen moet je paard uiteraard goed voorwaards aan je been zijn, dat kan je trainen door veel te schakelen ook in de gallop tijdens de training.
Laatst bijgewerkt door Rebtor op 14-03-08 12:04, in het totaal 1 keer bewerkt

barlie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-08 12:03

frisiangirl schreef:
Laat je paard eens lekker gallopperen op een lange zandweg....En dan terugnemen,weer laten lopen...Zo werk je aan alles en is nog leuk ook!

We maken wel lekkere buitenritjes Haha! . En hij kan dan best voluit galopperen. Maar in de bak vertrekt hij niet veel.

barlie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-08 12:06

Rebtor schreef:
Is het nog steeds zo dat je in de L proeven een volte moet rijden met midden gallop?

zo ja,

Wat de jury vaak wil zien is dat je hem echt weg rijd, let er dus op dat je de volte in een rustige, maar voorwaardse gallop inrijd en laat een duidelijke versnelling zien op de volte (bijvoorbeeld als je de tweede helft van de volte in rijd.)

Om dat te doen moet je paard uiteraard goed voorwaards aan je been zijn.

Toevallig in maart is het op de rechte lijn. Als ik mijn been aanlegt gaat hij in draf en in de stap goed voorwaarts. Maar in de galop vertrekt hij te weinig. de arbeidsgalop is gewoon redelijk. En juist duidelijk de versnelling te laten zien lukt niet en dat wil ik graag oefenen. Maar hoe?

R_emkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 12:09

Ik heb ook een probleem met me middengalop en dat is het terug nemen...

Rowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 17:56

Je moet eerst zorgen dat ie goed het achterbeen er onder zet.
Dat doe je door 'm wat terug te rijden en actief te houden tegelijkertijd, zo kan je 'm misschien ook wat heeter krijgen waardoor ie wat sterker vertrekt (terwijl ie het achterbeen eronder blijft zetten).

Rowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 17:58

frisiangirl schreef:

Volgens mij los je dan nog steeds het probleem niet op. Het paard valt waarschijnlijk meteen op de voorhand en leert nooit om goed te vertrekken vanuit de arbeidsgalop.