Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

heeft (bijna) niet geholpen. Soms lukte het dan even om haar vooruit te krijgen maar al snel stond ze toch weer stil. Ik snap heel goed hoe je je dan voelt als eigenaar, uiteindelijk ga je toch aan jezelf zitten twijfelen (dat had ik te minste dan
). Je had het over sporen en een zweep maar ik heb ook uit eigen ervaring gemerkt dat het met straffen toch niet zo veel helpt. Mijn pony ging in plaats van stil staan zelfs achter uit lopen (uit angst?). Hoelang doet jou pony dit trouwens al? En is dit alleen tijdens het rijden in de bak of ook aan de hand? Als dit bijvoorbeeld alleen tijdens het rijden is kan je een paar keer proberen om er heel even op te stappen en daarna er weer af en (met zadel) eventjes laten grazen. Lekker met lang teugeltje stappen en niet altijd "sirieus" rijden. Ook kan je een handje bix in je jas zak houden en als je pony een paar pasjes heeft gelopen wat gebven. Het is in ieder geval de bedoeling dat je het je pony heel erg leuk maakt tijdens het rijden. Loopt je pony weer gewoon? Bouw dan heel rustig op en doe af en toe een sirieuze oefening. Steeds wat vaker ga je siriues rijden. Wel moet je zorgen dat je pony niet weer begint met stil staan, daarom moet je het je pony leuk houden en af en toe bijvoorbeeld een spelletjes met dr doen.
) laten komen. Hij zei dat er vroeger iets tijdens het opzadelen wat gebeurt kon zijn bij de vorige eigenaren (geen mishandeling ofzo maar gewoon onbewust iets gedaan waar ze heel erg van geschrokken is). Hij is er een paar keer op geweest en heeft het bijna helemaal verholpen. Misschien is het een idee als je alles hebt geprobeert en het je zelf niet lukt ook te vragen of hij je kan helpen. Ik moest er 30 euro voor betalen per keer dat hij kwam maar dan was hij er ook echt een tijdje mee bezig. Bij mijn pony heeft het goed geholpen!
!
Er kan inderdaad ook heel goed iets mis zijn in de zin van gezondheid.

midgie schreef:@juudje84 Rij jij paard??
En waar rij je ??

hij maakte er een soort van spelletje van.

Succes!