15 jarige tuigersmerrie Fury @ basis werk

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ninthe

15 jarige tuigersmerrie Fury @ basis werk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-08 18:08

Eerst lezen voordat je verder kijkt & reageert ajb! Ja

Fury, een 15-jarige merrie, is sinds kort mijn nieuwe bijrijdpaard. Ze is nogal flink,
maar dat komt omdat ze eerst maar 1x per week werd gereden, daar word aan gewerkt.

Omdat we elkaar nog maar net kennen hebben we geen haast, dus voorlopig hobbelen we een beetje door de bak.
Verder geen hoogstandjes, ik moet gewoon heel erg aan haar gangen wennen, dus doen we alles rustig aan.
Ze heeft een slechte conditie maar daar werken we aan, voorlopig word ze 3x per week gereden.
Ik werk nu vooral aan mijn houding, omdat ik daar nu mooi mee bezig kan aangezien we nog niet écht werk verrichten.
ik ben nu bezig om haar lekker soepel door te bak heen te kunnen sturen & haar heel erg op zit te rijden.
Dat gaat eigenlijk vrij goed, maar het is nog een lange weg! ze heeft vrijwel geen bespiering meer.
Ik ben mijn nieuwe laarzen aan het inlopen, vandaar dat ik zo aan het stoeien ben met mijn beenhouding.
Over de cap verder geen commentaar, die lag nog op een andere stal dus vandaar.
Ik wil graag tips/suggesties/ideeën over mijn houding, en over Fury mag ook,
maar écht werken doen we toch nog niet, dus héél veel nut zal het niet hebben denk ik.

Geniet mee van deze flinke, maar ontzettend lieve dame Lovers

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
tussendoor even belonen :mrgreen:

Afbeelding
Penny gehalte 100% Bloos!ps:

Afbeelding
en de laatste alweer Lachen

deniece

Re: 15 jarige tuigersmerrie Fury @ basis werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 19:07

Ik vind het er erg vriendeljk uit zien! Wel grappig, ik heb ook sinds een paar weken een tuigermerrie om te verzorgen en ga nu ook beginnen met haar gewoon braaf rondjes te kunnen laten hobbelen. Ze is 1 en al spanning. Maar vind dat het erbij jou al erg braaf uit ziet Haha! Ze is ook groot of niet?

yorin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 19:44

Ziet er leuk uit hoor, je moet alleen je been niet te ver naar achteren leggen.. En je martengal zit verkeerd.. je kunt hem beter aflaten zo.. Hihi Verder probeer je handen te dragen.. en rechtop te zitten.. je komt er wel hoor succes

Mach

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 19:46

over haar been heeft ze uitgelegd komt omdat ze haar laarzen aan het inlopen is,,vandaar haar beenligging zegt ze;)
leuke pony:D

Bucas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 19:49

Heey leuk paard! Je hebt je laarzen zeker wel gepoest Pling

Het is geen martingaal maar een thiedeman..

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 19:49

ziet er inderdaad erg vriendelijk uit.

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 19:50

yorin schreef:
Ziet er leuk uit hoor, je moet alleen je been niet te ver naar achteren leggen.. En je martengal zit verkeerd.. je kunt hem beter aflaten zo.. Hihi Verder probeer je handen te dragen.. en rechtop te zitten.. je komt er wel hoor succes

Het is geen martingaal Koe
Waarom het rubberen bit en waarom de thiedeman? Gewoon nieuwsgierig hoor.. ziet er lekker relaxt uit verder.

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 19:50

Dat is een thiedeman, geen martingaal, mag ik vragen waaarom je daarmee rijd??
Verder valt er weinig op te merken aan de foto's omdat het natuurlijk niet erg serieus is. Hoewel, je onderbeen niet zover terug leggen, heeft weinig met nieuwe laarzen te maken. Enne... capje he (ookal zeg je van te voren dat mensen daar niks over mogen zeggen, voel me toch geroepen)

Bucas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 19:52

Bonita_Bon schreef:
Dat is een thiedeman, geen martingaal, mag ik vragen waaarom je daarmee rijd??
Verder valt er weinig op te merken aan de foto's omdat het natuurlijk niet erg serieus is. Hoewel, je onderbeen niet zover terug leggen, heeft weinig met nieuwe laarzen te maken. Enne... capje he (ookal zeg je van te voren dat mensen daar niks over mogen zeggen, voel me toch geroepen)

Dat zeg ik gamma Tong uitsteken

_Daph

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 20:07

leuk paardje heb zelf ook een tuigermerrie! en ik weet hoe moeilijk ze soms kunnen zijn! maar neem van mij aan het zijn toppers!
en je moet elkaar gewoon vertrouwen dan komt het goed!

brenda1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 20:09

leuk paard om te zien, de foto's zijn ook erg leuk. veel plezier!

love_plien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 20:11

Commentaar laat ik aan anderen over, maar wat voor laarzen zijn het? Petrie anky toevallig?

Vadalma

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 20:20

Geen tips of iets dergelijks, maar wel een compliment: ik waardeer je aanpak dat je eerst gewoon even lekker gaat hobbelen en aan elkaar gaat wennen. Een goed begin is het halve werk en op deze manier houdt Fury er lekker plezier in. Succes verder!

Ninthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-08 21:06

Lotte1990 schreef:
yorin schreef:

Het is geen martingaal Koe
Waarom het rubberen bit en waarom de thiedeman? Gewoon nieuwsgierig hoor.. ziet er lekker relaxt uit verder.

Klopt, het is geen martingaal, maar een thiedemanteugel. waarom? nou dat heb ik mezelf net ook afgevraagd.
Mijn instructrice geeft de eigenaresse van Fury ook 1x per week les, en die is nu bij ons op de koffie.
Heb het even nagevraagd, omdat ik zelf eigenlijk ook geen idee had waarom er een thiedeman aan hing,
De eigenaresse heeft de thiedeman eraan om haar wat ronder te krijgen,
maar volgens mn instructrice heb ik hem niet nodig als ik gewoon lekker rondhobbel in de bak.
Ik wist eigenlijk niet waarom hij eraan hing, leek mij inderdaad niet nodig, dus hij gaat voorlopig af bij mij Lachen

Het rubberen bit zit zo: het rubber bit is aan de rechterkant een beetje stuk. hierdoor is het wat scherper in haar mond,
en dat komt goed uit omdat ze mega sterk is op haar rechterhand, en zo is ze makkelijker is mij verteld.
Dit bit zat er al in dus vandaar Lachen

@Love_plien: het zijn de petrie perfects!

Iedereen bedankt voor de leuke reactie's, het moet wel goedkomen tussen ons!

Me_Marlous

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 21:18

leuke foto's!! egt een leuk paardje om te zien:P en ja leren laarzen zijn in t begin beetje minder prettig:P k heb dezelfde heb ze nu bijna half jaartje en moet zeggen zou nei tmeer anders willen:P maar in t begin heb je t idee dat t je benen niet zijn:P ik had er in t begin ook altijd ruzie mee:P verder egt super paardje!! en suc6 dr mee verder

Ninthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-08 21:20

Me_Marlous schreef:
leuke foto's!! egt een leuk paardje om te zien:P en ja leren laarzen zijn in t begin beetje minder prettig:P k heb dezelfde heb ze nu bijna half jaartje en moet zeggen zou nei tmeer anders willen:P maar in t begin heb je t idee dat t je benen niet zijn:P ik had er in t begin ook altijd ruzie mee:P verder egt super paardje!! en suc6 dr mee verder

ja inderdaad, ik heb er helemaal geen gevoel in.. het zijn net kachelpijpen hihi Clown
Ik voel niet of ik been geef, en ik zit momenteel enorm te stoeien met mijn beenhouding

SanneK

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 21:22

Wat een schatje!
en super mooie laarzen Pling

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 21:28

__Shannon schreef:
Het rubberen bit zit zo: het rubber bit is aan de rechterkant een beetje stuk. hierdoor is het wat scherper in haar mond,
en dat komt goed uit omdat ze mega sterk is op haar rechterhand, en zo is ze makkelijker is mij verteld.

Dit verhaal vindt ik dus erg vervelend om te horen
Een bit is niet gemaakt om kapot te gebruiken en zeker niet omdat het dan scherper is.
Tuurlijk is het scherp als het rubber kapot is, dat doet dan toch ook pijn Verward

Mijn idee, weg met het bit en zoek een betere oplossing.

Verder ziet het er namelijk erg leuk en vriendelijk uit, jammer.

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 21:28

__Shannon schreef:

Heel ontspannen foto's en tof dat je het rustig aan pakt, maar wat je schrijft over het bit vind ik daar niet bij passen. Bewust met een kapot bit rijden omdat dat aan één kant scherper inwerkt vind ik geen eerlijke manier om een paard te trainen. Mijn tip: schaf een nieuwe versie van dat bit aan of liever nog, rij bitloos, en gymnastiseer haar wat meer op haar moeilijke kant, zo kom je er ook Knipoog

yorin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 21:43

Oeps niet goed opgeled haha Haha!

Ninthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-08 21:44

Het is niet zo dat de scherpe punten eraan zitten hoor! er mist een stukje uit, maar het is niet scherp.
Gewoon er mist een stukje uit waardoor het 'anders' voelt. ik ga een paard echt niet bewust pijn doen Lachen
ik heb het geprobeerd na te tekenen

Afbeelding

Het is alles behalve scherp, en mij dat kwalijk nemen kan ook niet echt vind ik.
Ik heb dat bit er tenslotte niet aan gedaan, dit is de vierde keer dat ik erop rij.

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 21:50

__Shannon schreef:
Het is niet zo dat de scherpe punten eraan zitten hoor! er mist een stukje uit, maar het is niet scherp.
Gewoon er mist een stukje uit waardoor het 'anders' voelt. ik ga een paard echt niet bewust pijn doen Lachen
ik heb het geprobeerd na te tekenen

Afbeelding

Het is alles behalve scherp, en mij dat kwalijk nemen kan ook niet echt vind ik.
Ik heb dat bit er tenslotte niet aan gedaan, dit is de vierde keer dat ik erop rij.

Ik neem het jou ook zeker niet kwalijk maar tja je zou er iets over kunnen zeggen.
Persoonlijk stap ik niet op een paard wat iets mankeerd of waar het tuig niet van past of zelfs kapot is.
Misschien zou je toch eens met de eigenaar kunnen bespreken, een bit hoort gewoon heel te zijn en zo niet, hup de prullebak in.

Ninthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-08 22:08

Shyla25 schreef:
Ik neem het jou ook zeker niet kwalijk maar tja je zou er iets over kunnen zeggen.
Persoonlijk stap ik niet op een paard wat iets mankeerd of waar het tuig niet van past of zelfs kapot is.
Misschien zou je toch eens met de eigenaar kunnen bespreken, een bit hoort gewoon heel te zijn en zo niet, hup de prullebak in.

Oh oke, ik had het anders opgevat. ik neem het je niet kwalijk dat je er iets van zegt,
ik zal het zeker even in de groep gooien, maar tenslotte beslist de eigenaar

Marloessjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 22:17

Hey Shann!

Erg leuke foto's zeg, zijn goed gelukt vind ik Lachen
Jij en Fjoer zijn echt een leuk stel, jullie gaan leuke
tijden samen beleven echt waar Haha!

xx

Ninthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-08 16:43