Jodi en Jennefer in de blubsie springen en beetje dressuur

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Winxz_Bas

Jodi en Jennefer in de blubsie springen en beetje dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-08 21:33

vandaag ook lekker gereden, dressuur ging netjes Haha!
ook lekker gesprongen, wel laag. enne jodi is eraf gevallen Clown
in de blubsie. echt wel grappig hoor Duivel . maargoed.
ze ging eerst springen, dus de beugels kort, en met dressuur hadden we ze niet verlengt.
dus beetje kort. ook houdt ze haar handen soms hoog.
de foto's
Afbeelding
drafje, mooi tempo.
Afbeelding
even inbuigen voor de bocht.
Afbeelding
ontspannen drafje Haha!
Afbeelding
even racen in galop, echt lol Haha!
Afbeelding
net na de val,lekker vieze broek Vork
Afbeelding
zie die nek
Afbeelding
weer lekkere foto
Afbeelding
ook leuk Bloos
Afbeelding
sweet, mooi

nu het springen
soms houdt ze de teugles te vel vast,maar ze trekt zich absoluut niet op aan de teugels
Afbeelding
bijna erover
Afbeelding
dit was wel een NOODSPRONG.
Afbeelding
mooie sprong, genoeg ruimte van voor en mooie verlichte zit.

en de mooiste als laats, alleen wel de teugels losjes
Afbeelding

ik heb ook op zokidoki gereden, een ruin van 3,5 jaar(wat vinden jullie van ons?)
Afbeelding
ontspannen stappen
Afbeelding
en een drafje

gr Rosalie en Jodi

Ninthe

Re: Jodi en Jennefer in de blubsie springen en beetje dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 23:06

Jennefer en jodi gaan lekker zo te zien! OK dan! knap hoor,
je ziet ze echt groeien kwa vooruitgang!

Zokidoki is ook erg leuk, slof heb ik geen problemen mee, zie hem lekker los hangen,
alleen de sporen .. mag ik vragen waarom je ze gebruikt? ik kan het wel afraden bij zo'n jong dier,
straks word hij er imuun voor, en dan heb je bv niets extr'a mocht hij ooit 'sloom' worden..

En je beugels mogen naar mijn idee iéts langer, het is een springzadel of niet?
Dan nog vind ik dat je ze zowat op jockey maat hebt Clown

yorin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 23:08

__Shannon schreef:
Jennefer en jodi gaan lekker zo te zien! OK dan! knap hoor,
je ziet ze echt groeien kwa vooruitgang!

Zokidoki is ook erg leuk, slof heb ik geen problemen mee, zie hem lekker los hangen,
alleen de sporen .. mag ik vragen waarom je ze gebruikt? ik kan het wel afraden bij zo'n jong dier,
straks word hij er imuun voor, en dan heb je bv niets extr'a mocht hij ooit 'sloom' worden..

En je beugels mogen naar mijn idee iéts langer, het is een springzadel of niet?
Dan nog vind ik dat je ze zowat op jockey maat hebt Clown

Helemaal mee eens Haha! wel leuke paardjes

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 23:13

__Shannon schreef:
Als een spoortje goed gebruikt wordt dan heb je eerder dat je paard er sneller van wordt dan dat hij imuun wordt.

Winxz_Bas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-08 08:29

het spoortje gebruik ik goed, en het is nie tmijn eigen paard, daar rijdt ik mee van de eigenaar. en ik zit echt niet continu in zn buik te prikken. en de beugels heb ik expres zo kort, want hij gooit in de galo er hoog op, en dat is nog moeilijk uit te zitten

jemaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 08:58

ziet er leuk uit, maar ze zou haar handen wat meer mee moeten geven, maar de pony loopt echt super hoor! misschien kun jij je beugels wat langer doen, of was je ook aan het springen?

Marloessjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 15:45

Winxz_Bas schreef:
het spoortje gebruik ik goed, en het is nie tmijn eigen paard, daar rijdt ik mee van de eigenaar. en ik zit echt niet continu in zn buik te prikken. en de beugels heb ik expres zo kort, want hij gooit in de galo er hoog op, en dat is nog moeilijk uit te zitten

Met langere beugels kun je iets beter uitzitten dan met korte beugels .. Knipoog

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 15:52

witte ponytje ziet er leuk uit! al vind ik dat haar verlichte zit meer staan in de beugels is. Ze zou ietsjes mogen meebuigen. Verder dat bruine paardje, in armen zit een te gedwongen knik en dat zie je ook aan de halshouding(1e foto) verder vind ik dat de 2e foto niet echt een draffoto lijkt maar als het echt zo is dan moet die veel activer(zeker als je met slof rijd) hij valt door dit tempo ook zeer op de voorhand(wat niet nodig is) en de ruiter moet meer rechtopzitten. Succes allebij!

xladytjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 15:58

Leuke ponys!
Tip;)
Rechtop zitten en misschien beetje langere beugels;)

Winxz_Bas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-08 16:04

hij is meer dan 5 cm overbouwd, en dat klrijg ik niet op de achterhand , hij is nog jong, en slof moest van de eigenaar, na 1 keer zeggen snap ik hem ook wel hoor, en die beugels, dan kan ik dat beter uitzitten. dat is voor iedereen anders, dankje voor de leuke reacties, jodi mag niet plat op de hals gaan liggen, want dan weigert jennefer te snel

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 16:07

Winxz_Bas schreef:
hij is meer dan 5 cm overbouwd, en dat klrijg ik niet op de achterhand , hij is nog jong, en slof moest van de eigenaar, na 1 keer zeggen snap ik hem ook wel hoor, en die beugels, dan kan ik dat beter uitzitten. dat is voor iedereen anders, dankje voor de leuke reacties, jodi mag niet plat op de hals gaan liggen, want dan weigert jennefer te snel

1. ik zeg niet dat die op de achterhand moet lopen. maar hij kan wel op 4 benen lopen ipv 2.
en 2. ik zeg ook niet dat dat meisje plat op zn hals moet gaan liggen, maar een beetje meebuigen is beter voor het balans en dan heb je minder kans op een klap op de rug bij het neerkomen.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 16:08

heyhey
jodi en jennefer van egt super vooruit
hoop togh dat het gauw mooi weer word kunen we eindelijk de fotoshoot doen

en zokidoki is een leuk paardje:D
( enne geen famili van okidoki he hahah )

Winxz_Bas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-08 16:15

M_vain.... , maar goed ze zijn nog jong, en leert het wel, en we hebben goede begeleiding en het gaast heel goed, hij is nog jong, en ik moet van de eigenaar met slof roijden, wat je ook wend of keert, de eigenaar zegt dat. en hij word goed gebruikt, hij staat niet strak, dus wat id dat probleem, en ook het op 4 benen lopen , dat is nog moeilijk,maar als ik de teugels los gooi, dan gaat hij er wel vandoor. en training gaat goed, hij vind dat nog gewoon moeilijk om op 4 benen te lopen. en ik kan ook niet alles tegelijk

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 16:20

Ik wilde hier eigenlijk geen reactie plaatsen, maar als je geen commentaar wil, waarom plaats je hier dan een topic? Iedereen geeft gewoon goedbedoeld commentaar.

Winxz_Bas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-08 16:20

ja, ik vroeg voor jennefer commentaar, bij zokidoki ging het erom of wij een leuk koppel waren. maargoed, ook onderbouowd, en als ik een tegenargument heb mag ik hem toch ook plaatsen?

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 16:21

mensen blijf gewoon ff on topic

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 16:22

Niet zo verdedigen joh, je krijgt slechts een tip. En wanneer je paardje wegrent wanneer je de teugels losser laat zou ik toch wat meer werken aan de algehel gehoorzaamheid, de hele tijd op druk rijden, zeker met zo'n jong dier is niet bevordelijk voor zijn balans (en dus het op 4 benen lopen) De slof hangt netjes los, dus niks op aan te merken. Het lijtk me ook fijner rijden met iets langere beugels omdat je zo zelf ook problemen krijgt met je houding, en wanneer jij niet lekker zit kan je paardje niet lekker lopen. (en dat is een heel mooie wisselwerking)
Probeer wat meer ontspanning te krijgen, wat meer lengte. heb geduld en vraag niet te veel dan loopt het allemaal wel los. gewoon goed oefenen! (en omdat je er zo specifiek om vraagt: ja jullie zijn een leuk stel)

Daqt witte ponybeest is echt leuk! Leuke combinatie ook. Meisje mag wel een iets onafhankelijkere zit krijgen, maar dat is te leren natuurlijk.

Winxz_Bas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-08 16:26

dankje, daar kan ik wat mee, maar over veel dingen heb ik niks te zeggen omdat het niet mijn paardje is. dankje Qimm
Laatst bijgewerkt door Winxz_Bas op 12-03-08 16:30, in het totaal 1 keer bewerkt

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 16:26

Winxz_Bas schreef:
ja, ik vroeg voor jennefer commentaar, bij zokidoki ging het erom of wij een leuk koppel waren. maargoed, ook onderbouowd, en als ik een tegenargument heb mag ik hem toch ook plaatsen?

Tuurlijk mag je tegenargumten geven! maar je accepteerd nu geen van alle tips(ook niet voor dat witte ponytje) je wilt eigenlijk alleen horen dat het er super uitziet en leuk bij elkaar passen! daar is HAW niet voor dacht ik. Maar ik vind jullie een leuk koppeltje hoor!

iza

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 18:02

leuk gesprongen aleen je niet zo optrekken aan de teugels , maar verder heel leuk :d:d

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 18:05

M_Vainqueur schreef:
Winxz_Bas schreef:

Tuurlijk mag je tegenargumten geven! maar je accepteerd nu geen van alle tips(ook niet voor dat witte ponytje) je wilt eigenlijk alleen horen dat het er super uitziet en leuk bij elkaar passen! daar is HAW niet voor dacht ik. Maar ik vind jullie een leuk koppeltje hoor!

Jullie zijn best een leuk koppel, maar ik heb mijn vraagtekens bij slof én sporen bij een 3,5-jarige. Vind je dat niet een beetje veel van het goede voor een paard dat waarschijnlijk nog niet al te lang onder het zadel is?

Winxz_Bas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-08 18:12

ik vind van wel, maar het is niet mijn paard!, als je het topic dorleest staat dat meerdere keren vermeld. en ik rijdt normaal nooit met slof, maar voor de ontspanenning moet dat van de iegneaar!

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 18:13

Misschien heeft die eigenaar eens wat meer inzicht nodig... maar goed, zolang je hem los hebt hangen...

Marliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 18:32

Volgens mij prik je alleen maar meer in zn buik als je je beugels zo kort heb.. En als je ze bijna niet gebruikt kan je ze denk ik net zo goed niet aandoen, en over die slof.. Ik zou leiver niet een paard verzorgen als vanalles moet terwijl het nieteens goed is...

Winxz_Bas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-08 18:49

nouw... word die slof verkeerd gebruikt dan?, ik rij er liever ookniet mee,maar ik kan hem goed gebruiken dus dan maakt he tniet uit!