Manegepaard Alex @ work!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Manegepaard Alex @ work!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-08 20:57

Jaja, een manegeruiter op HAW. Haha!
Ik rijd al best lang op Alex. Toen hij ongeveer 2 jaar terug op de manege kwam ben ik heel lang met hem aan het werk geweest. Ik zal even vertellen hoe hij toen ongeveer was:
Stijf, rechtergalop had hij nog nooit van gehoord, net zoals achterwaarts en wijken.
Dat kan hij inmiddels allemaal! Haha!
Ik ga aanstaande zaterdag f11 met hem starten, ongeveer gelijk aan de L1.
Afgelopen zondag heb ik nog even geoefend, voor aan het ontspannen en het nageven heb ik veel aandacht besteed.
Ik heb een filmpje in plaats van foto's, op een filmpje zie je immers toch meer als op foto's.
Hier is de link: http://nl.youtube.com/watch?v=djHBYBln-ro

Vooral opbouwende kritiek over hoe ik netter door kan zitten (daarom reed ik ook zonder beugels), de rechtergalop van Alex (dat vind hij soms toch nog lastig) en het aan de teugel rijden kan ik goed gebruiken, alvast bedankt!

EDIT: Ik rijd zonder beugels in de draf, en kan dan mijn benen nog niet zo goed stil houden. Vandaar dat het lijkt alsof ik constant prik. Mijn fout, maar werk ik aan.
Laatst bijgewerkt door Gypsy op 11-03-08 21:19, in het totaal 1 keer bewerkt

gypsymyhorse

Re: Manegepaard Alex @ work!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 21:01

ik vind het er erg netjes uitzien voor een manegepaard!

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-08 21:02

gypsymyhorse schreef:
ik vind het er erg netjes uitzien voor een manegepaard!

*Trots* Bloos

Dankje!

Emmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 21:06

Hoi!

Zit er inderdaad netjes uit. Wel mag hij een stuk voorwaatser! Daardoor zal je meer punten krijgen in de proef. Probeer rechtop te zitten, schouders naar achter en een knik in je ellebogen. Probeer voordat je met nagevelijkheid gaat beginnen eerst Alex laag en rond in te stellen, door middel van halsstrekken. Dit is een goede oefening. Je mag hem wat actiever maken, door veel figuren te rijden en tempowisselingen. Probeer geen rondje hetzelde te rijden! Zo hou je hem wat beter aan het been. Probeer niet continu aan te sporen! Tips voor de rechtergalop: Stel zijn hoofd duidelijk naar binnen (binnenstelling) en geef een duidelijke rechtergalophulp! Zo kan het bijna niet fout gaan;)

Succes!
Laatst bijgewerkt door Emmaar op 11-03-08 21:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-08 21:09

Emmaar schreef:
Hoi!

Zit er inderdaad netjes uit. Wel mag hij een stuk voorwaatser! Daardoor zal je meer punten krijgen in de proef. Probeer rechtop te zitten, schouders naar achter en een knik in je ellebogen. Probeer voordat je met nagevelijkheid gaat beginnen eerst Alex laag en rond in te stellen, door middel van halsstrekken. Dit is een goede oefening. Je mag hem wat actiever maken, door veel figuren te rijden en tempowisselingen. Probeer geen rondje hetzelde te rijden! Zo hou je hem wat beter aan het been. Probeer niet continu aan te sporen!

Succes!

Dankjewel! Aan de tips voor mijn houding zal ik zeker wat hebben.
Ik ga dat halsstrekken eens proberen, is meteen een goede oefening voor mijn proef. Morgen heb ik nog een keer les, dan ga ik dat halsstrekken eens proberen, is meteen een goede oefening voor mijn proef.

kamaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 21:09

Let op je handen...houd die stil...niet zo met je hakken blijven prikken...benen stil dus...ga niet naar voren zitten als je overgangen rijd...ik zou als ik jou was me beugels wat meer aan doen....en anders je sporen af als je zonder beugels rijd...
Veel succes met je wedstrijd Clown

Emmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 21:10

nog tips voor de rechtergalop, die was ik vergeten: Stel zijn hoofd duidelijk naar binnen (binnenstelling) en geef een duidelijke rechtergalophulp! Zo kan het bijna niet fout gaan;)

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-08 21:11

De beugels waren juist uit voor een betere houding. Clown

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 21:12

Ik vind het er ook wel netjes uitzien, alleen het lijkt of je heel de tijd aanspoort, maar ja, volgens mij is het ook wel een sloom paardje, tenminste, niet echt voorwaarts.
Verder ziet het er goed uit.

Succes met je wedstrijd!

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-08 21:13

Emmaar schreef:
nog tips voor de rechtergalop, die was ik vergeten: Stel zijn hoofd duidelijk naar binnen (binnenstelling) en geef een duidelijke rechtergalophulp! Zo kan het bijna niet fout gaan;)

Ok dankje. Lachen
Ja Alex smokkelt daar graag mee. In de les ziet hij de rest in galop gaan op de rechterhand, en dan weet hij het wel. Maar met vrijrijden maakt hij er dan weer een zootje van. (En ik dus ook.)

Het lijkt trouwens inderdaad of ik veel aanspoor, maar ik heb gewoon nog wat moeite met mijn benen stilhouden met doorzitten.

Emmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 21:15

Ja, dat begrijp ik . Daar heb ik af en toe ook last van! Clown Probeer met doorzitten echt op je kont te gaan zitten, naar achteren zitten en je onderrug de klappen op te laten vangen;)

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-08 21:15

Emmaar schreef:
Ja, dat begrijp ik . Daar heb ik af en toe ook last van! Clown Probeer met doorzitten echt op je kont te gaan zitten, naar achteren zitten en je onderrug de klappen op te laten vangen;)

Ok dankje!
Huh... Er staat dat het al meer als 300 keer is bekeken? Doet bokt nou raar of...

Emmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 21:17

Dat ligt vast aan bokt, lijkt me sterk dat er in zo'n korte tijd al zo veel bezoekers zijn. Mocht het wel zo zijn, dan laten wel bar weinig mensen een berichtje achter Tong uitsteken

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-08 21:18

Emmaar schreef:
Dat ligt vast aan bokt, lijkt me sterk dat er in zo'n korte tijd al zo veel bezoekers zijn. Mocht het wel zo zijn, dan laten wel bar weinig mensen een berichtje achter Tong uitsteken

Ja inderdaad. Ik dacht al, is de titel zo interessant? Clown