Amber voor het eerst met longeersingel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

wheezyheart

Amber voor het eerst met longeersingel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-08 19:11

Amber is nu 3 en willen we van het voorjaar naar de keuring doen dus ze loopt al goed aan de longeerlijn. Vandaag dacht ik laat ik eens de singel om doen. Fototoestel mee naar stal. Bij Amber toch maar even beenbeschermers omgedaan voor het geval ze erg gek zou doen en de bak weer even goed afgezet met hindernissen. Ze was erg braaf aan de longeerlijn en heeft het knopje vooruit na zondag goed gevonden (lees een paar rake klappen toen ze zwaar in protest kwam) Haha!. De buurman was zo handig geweest om langs onze stal een grote container te zetten en daarnaast zeil dit resulteerde in dit:

Afbeelding
Na een aantal keren in de achteruit zetten en overnieuw aan stappen liep ze er zo over heen 8) Stoere Amber

Eerst maar gewoon gelongeerd (geen foto's van) en toen voorzichtig aan de singel er maar eens omheen. het voordeel is dat ze onder deken staat dus dat ze iets op haar rug leggen al gewent is.

wacht ff Nathalie voor we weer gaan lopen daar gebeurd iets 8)
Afbeelding

Ik ben helemaal trots op onze eigen gefokte jonge merrie

en hup daar gaan we. We hebben geen enkele bok gehad of andere gekke dingen.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Halsstrekken......de lijn lag niet op de grond hoor. Lijkt hier zo ik heb er extra opgelet Knipoog
Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Re: Amber voor het eerst met longeersingel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 19:18

Leuk paardje zeg! Leuk koppie ook Lachen Wel erg jammer dat haar staart zo kort is, expres gedaan ofniet? Goede achterhand heeft ze ookal; succes met haar!

wheezyheart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-08 19:21

neeh ze heeft vorig jaar in de koppel gestaan bij merries met veulens...je raad zelf wel wat er gebeurd is

er1k

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 19:31

Leuke fotos
edit

MaartJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 19:36

Ik denk dat de TS de singel er op legt om haar jonge paard te laten wennen aan iets straks rond haar buik (gebeurt straks ook met het zadel) en zodat het paard straks evt. aan een bijzetje kan lopen!
On topic: Heeeel leuk diertje! Doet het erg goed zo voor het eerst met een singeltje, ook erg mooi beengebruik! Mag je trots op zijn!

Yellowfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 19:44

Wat een leuk beestje zeg! Heerlijk koppie zit erop! Het ziet er ook uit alsof ze het prima oppakt Lachen ik ben benieuwd hoe die het straks onder het zadel gaat doen!

Deleted

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 19:46

MaartJ schreef:
Ik denk dat de TS de singel er op legt om haar jonge paard te laten wennen aan iets straks rond haar buik (gebeurt straks ook met het zadel) en zodat het paard straks evt. aan een bijzetje kan lopen!
On topic: Heeeel leuk diertje! Doet het erg goed zo voor het eerst met een singeltje, ook erg mooi beengebruik! Mag je trots op zijn!

helemaal mee eens Bloos

_Kissie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 20:08

Mooi paardje, ze heeft mooi beenwerk zeg Haha!

wheezyheart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-08 20:38

Ik heb inderdaad de singel er nu om om de stap naar een zadel kleiner te maken. ze went vast dat ze wat om haar buik heeft. meestal geven ze hier de eerste keer nog wel wat protest en ik vind het zelf erg jammer als er dan wat met zadel in combinatie met rug van het paard gebeurd. De singel vind ik gewoon veiliger om als eerste om te doen.