Ik ben afgelopen jaar met mijn paard tijdens het springen in de wei onderuit gegaan. Het paard had toen geen ijzers dus stiften waren niet mogelijk. Nadat ik onderuit ging heb ik een tijdje niet gereden, toen ik weer kon rijden reden we in een binnenbak met de les. Inmiddels heeft het paard voor wel ijzers. Volgende week gaan we weer naar buiten en dus springen in de wei. Binnenkort hebben wij een clubwedstrijd en ik wil erg graag ook gaan springen dan. Ik had het er over met mijn instructrise en die zei dat ik wel erg goed uit moest kijken hoe de grond was als ik ging springen. Ondertussen zat mijn vader in de kantine met andere mensen te praten en daar heeft hij van verschillende mensen gehoord dat die het wel erg gevaarlijk vonden om te springen met alleen stiften voor.
Ik vind alleen dat het toch best mogelijk is? Ik heb niet anders gedaan eigenlijk, ik sprong altijd zonder ijzers en het ging altijd goed. Een keer ging het dus goed mis (ben ook wel hard gevallen) en ik twijfel er nu dus wel over. Voor heb ik nu dus stiften en zou ik meer grip hebben zou dat genoeg zijn?
Of ben ik dan weer heel onverantwoord bezig en moet ik zowel voor als achter stiften hebben?
Het springen is trouwens niet hoog hoor, het komt nog niet eens tot een B-parcoursje.