Mijn voeten in de galop

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Eintei

Mijn voeten in de galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-08 13:52

Tijdens het galopperen heb ik altijd het probleem dat mijn voeten uit de beugels schieten. Ik vind dit erg vervelend en ik heb het gevoel dat het er voor de toeschouwer erg klungelig uitziet. Heeft iemand tips of trucs voor me om mijn voeten in de beugels te krijgen?

shannon_kim

Re: Mijn voeten in de galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 14:29

ik probeer altijd goed op mijn beugels te leunen, maar soms gaa ik dan in de galop naar voren hangen. Ik volg dit even,

Natje_Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 14:31

Ik heb/had hetzelfde probleem, ik moest van m'n instructrice in de verlichte zit gaan in de galop (rechstaan in je beugels). Nu heb ik echt nog zelden dat m'n voeten uit m'n beugels schieten. Verder moet je goed in je zadel blijven zitten en naar jou gevoel achterover leunen, als je dit niet goed kunt kun je dit oefenen door af en toe zonder beugels galoperen. Deze oefening kun je doen voor zowel je zit als je houding want als je zonder beugels galopeerd en je zit voorover begin je te vallen.

Strawberry_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 14:31

Je benen lang maken en hakken uitdrukken werkt bij mij altijd. Hoewel ik moet zeggen dat ik het soms ook wel eens heb. Ik hou het even bij dit topic Lachen

yolande

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 14:35

Beugels verliezen in galop komt omdat ruiters zich klein ipv groot maken. Benen lang houden.

Hakken uitdrukken, knie zo laag mogelijk houden en de beugels goed stevig onder de bal van je voet blijven voelen.

Als je het durft kun je ook een tijdje zonder beugels rijden. Het helpt echt voor het verbeteren van je zit waardoor het bovenstaande probleem vanzelf verdwijnt.

Succes

Kingsley2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 14:36

Goed je benen lang maken, hakken uitdrukken tenen iets naar binnen en goed rechtop zitten.

En misschien zijn je beugels wel te lang en kan je proberen ze een gaatje korter te doen. Knipoog

Philadelphia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 20:31

verlichte zit oefenen in de galop
zo leer je op je beugels te steunen
en jezelf goed langmaken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 20:32

Veel op je beugels steunen, en mischien voordat je gaat galopperen je beugels wat korter doen?
Vooral goed je hakken uitdrukken.

Lauraaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 20:35

Lang maken, hakken naar beneden! En in de verlichte zit dan moet je wel op je beugels steunen! Succes met oefenen!

viv77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 20:39

hakken laag is makkelijker gezegd dan gedaan..probeer jezelf lang te maken, bekken wat kantelen, en misschien je beugels een gaatje korter maken voor de steun.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 20:44

Heb ik ook, komt omdat ik mn benen iets optrek, ik ga er flink mee oefenen.

Mirte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 10:32

constant jezelf controleren. is je paards een beetje releaxt in de galop? let is een keer op je houding in plaats van op je paard. blijf recht zitten en hou je hakken goud naar beneden.
Zorg dat je in balans zit en dat je bijd hakken "voelt"

_Irene11_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 15:57

Wat de anderen al zeggen; veel op je beugels steunen inderdaad.
En kan het zijn dat je beugels niet wat te lang zijn? Zo ja, maak ze dan wat korter Tong uitsteken .

Borg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 18:58

Ik had hetzelfde probleem. ik trok inderdaad mijn hakken op in galop, dus daar eerst aan werken. Onze manegezadels hadden nooit blokjes in de beugels. Ik heb toen zelf steeds blokjes meegenomen en dat hielp ook.
succes! Knipoog