Montecito v. Whinny Jackson @ work L2 dressuur

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Montecito

Montecito v. Whinny Jackson @ work L2 dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-08 14:15

Hier een paar foto's van mij en Monty, de camera hield ermee op, dus niet echt veel!! We hebben inmiddels ons L2 debuut gehad en hebben nu 1 winstpunt. Ik vind het nog erg moeilijk om hem te sluiten en meer op het achterbeen te krijgen, maar we zijn hard aan het werk!! Hij wordt heel erg sterk als ik meer vraag en dat is erg vermoeiend Bloos . Ik zou graag tips krijgen hoe hij moet lopen, en vooral wat hij moet laten zien in de proef. Ik rijd voor mijn gevoel fijne proeven, maar ik mis zelf iets ontspanning en ruimte in monty's gangen.

stappen:
Afbeelding
Afbeelding

Draven
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Galop
Afbeelding

En toen hield de camera ermee op!!

Graag commentaar waar ik iets mee kan, dus tips om hem echt beter te krijgen Haha! !! Ik moet alles zelf doen, en heb alleen clubles, maar loop een beetje vast Bloos

just_kiki

Re: Montecito v. Whinny Jackson @ work L2 dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 14:19

probeer je zelf langer te maken, schouders naar achter Lachen en hakken uitdrukken Lachen
en tja, achterhand er meer onder, Veel overgangen rijden, en dan ook echt veel Knipoog
verder ziet het er goed uit Vork

_Kissie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 14:41

Mooi paard, maar ik ben het wel met just_kiki eens. Lachen

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 14:42

Schoudervoor op de volte kan ook helpen. Zet een volte 10-15 meter in en zet hem daarin schoudervoor. Goed opletten dat ie niet over de buitenschouder wegloopt! Zodra je voelt dat ie dit een paar passen heeft volgehouden rijd je weer rechtuit. Dit kan zowel in draf als galop. Leuk paard!

shron_silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 15:00

Leuk paard en ziet er goed uit! Lachen Probeer er op te letten dat je rechtop blijft zitten en niet door je rug heen te zakken Knipoog
In de bloedlijn van mijn pony zit trouwens ook Whinny Jackson Knipoog

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 16:12

Leuk paard zeg, hij is stoer! Kan ook niet anders met zo'n papa (mijn paard is ook van Whinny Jackson;)) Ik merk bij mijn paard ook dat ze het moeilijk vind om wat meer op het achterbeen te komen en van voren wat op te richten...

Er zitten en paar hele fijne plaatjes tussen. Maar het valt me wel op dat je linksom soms behoorlijk terugwerkt met je binnenhand, even een aandachtspuntje! Punten over je houding zijn al genoemd. Succes verder!

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 18:29

Ik vind het ook een leuk paard. Zit goed in elkaar. Met een beetje training zul je hem vast fijn voor elkaar krijgen.

Montecito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-08 12:52

Dank jullie wel allemaal!! Kit-For-Ever, dat schoudervoor probeer ik weleens vaker, maar hij probeert dan zoals jij zegt over de schouder weg te lopen en wordt super sterk. Hij loopt dan door je hand heen! Heb je hiervoor ook tips???

Mulan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 13:42

Hoi,

leuk dier!
Ik denk dat het al veel helpt als je hem eens superscherp aan je been maakt. Wanneer je daar eens flink op traint, in combinatie met veel tempowisselingen en overgangen, kán het niet anders of hij moet lichter in de hand worden en makkelijk bij elkaar te rijden. En dan vervolgens zelf wél de verleiding weerstaan om toch weer terug te gaan werken met je hand, hè. Echt met je benen gaan rijden, met je zit terug en zo weinig mogelijk met je handen doen. Dan zal je er voor je gevoel flink aan moeten rijden in eerste instantie, maar het loont echt. En hoe scherper je hem aan je been hebt,hoe minder werk het jou gaat kosten.
Of hij dat vervolgens ook lang volhoudt is een tweede. Daarvoor zal de nodige kracht moeten opbouwen.
Succes!

arian_wolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 13:48

Leuk paard! Je hebt een nette houding. Wel mag je ''trotser'' op je paard zitten. Schouders naar achteren.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 13:54

wat een prachtdier! Kwijl ik ben jaloers!
Veel commentaar heb ik niet, alleen dat de teugels vrij lang lijken.

Montecito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-08 19:34

Alweer bedankt en fijn dat jullie hem zo mooi vinden Bloos Haha! Mulan, dat sneller voor het been, klopt helemaal. Ik werk me alleen dood zo nu en dan en dan heb ik de kracht niet om hem in het gareel te houden, ik wek dan wat op wat ik vervolgens niet aan kan. Heel moeilijk om dan niet terug te werken met je hand Bloos