Zahna@spring en dressuurwerk(1ste x op bokt)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nieke

Zahna@spring en dressuurwerk(1ste x op bokt)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-08 11:29

De eerste keer dat ik het aandurf Zaantje even te tonen op bokt met een work-topic.
Ze is ondertussen zeven jaar en nog net geen jaar onder het zadel. Ras ?? Afstamming? Totaal onbekend voor ons. Dus als iemand er iets in herkent.....

We hebben al veel dipjes gekend, tis geen gemakkelijke 'tante'. Ze heeft een tijdje te koop gestaan, maar ik kon haar uiteindelijk toch niet missen en we hebben nog veel te leren. De eerste foto's zijn van januari, toen alles weer een beetje beter begon te gaan. Geen cap is eigen keuze. Krom zitten, weet ik van mezelf,ben onlangs weer kunnen starten met privéles dus.. Knipoog

1.Poseerfoto (vriendlief heeft wat moeite met de digi Haha! )
Afbeelding

2.zeer onzuivere draffoto
Afbeelding

3.
Afbeelding

Andere ruiter, hij heeft Zahna verder doorgereden toen ik in de knoop zat en brengt haar nu ook wat springen bij. Zelf spring ik ook met haar(niet hoger dan 70cm Bloos ), met als doel de achterhand sterker te krijgen en een betere galop te verkrijgen.
Geen cap is eigen keuze van de ruiter, hij zit trouwens niet op bokt en ik mag de foto's van hem plaatsen.
Ben trots op mijn beestje en wil dit even laten zien. Hij start ze deze zomer in parcours.

4.Mooi voorbeentje!
Afbeelding

5. Galopje
Afbeelding

5.Eerste sprong, beetje raar, was even wennen voor haar denk ik.
Afbeelding

6.Even ontspannen.
Afbeelding

7.
Afbeelding

Ze heeft nog hoger gesprongen dat een kruis maar heb er geen foto's van (geheugen vol).

Reacties welkom en als je een idee hebt welk ras er zou kunnen inzitten, dan hoor ik het graag.

Anoniem

Re: Zahna@spring en dressuurwerk(1ste x op bokt)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 13:42

Ik adviseer de laatste ruiter om zijn jas dicht te doen, want als het paard ervan schrikt, blijft het "monster" hem maar achtervolgen, net zo lang tot het op een keer mis gaat Lachen

Ziet er verder wel leuk uit Lachen !

Jethafa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 13:48

Mannelijke ruiter lijkt inderdaad wat druk. Ik stoor me ergens aan, maar ik weet nog niet wat het is. Misschien zijn overdreven korte beugels? Ik weet wel dat hij springt, maar toch geen meters?

Ik zou persoonlijk je paard nog wat meer tijd geven en wat rustiger dressuurmatig oppakken. Hij loopt behoorlijk op de voorhand en springen kan je spiermatig helpen, maar galop moet je uiteindelijk toch gewoon veel en goed oefenen. Goed dat je les hebt genomen, dat zal ook helpen.

Succes met je dier, ik vind hem erg mooi!

Oneofus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 14:18

Mooi beestje heb je daar Lachen
Nog veel plezier samen!
Ik heb dezelfde onderlegger als jou (1ste foto's) Pling

Laureentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 14:27

Ondanks dat hij springruiter is, zie ik toch liever de beugels een gaatje langer. Jockey zit is niet nodig voor het springen. En dan kan hij ook werken aan zijn charlie chaplin zit (teentjes kijken naar buiten).
Wat ik alleen niet begrijp is dat je weet dat het paardje lastig is en toch ervoor kiezen om geen cap te dragen.
verder ben ik hetmee eens dat de galop een oefening is dat je vaak moet doen en een paard leert de galop niet door te springen. Wel wordt je paardje makkelijker los in de rug waardoor het galoperen makkelijker wordt, maar ze moet ook op die manier los kunnen komen door simpelweg goed dressuur te rijden.
Goed van je om les te nemen. heb ik ook gedaan dit jaar. Daar heb je zoveel meer aan dan in je eentje aan de slag te gaan.
Verder leuk paardje, afstamming zal altijd wel een raadsel blijven.

Nieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-08 15:09

Thanx voor alle reacties tot hiertoe.

> Mannelijke ruiter Haha! Kevin, kent mijn paardje door en door.Hij heeft zijn eigen rijstijl tja.. Hmmm inderdaad, jas dicht... Knipoog nou schrikt ze daar wel niet van, vrij bomproof.
> Zonder cap is eigen keuze had ik al getypt, mijn paardje is niet in die zin moeilijk dat ze bokt of steigert.
> Wat de galop betreft: is inderdaad iets wat ik veel moet oefenen. In het begin had ze het heel moeilijk met galop(lees klauwen in het zand en crossen). Vrijspringen was een ramp.
Door ermee te gaan springen en haar te laten vrijspringen, hadden we de bedoeling van haar te leren haar achterhand beter onder te brengen en te gaan gebruiken. In dit opzet zijn we al redelijk geslaagd. Bij Kevin is haar galop al veel ronder beter en in balans, ik sukkel daar nog mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 15:09

Ook al is het paardje bomproof, het idee dat als ze op hol slaat en die jas klappert, is niet een heel goed idee Lachen

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 15:15

Ik vind het een leuk paard. Ja
Over de cap, en de jas ga ik niets meer zeggen.

Maar het lijkt niet dat je paard zich erg fijn voelt.
Ze ziet er wat sloom uit, niet gemeen bedoelt maar zo ziet het eruit.
Verder valt het me op dat ze op geen enkele foto echt heel helder kijkt...

Ik kan het mis hebben natuurlijk, het zijn maar moment opnames.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 16:06

Ik vind de foto's waar je er zelf op zit moeilijk te beoordelen omdat ze zo wazig zijn en het zijn er maar een paar.

De andere ruiter zit inderdaad heel erg kort, beetje overdreven en niet echt bevoordelijk voor de houding. Ik denk ook te zien dat de drafbalken niet helemaal goed om maat lagen, en hij springt het kruisje op de laatste foto van de verkeerde kant (zie grondbalk), even op letten volgende keer! Als hij deze zomer een parcours wilt gaan springen mogen ze wel heel veel gaan trainen. En dan ook aan de houding van de ruiter.

Veel succes verder! En afstamming zal inderdaad wel een raadsel blijven...

Nieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-08 20:05

Daan_Ordeal schreef:
De andere ruiter zit inderdaad heel erg kort, beetje overdreven en niet echt bevoordelijk voor de houding. Ik denk ook te zien dat de drafbalken niet helemaal goed om maat lagen, en hij springt het kruisje op de laatste foto van de verkeerde kant (zie grondbalk), even op letten volgende keer! Als hij deze zomer een parcours wilt gaan springen mogen ze wel heel veel gaan trainen. En dan ook aan de houding van de ruiter.

Drafbalken lagen wel degelijk op maat. Mijn paardje heeft er nog wat moeite mee.
Dit is pas de eerste keer dat hij ze traint voor het springen (nu leren springen vanuit galop). Op de ruiter zelf heb ik liever geen opmerkingen meer.Hij is een zeer bekwaam en veelgevraagd ruiter om paarden op te leren en in parcours uit te brengen(met succes!).

Liever hoor ik opmerkingen over de gangen van het paard, springaanleg ja/nee, is haar hoofdhouding als ik haar rij te diep of niet?

E_D_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 15:09

Ziet er goed uit, Kevin zit wel kort Tong uitsteken Proficiat met je 2de prijs op het gulden spoor Clown
greetz

Nieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-08 16:55

Thanx (ga even in je profiel spieken)

Mmmja, hij zit vrij kort,maar k denk dat ie zo tgemakkelijkst zit. Hij rijdt ook meestal reuzen van paarden...en dan nu mijn kleintje.