Knopje gevonden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

siko

Knopje gevonden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-08 10:31

Hoi, weet niet of dit hier op zijn plek is maar ik wil toch graag even iets met jullie delen.
Sinds een paar maanden rij ik een hele leuke 6 jarige merrie, niet de makkelijkste helaas.
Tot voor kort snapte ik de tips van mijn instructrice wel, maar kon ze nooit goed omzetten bij dit paard. Het lukte gewoon niet.

Ze is erop gegaan, heeft gevoeld, heeft mij gezegd wat ik moest doen en vanaf die dag: het loopt en ik ben mega relaxed! Haha!

Is dit nou de betekenis van het gevonden knopje?
Gaan we nu een combinatie worden?
Wie herkent dit en wil dit met me delen?

Groetjes Siko

Zomenilu

Re: Knopje gevonden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 10:35

Ja, dan heb je duidelijk EEN knopje gevonden. Geeft een kick, ik weet het. Maar je zult nog heel veel nieuwe knopjes gaan vinden, of er zullen nog veel kwartjes bij je gaan vallen. Het is maar net hoe je het noemt. Succes!

Cheiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 10:37

hoi,
ik herken je verhaal helemaal. Bloos ik had precies het zelfde met mijn verzorg paard. bijna elke hulp die ik gaf reageerde zij verkeerd op. Huilen
ook mijn instructrice is toen even op haar gestapt, en nu loopt ze als nooit te voren. Haha!
ik weet neit waar dit precies aan ligt, of het paard gewoon een beetje aan het stieren was of dat ze me echt niet snapte. maar nu gaat het echt super!! Clown

siko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-08 10:38

En of dat een kick geeft Ja
Begrijp nou de zin van het paardrijden Haha!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 10:38

Jaa naar mijn mening is dit inderdaad het bekende "knopje vinden". Leuk is dat he Haha! Als jij én je paard snappen wat de bedoeling is! Ga zo door, succes.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 10:39

fijn gevoel geeft dat he Haha!

maar idd slim van je instructrice dat ze er zelf is opgegaan,
dit doe ik als ik lesgeef aan prive mensen ook vaak even, dan weet ik hoe het paard aanvoelt en hoe men moet reageren op het paardje,

want kunnen wel zeggen die en die hulpen maar ook ieder paard reageert gelukkig weer anders,

maar super dat het goed gaat Haha! en startkaart of had je die al, Haha!

siko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-08 10:39

Ohw wat voelt dit goed, jullie herkennen het ook gewoon! SUPER!

rafita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 13:45

Hoi Siko,

Ik herken dat gevoel ook sinds kort! Dacht eerst ook dat mijn vz-paard me totaal niet begreep. Totdat de eigenaresse me een paar goede tips gaf en nu gaan we al een stuk vooruit in het ontspannen en nageeflijk rijden. Inderdaad dan wordt het paardrijden nog leuker als je samen een team vormt. Succes!

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 21:16

Fijn om te lezen dat je zo trots bent Kim! OK dan!
Dit gaat eind maart helemaal goed komen met jullie!!

Rebtor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 21:35

Is dit nou de betekenis van het gevonden knopje?
Als ik het zo hoor wel ja, let er alleen op dat je niet denkt dat je nu klaar bent.. Paarden zijn levende beesten, ze veranderen dus iets wat vandaag werkt wil niet zeggen dat het morgen ook werkt, het blijft werken en zoeken naar nieuwe manieren om met je paard te communiceren en dat maakt paardrijden zo leuk.

Gaan we nu een combinatie worden?
Als je er aan werkt vast wel!

Wie herkent dit en wil dit met me delen?
Ieder paard reageerd anders op hulpen, het is altijd even zoeken wat werkt voor jou en voor je paard, maar ik ben er van overtuigt dat als je echt wil en niet opgeeft er een dag komt dat het kwartje valt. Ervaren ruiters en amazones zoals instructrices vinden deze knopjes meestal sneller dan 'normale' ruiters, omdat ze wat trucjes kennen die bij veel paarden werken en kunnen deze dan naar je overbrengen, ik heb dit al meerdere malen gezien.

Blijf eraan werken dan worden jullie vast een goed team, heb vooral veel plezier en veel succes!
Laatst bijgewerkt door Rebtor op 11-03-08 21:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Ilse1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 21:40

Tja, ik denk het wel. Ik ben nog steeds op zoek naar het knopje om mijn paard goed nageeflijk te rijden. Mijn instructrice heeft al meerdere malen op mijn paard gereden en die rijd er natuurlijk zo op weg. Met haar hulpen rijd ik hem ook wel nageeflijk maar de overige 4 dagen dat ik rijd lukt me dat zonder instructie niet. En soms denk ik dan het knopje te hebben gevonden en dan is het een paar dagen later weer weg. Maar goed, veel lessen en kilometers maken.

waypoint

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 11:00

ik herken dit, in het begin kon ik bijna niks met mijn paard begeinnen maar door heel veel te oefenen had ik op een gegeven moment de knopjes bij hem gevonden, is echt een heel kicken gevoel Haha!